openstaan voor Barf !
Moderator: Lizzy
Re:openstaan voor Barf !
[quote="202Spots"]
Plastic can chemiese reactie gevn, sommige honden krijgen 'n verkleurde neus, of huid klachten.
Aardewerk/stenen bakken kunnen giffen in de verf en in de glazuur hebben.
Het beste is om roestvrijstaal, glass of corningware voer en drink bakken te gebruiken.
[/quote]
Aha thnx
dan eerdaags meteen maar metalen voerbakken kopen voor alle dieren
Plastic can chemiese reactie gevn, sommige honden krijgen 'n verkleurde neus, of huid klachten.
Aardewerk/stenen bakken kunnen giffen in de verf en in de glazuur hebben.
Het beste is om roestvrijstaal, glass of corningware voer en drink bakken te gebruiken.
[/quote]
Aha thnx
dan eerdaags meteen maar metalen voerbakken kopen voor alle dieren
-
202spots
Maar goed dat ik mezelf nooit deskundig heb genoemd.Iemand die hier bezwaar tegen maakt heeft er echt niets van begrepen. Hoedt u voor dit
soort 'deskundigen'
en bezwaar maken ...tja...kan 't gewoon nie helpen
Vind 't anders wel grappig dat er in de eerste bericht word gezet dat:
"Onder andere om deze zelfde reden
koken / bakken wij ons eigen voedsel ook, en daar gaat de voedingswaarde ook niet van verloren. Verhitting (in de juiste mate) is derhalve alleen
maar positief en draagt sterk bij aan een hogere kwaliteit van het voedingsproduct in kwestie."
en in de 2de word gezet dat:
"Uiteraard gaan er per definitie bij verhitting vitamines verloren. Dat kan niet anders. Daarom worden deze aangevuld, en wel zodanig dat de juiste gehalten in het voedsel aanwezig zijn."
Deskundig ge-antwoord toch...
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 11 nov 2005, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou ja, met die stelling over gekookt vlees en dan vooral deze uitspraak "Iemand die hier bezwaar tegen maakt heeft er echt niets van begrepen" heeft meneer gewoon aangetoond er zelf geen fluit van begrepen te hebben. Hoe komt de man er uberhaubt bij dat wij rauw vlees voeren omdat de hond een carnivoor is???? (Ja, dat een hond een carnivoor is, dat is helemaal waar. Maar DAT is toch niet het argument om rauw te voeren? Hahaha, hij legt linken die er niet zijn
! Heeft meneer nooit gehoord van verteerbaarheid enzo? En dan die infectiedruk
! Hier moet ik echt helemaal heel erg om lachen, om zoveel domheid
).
Naaaaah, ik had nog zo belooft er niet punt voor punt op in te gaan dus ik stop er weer mee
Naaaaah, ik had nog zo belooft er niet punt voor punt op in te gaan dus ik stop er weer mee
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 11 nov 2005, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
[quote="Lizzy"]
Nou ja, met die stelling over gekookt vlees en dan vooral deze uitspraak "Iemand die hier bezwaar tegen maakt heeft er echt niets van begrepen" heeft meneer gewoon aangetoond er zelf geen fluit van begrepen te hebben. Hoe komt de man er uberhaubt bij dat wij rauw vlees voeren omdat de hond een carnivoor is???? (Ja, dat een hond een carnivoor is, dat is helemaal waar. Maar DAT is toch niet het argument om rauw te voeren? Hahaha, hij legt linken die er niet zijn
! Heeft meneer nooit gehoord van verteerbaarheid enzo? En dan die infectiedruk
! Hier moet ik echt helemaal heel erg om lachen, om zoveel domheid
).
[/quote]
haha verleidelijk he?
[/quote]
haha verleidelijk he?
[quote="hiram"]
haha verleidelijk he?
[/quote]
Ja heel
haha verleidelijk he?
[/quote]
Ja heel
Met alle nadelen die brokkenvoeding al heeft is er nog iets engs bij gekomen, Royal canin laat nu zwart op wit zien dat de mens achter de brok geen enkel benul heeft van het wezen hond , alle zoogdieren op een hoop gooit, en dan nog claimt een gezonde voeding te kunnen maken .
-
Joke H
- 1-ster

- Contacteer:
Zowel mijn man als in de dsz verklaren mij voor gek dat ik vers wil gaan voeren.
In dedsz zeiden ze dat Ty dierect aan de diarree zou gaan als ik hem een hele dag vers zou geven en mijn man denkt dat je nooit of alleen met heel veel toevoegingen van suppl. de volledigheid van brokken bereikt.
Omdat ik nog zo'n leek ben op dit gebied en het inderdaad ook gewoon goed gaat met Ty ben ik wat terughoudend .
