Tante en mazzel gaan waarschijnlijk verhuizen naar deventer!!
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Lil
Re: Mazzel is hier nog een paar vraagjes
Ach de arme. Hij is natuurlijk stok oud en mankeert heel erg veel. Mazzel heeft hij dat hij bij jullie in zo'n goede handen is.
hamada schreef:Ik ga voor hem duimen![]()
Maar idd kan hij best in slechte conditie zijn door last van oren. Weet niet of katten ook door oorontstekingen evenwichtsproblemen kunnen krijgen?En mogelijk met zijn nagels en in eenzaamheid heeft hij misschien te weinig beweging gehad. Ik hoop dat het bijtrekt nu hij weer in een sociale omgeving zit.
Ik weet wel dat Nymphea afgelopen jaar na haar herseninfarct heel wankel liep, maar zelf steeds meer ging oefenen en uiteindelijk weer redelijk normaal is gaan lopen. Ze is beperkt mobiel maar loopt nu wel door het hele huis en met mooi weer ook een klein rondje door de tuin. Ze liet zich echt motiveren door gezelschap: liep/wankelde mee naar de keuken, of naar de zithoek als we daar zaten.
Mogelijk dat Mazzel ook opfleurt als hij weer aanspraak heeft.
Dat van zijn oortjes is ook wat ik hoop dat hij daarom zo slecht loopt,misschien ook wel dat hij daarom doof is
Ik heb morgen sowieso contact met de DA uit Heerlen,pff moet ik weer zuid Limburgs proberen te begrijpen,das moeilijk
Herseninfarct ook daar zat ik aan te denken,heeft 1 van mijn katten vroeger ook gehad. Fijn dat Nymphea,wat een mooie naam,zo ver is opgeknapt,dat ze weer redelijk mobiel is.
Ik,vandaag ook mijn man,probeer zoveel als mogelijk is boven bij Mazzel te zijn,maar ik moet eerlijk zeggen,heb er behoorlijk last van. Mijn handen zitten onder de bulten en inmiddels ook weer eczeem en mijn slijmvliezen.........
Gebruik je iets van antihistaminica? Dat kan soms wel verlichting geven.
En mogelijk, als haar vacht en huid in betere conditie zijn reageer je misschien ook iets minder heftig. Nu komen er naturlijk giga veel huidschilfers en haren los.
Mocht hij weer in orde zijn en langere tijd blijven, is ook te oerwegen hem een paar keer per jaar naar een kattentrimsalon te brengen. Er komt echt heel veel haar van een kat op die manier, wat ook goed tegen allergische reacties werkt. Behalve als je zelf aan het trimmen slaat, natuurlijk
En mogelijk, als haar vacht en huid in betere conditie zijn reageer je misschien ook iets minder heftig. Nu komen er naturlijk giga veel huidschilfers en haren los.
Mocht hij weer in orde zijn en langere tijd blijven, is ook te oerwegen hem een paar keer per jaar naar een kattentrimsalon te brengen. Er komt echt heel veel haar van een kat op die manier, wat ook goed tegen allergische reacties werkt. Behalve als je zelf aan het trimmen slaat, natuurlijk
hamada schreef:Gebruik je iets van antihistaminica? Dat kan soms wel verlichting geven.
Jazeker gebruik antihistaminica,dat verlicht wel wat hoor,maar absoluut niet helemaal. Ben het helemaal met jou eens dat de conditie van de vacht/huid nu,erger voor mij is. Ik sla me er wel doorheen en laat onze slaapkamer en huiskamer gewoon Mazzel vrij en ik heb een handdoek op schoot,zodat hij wel bij mij opschoot kan liggen en ik de haren en schilfers niet meeneem.
Je wast toch wel goed je handen en onderarmen als je bij hem weg gaat en daarvoor niet je geaicht aanraken.
Ik ben benieuwd wat de dierenarts zegt.
