Veel drinken. Oorzaak onbekend (update: en niet medisch.)

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Veel drinken. Oorzaak onbekend.

KimikŌji
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door KimikŌji »

Martine-Tom schreef:Tja, ik weet niet precies hoeveel ze drinkt, maar echt teveel kan ook weer gevaarlijk zijn mn voor nieren. Geen idee hoeveeldaar de grens voor is maar dat kan iemand je hier vast wel vertellen ;)
Ik had ook niet alles terug gelezen, maar het is een soort van intrigerend dus vandaar dat ik meedacht. Ben ook niet beledigd hoor als je er niks mee doet :biggrin2:
Webcam lijk me vooral handig omdat je dan ook ziet wanneer ze drinkt en wanneer ze graaft en wat de routine daarin is. Of er toch niet ergens door getriggerd word bijvoorbeeld.
Echt super dat je zo mee denkt. Ben ik heel blij mee!
Afwijking in de nieren is gelukkig uitgesloten na eerder uitgebreid bloedonderzoek, urine-onderzoek en de tweedaagse test met Minrin. Gelukkig maar. Ze is fysiek dus kerngezond :)

Webcam zal ik toch eens voorleggen aan de chef-techniek (mijn vriend) inderdaad. Ik heb daar niet genoeg kaas van gegeten :p
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Kimiko schreef:Echt super dat je zo mee denkt. Ben ik heel blij mee!
Afwijking in de nieren is gelukkig uitgesloten na eerder uitgebreid bloedonderzoek, urine-onderzoek en de tweedaagse test met Minrin. Gelukkig maar. Ze is fysiek dus kerngezond :)

Webcam zal ik toch eens voorleggen aan de chef-techniek (mijn vriend) inderdaad. Ik heb daar niet genoeg kaas van gegeten :p
Nee dat bedoelde ik niet, je kan de nieren als het ware verzuipen door structureel teveel te drinken. Details ken ik daar verder niet van, weet allen dat het kan. Dus het is niet zomaar onschuldig, dat wilde ik er maar mee zeggen, het beperken van vocht is niet alleen iets wat je op basis van gedrag kan beslissen maar dat speelt ook mee ;)
KimikŌji
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door KimikŌji »

Martine-Tom schreef:Nee dat bedoelde ik niet, je kan de nieren als het ware verzuipen door structureel teveel te drinken. Details ken ik daar verder niet van, weet allen dat het kan. Dus het is niet zomaar onschuldig, dat wilde ik er maar mee zeggen, het beperken van vocht is niet alleen iets wat je op basis van gedrag kan beslissen maar dat speelt ook mee ;)
Ah op die fiets! Ga ik zeker even noteren. Thanks!
Ina
5-sterren
5-sterren

Re: Veel drinken. Oorzaak onbekend (update: en niet medisch.)

Bericht door Ina »

Ja jeetje... dan ben je blij dat het niks lichamelijks is.... maar hoe nu verder en hoe haar angst proberen te laten verdwijnen.
Ik zou ook niet kiezen voor een bench... al helemaal niet met haar verleden.
De ruimte beperken kan wel werken, dus gewoon niet het hele huis, maar alleen 1 kamer en hal of zo wil het nog wel eens wat overzichtelijker maken voor een hond waardoor ze meer rust vinden.

En heel misschien is dit iets... ik ken het niet persoonlijk, maar denk er sterk aan om aan te schaffen ivm vuurwerkangst.... schijnt ook voor verlatingsangst goed te werken... wie weet

http://www.shopvoorjehond.nl/webshop/ca ... xopet.html
http://www.dutch-heros.com/c-3579084/ve ... relaxopet/
KimikŌji
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door KimikŌji »

Ina schreef:Ja jeetje... dan ben je blij dat het niks lichamelijks is.... maar hoe nu verder en hoe haar angst proberen te laten verdwijnen.
Ik zou ook niet kiezen voor een bench... al helemaal niet met haar verleden.
De ruimte beperken kan wel werken, dus gewoon niet het hele huis, maar alleen 1 kamer en hal of zo wil het nog wel eens wat overzichtelijker maken voor een hond waardoor ze meer rust vinden.