Ik wil hem graag wat meer variatie aanbieden maar hoe?
Er is wel heel veel info. maar hoe jemoet beginnen?
Ik zit ook erg met de hoeveelheid,hoeveel kippennekken als hij normaal 140 gram krijgt, deze ook afwegen?
En wat erbij?
En dan de volgende Maaltijd en dan echt iedereen kijkt name of ik gestoord ben als Ty ziek word is het mijn schuld.
In dedsz zeiden ze dat Ty dierect aan de diarree zou gaan als ik hem een hele dag vers zou geven en mijn man denkt dat je nooit of alleen met heel veel toevoegingen van suppl. de volledigheid van brokken bereikt.
Omdat ik nog zo'n leek ben op dit gebied en het inderdaad ook gewoon goed gaat met Ty ben ik wat terughoudend .
Ik wil hem graag wat meer variatie aanbieden maar hoe?
Er is wel heel veel info. maar hoe jemoet beginnen?
Ik zit ook erg met de hoeveelheid,hoeveel kippennekken als hij normaal 140 gram krijgt, deze ook afwegen?
En wat erbij?
En dan de volgende Maaltijd en dan echt iedereen kijkt name of ik gestoord ben als Ty ziek word is het mijn schuld.
Joke, wij hebben een kat die altijd al te dunne poep had en ze at "natuurlijk" brokken.
Ze werd steeds humeuriger naarmate ze ouder werd.
De dierenarts adviseerde haar dure dieetbrokken te geven en dat hiep een tijdje en toen kwam de diaree weer terug.
Andere dure dieetbrokken gegeven en die hielpen niet echt.
Toen zei de dierearts: geef haar Prednison en ik wilde het niet, ik dacht als ik de goede voeding vind dan gaat het over. Volgens mij was ze gewoon allergisch voor brokken.
Dus ik vroeg hem om een dieet advies en hij gaf mij het recept van een eliminatiedieet met gekookt geitenvlees en gekookte rijst (met nog wat dingen meer).
Ik heb haar rauw geitenvlees gegeven met gekookte rijst etc. en ze liet alles staan en at alleen het rauwe geitenvlees en haar ontlasting werd weer stevig en haar humeur werd weer zonnig. Uiteindelijk is ze kvv gaan eten (Carnibest lam) en ze is nu een stralende poes die je 3 jaar zou geven en ze is 11.5 jaar oud :-)
Kjik maar naar haar foto (Franny) in mijn onderschrift.
Dus mijn 'diaree poes' kreeg stevige ontlasting van RAUW vlees en iedereen verklaarde mij voor gek
Als je je hond vers wilt voeren: goed idee!
Na het succes met Franny zijn we onze hond op gaan voeden met vers vlees! Alles wat ik erover weet heb ik hier op BP geleerd en zelf ondervonden. Het is niet zo ingewikkeld als i dacht. Een gemakkeljke en veilige start is beginnen met kvv (lees in de bibliotheek) en dan later proberen zelf samen te stellen.
Lees hier maar op BP over de ervaringen van anderen: geen een hond kreeg diaree van kvv/rauw vlees als het een goede samenstelling/kwaliteit heeft!
Ze werd steeds humeuriger naarmate ze ouder werd.
De dierenarts adviseerde haar dure dieetbrokken te geven en dat hiep een tijdje en toen kwam de diaree weer terug.
Andere dure dieetbrokken gegeven en die hielpen niet echt.
Toen zei de dierearts: geef haar Prednison en ik wilde het niet, ik dacht als ik de goede voeding vind dan gaat het over. Volgens mij was ze gewoon allergisch voor brokken.
Dus ik vroeg hem om een dieet advies en hij gaf mij het recept van een eliminatiedieet met gekookt geitenvlees en gekookte rijst (met nog wat dingen meer).
Ik heb haar rauw geitenvlees gegeven met gekookte rijst etc. en ze liet alles staan en at alleen het rauwe geitenvlees en haar ontlasting werd weer stevig en haar humeur werd weer zonnig. Uiteindelijk is ze kvv gaan eten (Carnibest lam) en ze is nu een stralende poes die je 3 jaar zou geven en ze is 11.5 jaar oud :-)
Kjik maar naar haar foto (Franny) in mijn onderschrift.
Dus mijn 'diaree poes' kreeg stevige ontlasting van RAUW vlees en iedereen verklaarde mij voor gek
Als je je hond vers wilt voeren: goed idee!
Na het succes met Franny zijn we onze hond op gaan voeden met vers vlees! Alles wat ik erover weet heb ik hier op BP geleerd en zelf ondervonden. Het is niet zo ingewikkeld als i dacht. Een gemakkeljke en veilige start is beginnen met kvv (lees in de bibliotheek) en dan later proberen zelf samen te stellen.