Ik ben benieuwd wat de dierenarts zegt.
-
Martine-Tom
http://www.ranzijn.nl/nl-nl/catalog/die ... 25928.aspx
Ik zou dit gebruiken om schoon te maken, en mss ook je armen en handen na knuffelen hiermee even wassen...
Het enige middel waarvan ik weet dat echt werkt!
Ik zou dit gebruiken om schoon te maken, en mss ook je armen en handen na knuffelen hiermee even wassen...
Het enige middel waarvan ik weet dat echt werkt!
Ja ik was mijn handen en onderamen,ook mijn gezicht wanneer ik bij Mazzel ben geweest.
Martine weet jij ook of die Sanicatcleaner ook helpt alleen daar waar Mazzel verblijft? Ik blijf wel met het 'probleem' zitten dat ik hem ook op moet tillen om mee naar buiten te nemen en bijvb morgen/overmorgen in de bench om naar de DA te gaan. Ik klaag niet hoor,heb het er voor over,maar het is wel vervelend
Vind het wel heel fijn dat jullie meedenken
Martine weet jij ook of die Sanicatcleaner ook helpt alleen daar waar Mazzel verblijft? Ik blijf wel met het 'probleem' zitten dat ik hem ook op moet tillen om mee naar buiten te nemen en bijvb morgen/overmorgen in de bench om naar de DA te gaan. Ik klaag niet hoor,heb het er voor over,maar het is wel vervelend
Vind het wel heel fijn dat jullie meedenken
-
Martine-Tom
Ja dat helpt zeker! Het neutraliseerd ahw de allergenen dus de kamer waar hij zit zou ik zeker daarmee reinigen...of laten reinigen door iemand die niet allergisch is 
Misschien zou je iets kunnen improviseren als een soort 'doktersjas' om te dragen als je bij Mazzel bent en telkens buiten uitkloppen en regelmatig wassen. Bijvoorbeeld met een oud groot overhemd of zoiets?
Zoiets doe ik al met een handdoek/badlaken, maar ik vertelde mijn man net over de zeep van Martine,zegt hij dat hij van de zaak een zeep heeft meegenomen wat ph neutraal is en waar je zelfs groente mee kan wassen! Lekker ding
zegt hij nu pas!! Heb vandaag 3 pillen anti histaminica ingenomen,maar mijn keel en ogen,bleh! Maar de hazelaar buiten speelt ook een grote rol hoor! Nies me rot! Maar zoals ik al eerder aangaf,ook dat houd mij niet tegen om naar buiten te gaan! Daar krijg ik al montelucast tegen,ook dat helpt meer dan redelijk,maar we hebben gewoon een K winter,dus ook dit,hooikoorts in deze mate heb ik niet eerder ervaren!

Dit is de zeep en ruikt niet en mijn man krijgt er zachte handen van! Dus die ga ik eerst uitproberen!

Dit is de zeep en ruikt niet en mijn man krijgt er zachte handen van! Dus die ga ik eerst uitproberen!
- AnnemiekevD
- 5-sterren

Super wat je doet voor Mazzel!
Die zeep vind ik zeer interessant.
Weet je waar die te koop is?
AnnemiekevD schreef:Super wat je doet voor Mazzel!
Ga ik voor je navragen. Www.lifeventure.co.uk
14.00uur afspraak bij de DA, heb met DA in Heerlen gebeld,maar geen medischdossier bekend
Wat een leuke kat is mazzel zeg, lekker oud muppie, ach ze zijn zo vertederend.
Radja je schrijft dat je mazzel op schoot neemt op een handdoek, dat zal zeker helpen, maar mijn dochter is ook flink allergisch voor katten(ook de reden dat ik geen katten meer kan nemen), zij kan ze niet aanraken, of op schoot nemen, ookal doe je een handdoek op schoot, dat scheelt zeker met de schilfers op schoot, maar schilfers dwarrelen, zie het als stof wat omhoog dwarrelt als mazzel beweegt, en zeker bij oudere katten is dat vaak erger die schilfers, dus je zal begrijpen dat ookal leg je een handdoek op schoot je nog heel veel schilfers inademd.
