Ik heb even zitten kijken/vergelijken,maar de James heeft een F prestatie op zachte vloeren(tapijt) en dat had mijn Philips ook,en daar was ik niet tevreden over,(moest ik vaker over èèn stuk zuigen wilde hij het opzuigen,vooral met kleine pluisjes)dus deze wordt het niet.Wil niet het risico nemen dat ik na aankoop hier ook niet tevreden over ben.
Op stofzuigerdiscounter.nl stond ook de Harry Animal.
Deze is dan wel weer duurder,maar heeft speciaal een HairoBrush turboborstel voor (honden) haren.
Deze likt mij dan ook wel geschikt,wel weer duurder,maargoed.
Ik heb Henry Parquet (ofzoiets, parket op z'n frans). Ook met twee standen. Doe meestal op de normale stand, en ik denk dat dat al heel wat zegt, gezien wat onze Henry (spreek ik op zijn frans uit. Haanrie) te verwerken krijgt. En bij die stand kan ik de radio ook nog gewoon horen.
Hier de Henry ook meestal op de normale stand. Dan maakt hij niet echt herrie. Mijn Henry komt van de handyman. Daar was hij toen in de aanbieding. Ik vind het handmatig oprolsysteem van het snoer echt ideaal. Dat werkt gewoon altijd.
judith1967 schreef:Nog even over het geluid(das ook èèn van de redenen dat ik een andere stofzuiger wil).
Ik heb last van oorsuizen,en sommige stof zuigers die geven zo hoog zuigend geluid af,daar kan ik echt niet tegen met mijn oorsuizen.
Ik heb idd bij de Wehkamp ook gekeken,ze hebben er nu korting op
Welke Henry heb jij?
Ik zit ze zo eens te bekijken,maar dan heb jij de Henry plus want die hebben de turbostand?
En is de stofzuigermond een beetje goed(ik heb al meerdere stofzuigers gehad en die combizuigmond is echt 3 x niks)
En zuigt hij goed op tapijt?
Heb op de bovenverdieping tapijt liggen.
Dorian slaapt ook boven,dus hij moet wel goed tapijt kunnen zuigen.
Ik heb deze: http://www.wehkamp.nl/huishouden/stofzu ... 08_455053/
Die heeft wel een turbostand en het geluid vind ik niet hard.
Heb geen vloerbedekking maar ik denk dat de henry daar geen enkel probleem mee heeft.
Heeft voor harde en zachte vloeren dezelfde specificaties:
Stofopname harde vloer: C
Stofopname zachte vloer: C
Ik heb dezelfde als Lazy.
Geen hoog geluid,zoals Eelke al schreef,kan je gewoon de radio nog horen,of met iemand praten wanneer je aan het stofzuigen bent.
Ik wil nooit meer een snoer die automatisch oprolt,gaan bij mij altijd als eerste kapot! Dit is ideaal!
Ik heb het combi mondstuk vervangen voor een parketborstel die ik nog had(past gewoon en anders zit er een passtuk bij),omdat de stofzuiger zo'n kracht heeft,dat het zuigen met dat stuk voor mijn lichaam te zwaar werd.
En de stofzuigerzak van 9liter,wow wat prettig! En voorheen bij de oude stofzuiger(s) kwam er nog wel eens een bedompt luchtje uit,nu helemaal niets! Heerlijk!