Lees hier maar op BP over de ervaringen van anderen: geen een hond kreeg diaree van kvv/rauw vlees als het een goede samenstelling/kwaliteit heeft!
Toch denk ik dat veel dierenartsen gewoon echt niet beter weten. Ze krijgen volgens mij alleen de basics op het gebied van voeding. Het zijn dierenartsen en moeten vooral weten hoe problemen op te lossen.
En ze worden gewoon geindoctrineerd. Ik kan me best voorstellen dat zo'n mailtje hun ogen niet opent. Het zou dan ook beter onderbouwd moeten zijn... Niet negatief bedoeld, maar wellicht iets wat de stichting rauw kan gaan doen. Goed onderbouwde informatie vertrekken aan dierenartsen en volgens mij iets wat ze ook van plan zijn las ik...
Ik heb zelf ook eens een cursus voeding voor paarden gedaan. Alles is te onderbouwen in een de standaard brok, tot je een andere wijze onderbouwd krijgt. Tot die tijd denk je gewoon dat het zo is...
En zolang een dierenarts slechts 1 methode te zien krijgt op de studie, zullen de meesten gewoon niet verder willen kijken. Zij hebben tenslotte voor DA geleerd en een hoop hebben die arrogantie ook over zich.
Ik heb al heel wat discussies met veeartsen gehad over paarden. Bijna allemaal krijgen ze die air over zich dat zij DA zijn en het beter weten. Wie was ik dan wel om het beter te weten... Alle dierenartsen die geprobeerd hebben om aan mijn paard te sleutelen en daarin gefaald hebben, heb ik achteraf een uitgebreid verslag gestuurd met de opsossingen... Tsja, sommigen vonden dat ik creatief te werk was gegaan en dat het geluk was. Maar ik heb er toch 2 de ogen doen open gaan. Of ze er wat mee doen is een 2e... ik heb mijn best gedaan...
Voeding is ten slotte niet het enige wat er fout gaat met onze gedomestiseerde dieren. Van paarden kan ik bergen voorbeelden geven... De ergste is toch wel paarden in een box houden terwijl ze in hun onderbenen geen spieren hebben. Hoe moet de bloedsomloop dan hun werk doen? Beweging en in en uit zetting van de hoef tijdens het lopen... Tsja, is het dan niet geweldig dat een paard zich enigszins staande weet te houden in een box met hoefijzers onder die belemmeren dat een hoef kan functioneren en zo dus ook de bloedsomloop? Veel paarden gaan onnodig naar de slacht. Maar ja, zo krijgen onze hondjes weer paardenvlees
Zo is er zo veel waar we allemaal mee geindoctrineerd zijn....
En ze worden gewoon geindoctrineerd. Ik kan me best voorstellen dat zo'n mailtje hun ogen niet opent. Het zou dan ook beter onderbouwd moeten zijn... Niet negatief bedoeld, maar wellicht iets wat de stichting rauw kan gaan doen. Goed onderbouwde informatie vertrekken aan dierenartsen en volgens mij iets wat ze ook van plan zijn las ik...
Ik heb zelf ook eens een cursus voeding voor paarden gedaan. Alles is te onderbouwen in een de standaard brok, tot je een andere wijze onderbouwd krijgt. Tot die tijd denk je gewoon dat het zo is...
En zolang een dierenarts slechts 1 methode te zien krijgt op de studie, zullen de meesten gewoon niet verder willen kijken. Zij hebben tenslotte voor DA geleerd en een hoop hebben die arrogantie ook over zich.
Ik heb al heel wat discussies met veeartsen gehad over paarden. Bijna allemaal krijgen ze die air over zich dat zij DA zijn en het beter weten. Wie was ik dan wel om het beter te weten... Alle dierenartsen die geprobeerd hebben om aan mijn paard te sleutelen en daarin gefaald hebben, heb ik achteraf een uitgebreid verslag gestuurd met de opsossingen... Tsja, sommigen vonden dat ik creatief te werk was gegaan en dat het geluk was. Maar ik heb er toch 2 de ogen doen open gaan. Of ze er wat mee doen is een 2e... ik heb mijn best gedaan...
Voeding is ten slotte niet het enige wat er fout gaat met onze gedomestiseerde dieren. Van paarden kan ik bergen voorbeelden geven... De ergste is toch wel paarden in een box houden terwijl ze in hun onderbenen geen spieren hebben. Hoe moet de bloedsomloop dan hun werk doen? Beweging en in en uit zetting van de hoef tijdens het lopen... Tsja, is het dan niet geweldig dat een paard zich enigszins staande weet te houden in een box met hoefijzers onder die belemmeren dat een hoef kan functioneren en zo dus ook de bloedsomloop? Veel paarden gaan onnodig naar de slacht. Maar ja, zo krijgen onze hondjes weer paardenvlees
Zo is er zo veel waar we allemaal mee geindoctrineerd zijn....
