Zoals in het begin van het topic al aangegeven kan jeuk van van alles komen. Mijten kun je soms zelf zien, maar niet altijd dus daarvoor zou je toch bij een da moeten zijn. Vlooien zie je meestal zelf wel. Dan heb je daarnaast nog allerlei mogelijke allergieen. En een te dikke plukvacht kan ook nog meespelen. Mijn hond (ook een terrier) krabt ook meer als zijn bovenvacht ouder begint te worden. Ik begrijp dat het koud kan worden, maar daarvoor kun je desnoods een jas of trui voor je hond aanschaffen. Je zult ergens moeten beginnen om erachtr te komen wat het is.
Ik zou zolang je niet weet wat het is niet gaan behandelen met chemisch spul. Als je daar Sanex Atopicare kunt krijgen zou ik daarmee de aangedane plekken insmeren tegen de jeuk. Ik heb er goede ervaringen mee, maar vooral ook "Hope" heeft er goede ervaringen mee met Nelson.
Ja, ik heb zijn vacht er dus al bijna helemaal afgehaald, en zijn huid is inmiddels helemaal hersteld door de behandeling. Wel begint hij sinds twee dagen weer meer naar gisten te ruiken.
Ik smeer de jeukplekken die er nog zijn 's avonds in met Espree Hot Spot Foam. Dat helpt goed en is natuurlijk.
Verder zal ik hem weer shampooën met de Espree Tea Tree & Aloë Vera shampoo. Vindt hij geen feest...
Wat de vlooien betreft is het momenteel lastig, want we hebben niet genoeg stroom om te stofzuigen, laat staan elke dag (we hebben alleen zonnepanelen en het is erg bewolkt momenteel).
Maar goed, het ergste is absoluut achter de rug en we doen ons best!