Tweedehands bestelwagen

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Welk merk zou jij kiezen en graag ook waarom

Ford Transit Connect
12
28%
Renault Kangoo
6
14%
Peugeot Partner
7
16%
Citroen Berlingo
14
33%
Opel Combo
4
9%

Totaal aantal stemmen: 43

Re: Tweedehands bestelwagen

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Angelique schreef: Wanneer was dat?
Ik betaal 246 euro per kwartaal wegenbelasting (grijskenteken). Was mijn auto geel kenteken, betaalde ik 311 euro.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Kaio schreef: Maar zat je stoel altijd ruk? Of is er iets stuk aan?
Je zou op de stort oid nl. ook een andere stoel kunnen kopen. Hebben we gedaan in onze transporter toen de veren van een stoel gesprongen waren.
Nee, zat altijd al ruk. Deze stamt nog uit de tijd dat ze de goedkoopste van de goedkoopste stoelen in bestelauto's zette.
Kinnie
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kinnie »

Angelique schreef: Wanneer was dat?
Heb hem 2mnd geleden weg gedaan. Dus heel recent.

Toevoeging: benzine auto, geen diesel dat scheelt natuurlijk
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Lizzy schreef: Ik betaal 246 euro per kwartaal wegenbelasting (grijskenteken). Was mijn auto geel kenteken, betaalde ik 311 euro.
Dat zijn dan kiloverschilletjes, want zou je echt grijs kentekentarief hebben dan zou je over tientjes per kwartaal praten.
lianneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door lianneke »

Ik betaal nu 209 euro per kwartaal voor mn grijskenteken berlingo, diesel.
Particulier.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Angelique schreef: Dat zijn dan kiloverschilletjes, want zou je echt grijs kentekentarief hebben dan zou je over tientjes per kwartaal praten.
Nee, geen kilo verschillen. Je betaald veel meer als een ondernemer maar je betaald minder dan met geel kenteken omdat je provinciale opcenten niet betaald. Maar het verschil is dus niet zo groot, 21 euro per maand.
Mandarijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mandarijn »

Mijn auto staat er niet tussen Lizzy. Maar jouw toekomstige auto is ook veels te jong  :P
Maar mijn goede vriend die garagist is zegt dat renault een frikandel is (personenauto) dus ik ben erg gekleurd in mijn mening.
Dit is mijn "droomauto" als je je afvraagt wat dat mocht zijn  :biggrin2: en hij kost bijna niks aan wegenbelasting trouwens.  :biggrin2:
Afbeelding
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Lizzy schreef: Nee, geen kilo verschillen. Je betaald veel meer als een ondernemer maar je betaald minder dan met geel kenteken omdat je provinciale opcenten niet betaald. Maar het verschil is dus niet zo groot, 21 euro per maand.
Goed, geen heel groot verschil dus in de zin dat je er een goeie geel kenteken voor zou laten staan. Is dat diesel? Kom je daarmee uit?
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Lizzy schreef: Ik betaal 246 euro per kwartaal wegenbelasting (grijskenteken). Was mijn auto geel kenteken, betaalde ik 311 euro.
Da's dan toch best een verschil per regio ook zeg. Ik betaal 90 per maand, voor mijn gele (heel mijn auto is geel  ::))

Partner en Berlingo zijn wel lichte auto's, relatief. Die zijn inderdaad lichter dan de meeste stations, dus dat verhaal kan wel kloppen.

Zijn er geen gele zonder achterbank dan?
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Als er op MP staat dat de prijs ex-btw is komt die BPM er dus nog bij? Of alleen de normale belasting?

Je zou ook eens in belgie kunnen kijken, het aanbod schijnt er groter te zijn, waardoor de prijs lager, waardoor invoeren interessant is.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

eelke schreef: Da's dan toch best een verschil per regio ook zeg. Ik betaal 90 per maand, voor mijn gele (heel mijn auto is geel  ::))

Partner en Berlingo zijn wel lichte auto's, relatief. Die zijn inderdaad lichter dan de meeste stations, dus dat verhaal kan wel kloppen.

Zijn er geen gele zonder achterbank dan?
Jij hebt een benzine auto? Ik een diesel  :)
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Nee ook een diesel. Maar per maand he.
Mandarijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mandarijn »

Ik weet dat de opcenten/wegenbelasting per provincie verschillend is. Kijk maar eens op de site van de rdw en voor daar maar eens je kenteken in om te kijken hoeveel belasting je moet betalen. Je wordt doorgewezen naar een pagina waar je ook de provincie kunt veranderen. Dat heb ik een keertje gedaan en verschillende provincies bekeken en dat verschilde zeker!
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

Peugeot Partner (gestemd) of Citroen Berlingo, hetzelfde. Begin 2000 kocht ik een Partner van 2,5 jaar van particulier voor mijn gezin: ikzelf en 3 honden.  ;) Grijs kenteken, toen nog. Ideale auto! Naast gezinsauto was ie ook verhuisauto, marktplaatstroepauto, tuinafvalauto en vleesjesauto.  :biggrin2: Alles werd erin gepropt en vervoerd en hij deed het altijd!
Maar 70+ euro wegenbelasting per maand, te weinig kilometers en ook een beetje de leeftijd ondanks 170.000 km op de teller, we waren 'm zat. Vorige week hebben we daarom afscheid van ons bussie genomen, 17,5 jaar oud.  :'(
Laika
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laika »

Ik kan geen keuze maken.
Wij hebben in 2001 een nieuwe berlingo (diesel) gekocht op grijs kenteken (het voordeel voor de wegenbelasting is al een tijd geleden tenietgedaan)
Hij heeft nu bijna 300.000 km gelopen. Er zijn wel wat mankementen geweest in de loop der tijd maar ik zou zo weer een berlingo nemen als er een berlingo zou bestaan die op benzine loopt en een automaat heeft. Wij rijden tegenwoordig niet veel kilometers meer en ik durf geen auto meer te rijden (wel in een automaat denk/hoop ik).
Ik heb ook vaak rugklachten en in de berlingo zit ik prima als ik de stoel achterover zet.
Er zijn plannen om diesels zonder roetfilter van de weg te halen (2017?) zodat we toch aan het rondkijken zijn naar iets anders.
Bestelauto's (modelletje berlingo) op benzine zijn niet verkrijgbaar in automaat. Nu denken we serieus aan een kampeerbus met een hefdak.
Dat zou dan een mercedes of volkswagen worden. 2e hands zijn ze flink aan de prijs maar de wegenbelasting en verzekering valt (nog??) reuze mee. Hoe de honden in deze bus gaan passen is nog even uitgoochelen. 

Plaats reactie