En heel misschien is dit iets... ik ken het niet persoonlijk, maar denk er sterk aan om aan te schaffen ivm vuurwerkangst.... schijnt ook voor verlatingsangst goed te werken... wie weet

http://www.shopvoorjehond.nl/webshop/ca ... xopet.html
http://www.dutch-heros.com/c-3579084/ve ... relaxopet/
De "shit" is dat we in een appartement wonen. open keuken, gang en 1 slaapkamer. Dus heel veel plekjes zijn er niet :(
Die relaxopet ga ik eens even wat meer info over zoeken. We hebben ook een kat, die moet daar natuurlijk geen ADHD aanvallen van krijgen om welke reden dan ook hahaha.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Nou die webcam moet toch wel lukken in 5 minuutjes :P
Weet je zeker dat de kat haar niet pest?
Ja op de gang of slaapkamer zou ik ook niet doen. Eerste te gehorig juist en 2e naja een nat matras wil je ook niet ;)
Ik ga me nu juist een boekje over de oudere hond aanschaffen wellicht dat daar iets instaat, geen idee nog.
KimikŌji
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door KimikŌji »

Kaio schreef:Nou die webcam moet toch wel lukken in 5 minuutjes :P
Weet je zeker dat de kat haar niet pest?
Ja op de gang of slaapkamer zou ik ook niet doen. Eerste te gehorig juist en 2e naja een nat matras wil je ook niet ;)
Ik ga me nu juist een boekje over de oudere hond aanschaffen wellicht dat daar iets instaat, geen idee nog.
Ja die kat heb ik ook al aan gedacht ja. Misschien moeten we die dan maar op de slaapkamer zetten overdag.
Boekje houd ik me aanbevolen om eens door te bladeren :)

Morgen kan ik bij holistisch centrum terecht. De duimen draaien!
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Er is ook nog speciale ontspannende muziek voor honden en katten.

O.a. http://www.relaxmydog.com
KimikŌji
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door KimikŌji »

Siberienne schreef:Er is ook nog speciale ontspannende muziek voor honden en katten.

O.a. http://www.relaxmydog.com
Jaaaa dat had ik ook al gezien ja. Ff playlist maken op de computer :)
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Ik zou contact opnemen met een goede gedragstherapeut. Wij hebben hele fijne hulp van Monique Bladder gehad. Uitgebreide intake, vragenlijst, super uitgebreid behandelplan en hele goede begeleiding gedurende het traject.

Dit is, als je het mij vraagt, geen verlatingsangst uit de categorie "laat de radio eens aanstaan". Hier heb je goede hulp voor nodig, van iemand met verstand van zaken, die jullie persoonlijke situatie komt bekijken en beoordelen. Je kunt het pas goed oplossen als je weet waar de verlatingsangst door komt, zodat je aan die oorzaak kan gaan werken.
KimikŌji
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door KimikŌji »

Kaela schreef:Ik zou contact opnemen met een goede gedragstherapeut. Wij hebben hele fijne hulp van Monique Bladder gehad. Uitgebreide intake, vragenlijst, super uitgebreid behandelplan en hele goede begeleiding gedurende het traject.

Dit is, als je het mij vraagt, geen verlatingsangst uit de categorie "laat de radio eens aanstaan". Hier heb je goede hulp voor nodig, van iemand met verstand van zaken, die jullie persoonlijke situatie komt bekijken en beoordelen. Je kunt het pas goed oplossen als je weet waar de verlatingsangst door komt, zodat je aan die oorzaak kan gaan werken.
Klopt helemaal!
Morgen ga ik met onze mop naar een Holistisch centrum. De dame waar dit centrum van is kennen we redelijk goed. Zij fokken zelf ook shiba's en kennen het ras dus heel goed. Naast gedragstherapie gaan we ook voor een healing en een op maat gemaakte behandeling met oliën en bachbloesem. The complete package kunnen we van haar krijgen en dat vind ik heerlijk! Ik ken helaas maar heel weinig gedragstherapeuten die het ras goed kennen. En soms kan een aanpak dan zo averechts werken (ze zijn heel slim en ultra gevoelig) dat je nog verder tussen wal en schip belandt zeg maar.
Deze dame is ontzettend goed opgeleid, blijft zichzelf constant ontwikkelen met nieuwe cursussen en inzichten en het voelt goed. Ik kijk er naar uit om er met Kimi naartoe te gaan morgen.
KimikŌji
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door KimikŌji »

