Hier had ik even moeite mee

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Hier had ik even moeite mee

smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Dian schreef:ik dacht werkelijk dat die niet lopen konden, maar dat viel dan nog mee :-X

Vreselijk wat een monsters, wat is eigenlijk het nut hiervan? Waarom wil je honden fokken in de vorm van kikkers?? Ze kunnen amper lopen :-\
Wat je ermee moet ? .... Nou , er heel trots op zijn , je hebt iets speciaals , toch ? :-X
Lopen ? Op een paar van die misvormde worsten , of zijn het toch poten ?
Al die mafkezen die dit zo vreselijk leuk vinden zouden bij wijze van eens zelf rond moeten gaan lopen op een paar van die misvormde worsten
Voelen wat een dergelijke misvormde stakker moet voelen
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Dian schreef:ik dacht werkelijk dat die niet lopen konden, maar dat viel dan nog mee :-X

Vreselijk wat een monsters, wat is eigenlijk het nut hiervan? Waarom wil je honden fokken in de vorm van kikkers?? Ze kunnen amper lopen :-\

Lopen? Moet je met een hond lopen dan? :-X
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Kaela schreef:Ach ja, zo zwart-wit is het niet. Wel met betrekking tot sommige rassen. De mopshond, de engelse buldog, de fransjes die steeds extremer worden, de Duitse herder, de cavalier king charles spaniel. Allemaal voorbeelden van rassen waar dierenartsen zeker een factor van het in stand houden van te grote extremen zijn.

Maar ja, om dan maar weer te roepen dat we allemaal aan de buitenlandertjes moeten. Ik vind een hond met angsten net zo erg, zo mogelijk erger dan een hond met fysieke klachten. Zeker als ze in handen komen van mensen die niet weten hoe er mee om te gaan. En mijn buitenlandertje is niet alleen heel angstig, maar ook nog eens zo ongezond als de pest. Dus het zegt niets, zeker niet als je enkel vergelijkt met de extreme rassen. En voor mijn hond is het gewoon dikke vette ruk in het kwadraat, zo simpel is het.

Die padden-honden zijn vreselijk. Walgelijk. Om te janken. Mensen die dat mooi vinden, hebben willen en fokken zijn gek. Knettergek. Daar kan ik echt met mijn hoofd niet bij. Ik had ook de indruk dat deze honden alleen in Amerika voorkwamen, maar dat zal wel oneindige domheid van mij geweest zijn.
+1

En de vraag is natuurlijk of je een hond geboren uit inteelt gezonder mag noemen dan een rashond. Niet dat elke buitenlander dat is natuurlijk maar het komt zeer zeker voor.

Het ligt er in mijn ogen bij rashonden ook wel aan in hoeverre je als eigenaar je huiswerk maakt. Kies je een bewuste fokker dan ben je al een eind. Wij hebben heel bewust gezocht naar een fokker die veel wist over erfelijke aandoeningen en daar doelbewust op selecteerde. Niet elke rashond is per definitie ongezond.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Ook met buitenlanders gaat er zoveel mis, ook daar word speciaal voor gefokt in extreme gevallen, honden met totaal ongeschikte karakters worden ter adoptie aangeboden, verzwegen ziektes en aandoeningen. Het is niet per definitie gezegd dat je er alleen maar goed aan doet door een buitenlander in huis te halen.
Galapagosdogs
3-sterren
3-sterren

Bericht door Galapagosdogs »

:'( de :'( :'( :'( :'( :'( >:( >:( >:( :'(
Martine-Tom schreef:Van dezelfde kennel als de fb link van Smulpaap:
Afbeelding

Fijn die ondergrond waar ze op staan :'(
Galapagosdogs
3-sterren
3-sterren

Bericht door Galapagosdogs »

een pitbull pad. :'( jeetje echt heftig het feit dat ze zichzelf niet kunnen voortplanten zegt al genoeg, met zoiets moet je toch niet willen fokken :-\
En hoe erg is het dat dit allemaal maar kan in nl? Waar zijn de ooit ingeroepen strenge en gecontroleerde regels gebleven... Gecoupeerde oren >:( die kooien >:( :(
En die prijzer :o :o :o wow! Wie wil zo'n hond hebben wetende dat je een gedrocht voor problemen koopt..
Wat verschrikkelijk..... dit is het bewust creëren van een Ongezond " iets" wat een ras of überhaupt hond kun je het toch niet eens noemen... :'( :'(
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

Martine-Tom schreef:Afbeelding

Ik denk dat deze bedoeld worden.

Pitbull toad bij google ingeven, kom je een aardig eind mee... :-\
Huh??? :-[ :-X :'(
die poten staan naast het lijf!
Lil

Bericht door Lil »

Afbeelding

Ja volledig naast het lijf; ziek he!
Diego
4-sterren
4-sterren

Bericht door Diego »

Oohh..wat een vreselijk naar gezicht.. arme honden!
Zouden de eigenaren niet veel reacties krijgen? Maakt ze wellicht ook niet uit.
In en in triest.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

vreselijk daar schieten nou echt de tranen van in mn ogen :'(
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Lil schreef:Afbeelding

Ja volledig naast het lijf; ziek he!
Ik zou hier wel eens een xr van willen zien...
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Diego schreef:Oohh..wat een vreselijk naar gezicht.. arme honden!
Zouden de eigenaren niet veel reacties krijgen? Maakt ze wellicht ook niet uit.
In en in triest.
Mwa, zou me niets verbazen als niemand wat durft te zeggen tegen de eigenaar. Lijken me toch wel bepaald type mensen.

Die poten zijn vreselijk, maar ik vind de ogen nog veel erger. Die beeste kijken doodongelukkig, uitgeleefd, leeg. :'(
Lil

Bericht door Lil »

Martine-Tom schreef:Ik zou hier wel eens een xr van willen zien...
Vraag mij af of dit geen dwerggroei of zo is. Daar zie je ook veel van die kromme poten bij (en heel veel klachten daardoor).
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Lil schreef:Vraag mij af of dit geen dwerggroei of zo is. Daar zie je ook veel van die kromme poten bij (en heel veel klachten daardoor).
Ik zal wel heel vervelend zijn, maar ik vind het "slechts" een beetje extremer dan bij de Engelse Bull. En nee, die zijn niet allemaal zo extreem, maar het koste bijzonder weinig moeite om deze plaatjes te vinden.

Afbeelding

Afbeelding
fransbulletje

Bericht door fransbulletje »

Kaela schreef:Ik zal wel heel vervelend zijn, maar ik vind het "slechts" een beetje extremer dan bij de Engelse Bull. En nee, die zijn niet allemaal zo extreem, maar het koste bijzonder weinig moeite om deze plaatjes te vinden.

Afbeelding

Afbeelding
Vreselijk die eerste foto is wel heel erg en doet inderdaad weinig onder voor de eerdere foto's
Arme beesten, hou veel van de engelse bulldog maar niet als ze er zo uitzien.

Plaats reactie