Mazzel oppakken, voor naar buiten/dierenarts kan misschien door handschoenen aan te doen, bv wegwerp handschoenen( action verkoopt ze, die ze bij de tandarts enz gebruiken, let wel op of je allergisch bent voor latex), of misschien keukenhandschoenen die je kan gebruiken voor de afwas.
De oudjes verzorgen zich vaak minder, hun vacht word daardoor vettig, pluizig en wat klitteriger, het kan helpen door een speciale lotion/droogshampo oid voor dieren op een washandje te doen en dit over haar heen te aaien, kammen daar waar ze het toelaat om weer het dode vacht te kunnen verwijderen. Kattennagels zijn idd anders dan honden nagels, je ziet bij katten vaak "hulsjes" loskomen, best mogelijk dat haar nagels te lang zijn, en als je knipt(laat knippen) dat je ook van die hulsjes los ziet komen.
Je had geschreven dat mazzel een lastige eter is, misschien doordat ze tante moest missen is dat ook slechter gegaan, kreeg misschien de hele dag brokjes, en ze drinkt misschien minder, ik zou wat meer vocht(bouillon) aanbieden of door haar eten heen doen, mogelijk is ze wat uitgedroogd en waggelt daardoor?
Vanmiddag met mazzel naar de dierenarts, ik ga duimen dat het allemaal mee valt voor je ouwe muppie
Wat goed en vertederend wat je allemaal voor Mazzel doet.
Ik hoop dat het dierenarts bezoek vanmiddag positief nieuws geeft.
Ik hoop dat het dierenarts bezoek vanmiddag positief nieuws geeft.
Ach gut het arme ding!
Behoorlijke oorontsteking en oormijt beide oren! Waarschijnlijk is Mazzel niet echt doof!Oog ontstoken! Kies ontstoken,waarschijnlijk restant kies blijven zitten! Pijn in zijn achterpootjes en nagels ooooooo zo lang! Nu niet meer!
Bloed getrokken,geriatrisch profiel en T4 schildklierbepaling,krijg ik uitslag nog van, stronghold behandeling in zijn nek.
Nu moet ik 2xdaags zijn oren behandelen en over een tijdje wanneer restant kies wordt weggehaald,dan worden zijn oren ook doorgespoten,of hoe dat ook heet.
Hart en longen prima! En hij heeft geen vlooien,maar een oude katers vacht/huid.
Toen we thuiskwamen is meneertje flink gaan eten van zijn kvv,gemeng met nog wat gehakt en kipfilet en overgoten met een vlees/visboullion! Nu ligt hij uitgeteld te pitten!
Dank jullie allemaal voor de lieve berichtjes en hulp
Behoorlijke oorontsteking en oormijt beide oren! Waarschijnlijk is Mazzel niet echt doof!Oog ontstoken! Kies ontstoken,waarschijnlijk restant kies blijven zitten! Pijn in zijn achterpootjes en nagels ooooooo zo lang! Nu niet meer!
Bloed getrokken,geriatrisch profiel en T4 schildklierbepaling,krijg ik uitslag nog van, stronghold behandeling in zijn nek.
Nu moet ik 2xdaags zijn oren behandelen en over een tijdje wanneer restant kies wordt weggehaald,dan worden zijn oren ook doorgespoten,of hoe dat ook heet.
Hart en longen prima! En hij heeft geen vlooien,maar een oude katers vacht/huid.
Toen we thuiskwamen is meneertje flink gaan eten van zijn kvv,gemeng met nog wat gehakt en kipfilet en overgoten met een vlees/visboullion! Nu ligt hij uitgeteld te pitten!
Dank jullie allemaal voor de lieve berichtjes en hulp