Sessie van 1.5 uur achter de rug inclusief healing en therapie met oliën. Ongelofelijk om te zien hoe Kimi daar op reageerde en wat het in haar losmaakte.
De therapeute heeft achterhaald dat er angst speelt dat we weg blijven nadat ze vrij acuut onder narcose moest een tijdje geleden. Heeft haar door middel van die oliën en een massage laten merken dat ze hier nooit bang voor hoeft te zijn en ook laten weten dat veel drinken niet nodig is om je fijn te voelen. Het is allemaal heel lastig uit te leggen, omdat er niks tastbaars gebeurt eigenlijk, op de massage na. Maar de reactie van Kimi op de behandeling en op het contact met de therapeute zeggen mij genoeg. Heel bijzonder!
De komende twee dagen zou ze als het goed is deze ervaring een plekje moeten gaan geven en misschien iinks of rechts even figuurlijk gekke sprongen kunnen maken. Daarna zou de rust en het vertrouwen zich weer manifesteren in haar lijfje en zouden het veel drinken en de onzindelijkheid moeten verdwijnen.
We gaan duimen draaien!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Jeetje.............! Ik heb het allemaal gelezen en aan de ene kant natuurlijk super dat er lichamelijk niks aan de hand is! En dat je het op geestelijk vlak moet zoeken. Maar ik weet niet.........., ik heb het gevoel dat jij dit wel recht gaat breien. Ontzettend veel succes in ieder geval. Stap 1 (belangrijke stap) is gezet!

Ik ga meeduimen!
KimikŌji
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door KimikŌji »

Lizzy schreef:Jeetje.............! Ik heb het allemaal gelezen en aan de ene kant natuurlijk super dat er lichamelijk niks aan de hand is! En dat je het op geestelijk vlak moet zoeken. Maar ik weet niet.........., ik heb het gevoel dat jij dit wel recht gaat breien. Ontzettend veel succes in ieder geval. Stap 1 (belangrijke stap) is gezet!

Ik ga meeduimen!
Ik ben meer een haakster, maar denk dat we dit wel recht gebreid krijgen inderdaad :p
Ben er zelf ook fysiek heel moe van, maar de sessie van vandaag heeft me ontzettend veel energie gegeven. En motivatie :)
Morgen ga ik het even op mijn gemak opschrijven voor mijn website, linkje zal ik dan ook even hier delen. Dan weet je precies wat we vandaag deden. Nu even niksen samen met het middelpunt van de belangstelling haha
KimikŌji
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door KimikŌji »

Ina schreef:Schrikken hé... die flesjes zijn echt belachelijk duur.
Wij kregen het (na heeeeeeeeel veel discussie) gelukkig vergoed via de verzekering van Aysa, maar tjonge.. het hakt er wel in als je een paar flesjes nodig hebt.

Ik weet niet waar je woont, maar onze ervaring is wel dat het in Belgie ontzettend veel goedkoper is
Ik liet tijdens de vakantie per ongeluk het flesje vallen (lekker handig als ze van glas zijn) en had dus met spoed een nieuwe nodig
Heel brutaal gewoon naar de apotheek gestapt en het flesje en doosje laten zien.... en zonder problemen een nieuwe gekregen voor nog geen €20.-
Dus mocht je het nodig gaan hebben in de toekomst is het raadzaam om zo af en toe de grens over te wippen of een lijntje te regelen met iemand in Belgie die het kan opsturen
.... maar nog beter dat je het helemaal niet nodig gaat hebben en het probleem gewoon opeens oplost
Ina, jij gebruikt nog steeds Minrin? Aangezien wij het gekregen flesje niet nodig hebben...doe ik jou er een plezier mee? dan stuur ik het naar je op.

Plaats reactie