Tanden van je hond poetsen

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Tanden van je hond poetsen

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Zo, de eerste batch tandpasta voor de honden is klaar. Kokosolie, groene leem en een paar druppels kaneelolie en kruidnagelolie. Kaneelolie doe ik volgende keer minder want man man, wat is dat sterk :o . Maar, de honden vinden het poetsen er mee heel acceptabel eigenlijk. Het is grappig, het lijkt door de leem een beetje te schuimen. Je kunt ook wel zien dat het ietsjes schuurt, maar minimaal. Het enige nadeel is: ik krijg de tandenborstels na het poetsen niet meer goed schoon, ook niet als ik langdurig met warm water spoel en ook niet als ik ze in de baking soda zet. Nou ja, de honden zelf zitten er niet mee denk ik :biggrin2:
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Lizzy schreef:Ik had trouwens liever sowieso wat anders gehad want ze vinden het goor. Maar tot nu toe nog niet 1 honden tandpasta kunnen vinden waar geen meuk in zit.
Ik gebruik voor de honden gewoon de plantentandpasta van Weleda, net als voor mezelf.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Tanna schreef:Ik gebruik voor de honden gewoon de plantentandpasta van Weleda, net als voor mezelf.
Ik had de kindertandpasta vanwege de mildere smaak maar die van mij vinden dat ook geen humor eigenlijk. Hoe reageert jouw hond daarop?
rosmin
5-sterren
5-sterren

Bericht door rosmin »

@Pluk
Hoe bevalt de emnipet?
Ik overweeg er een aan te schaffen ivm het tandsteen op het ondergebit, poetsen bovenkaak gaat prima, maar de onderkant gaat moeizaam en op een paar tanden zit flink tandsteen zag ik. Met een schapertje lukt me niet, omdat madam haar kop teveel beweegt en ik bang ben uit te schieten.

Werkt de emnipet bij een dikkere laag tandsteen? Om het los te krijgen?

Plaats reactie