Laatst gewijzigd door James op do 08 dec 2005, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
melanie
- 1-ster

- Contacteer:
Wat een onzin, hij is gehersenspoeld door de diervoederindustrie!!
Om te huilen
Om te huilen
-
Antonia
- 5-sterren

Met veel belangstelling heb ik de heen en weer gaande berichtjes over "openstaan voor Barf" gelezen en ik begrijp de ergernis die soms letterlijk en soms tussen de regels door te lezen is.melanie schreef: Wat een onzin, hij is gehersenspoeld door de diervoederindustrie!!
Om te huilen :-[
Je kunt van dierenartsen zeggen wat je wilt, maar ik geloof niet dat het domme mensen zijn. Tenslotte moet je om de opleiding met succes te kunnen afronden toch wel over enige intelligentie beschikken. Maar beschikken over (veelal theoretische) kennis is één, wijsheid is iets heel anders.
Professor Perkamentus (uit Harry Potter, een kinderboek nota bene!) zegt in "de steen der wijzen" dat de waarheid is als een bol met vele facetten, het is maar net vanuit welke kant je het bekijkt. En veel mensen, en dierenartsen zijn ook maar mensen, kiezen er voor om iets vanuit een bepaald perspectief te zien. Het perspectief dat hen het beste uitkomt.
Is het niet zo dat de hand die hen voert wordt gelikt? Veel dierenartsen en ook humane artsen worden "getrakteerd" op bonussen, relatiegeschenken e.d. door de geneesmiddelen en voedingsindustrie. Natuurlijk hebben zij er dan belang bij om juist die artikelen voor te schrijven. En bovendien: de schoorsteen bij de dierenarts moet ook roken. Van honden die goed in hun vel steken kan hij zijn beurs niet vullen. Hij ziet ons dus graag terugkomen. Enkel en alleen omdat hij zoveel van de beestjes houdt? ???Groetjes,
een wat sarcastische Tonny
-
peerle
- 3-sterren

- Contacteer:
op barf-natuurlijk.nl heeft er zich onlangs een dierenarts aangemeld, die helemaal pro barf is en het is zo'n opluchting om te lezen. Ik hoop dat vele dierenartsen hun manier van praktijk openhouden zullen overnemen ! Ik weet niet of ze dit forum ook kent, maar ik zal het haar eens zeggen !
Groetjes,
Veerle
Groetjes,
Veerle
Ik heb een maand in een dierenkliniek gewerkt en dat was een ontzettend commerciele dierenkliniek. Het eerste wat ze tegen mij zeiden was: Voor fokkers is er altijd een plekje vrij, ook al staan we helemaal vol, laat de gewone diereigenaren maar wachten, want fokkers brengen het meeste geld in het laatje en daar gaat het om.
Ik heb het zelfs een keer meegemaakt dat er een hond echt bijna aan het stikken was (een soort astma aanval), maar de dierenarts waar ik voor werkte was met een fokker bezig (snap-test) en hij heeft die hond gewoon bijna een uur laten wachten.
En de andere dierenarts waar ik voor werkte heeft ook tegen mij gezegd: In al die brokken zit precies hetzelfde joh, dat is echt allemaal onzin! Maar ondertussen raden ze die brokken wel aan bijna iedere patient aan (zakken van 4 kg voor 35 euro).
Er werd in die kliniek ook iedere maand wel een penisamputatie uitgevoerd, door blaasstenen die niet meer weggingen. Dit vond ik echt heel erg schokkend, maar zij vonden het normaal. En toen ik vroeg waar het door kwam zeiden ze dat het door verkeerde voeding kwam ??? En als het met die dure dieetvoeders niet overging dan moest de penis van die katers dus worden geamputeerd. Ik snap dus niet dat er dan niet een belletje gaat rinkelen.
En de andere dierenarts waar ik voor werkte heeft ook tegen mij gezegd: In al die brokken zit precies hetzelfde joh, dat is echt allemaal onzin! Maar ondertussen raden ze die brokken wel aan bijna iedere patient aan (zakken van 4 kg voor 35 euro).
Er werd in die kliniek ook iedere maand wel een penisamputatie uitgevoerd, door blaasstenen die niet meer weggingen. Dit vond ik echt heel erg schokkend, maar zij vonden het normaal. En toen ik vroeg waar het door kwam zeiden ze dat het door verkeerde voeding kwam ??? En als het met die dure dieetvoeders niet overging dan moest de penis van die katers dus worden geamputeerd. Ik snap dus niet dat er dan niet een belletje gaat rinkelen.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op do 12 jan 2006, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Sennaruby
- 5-sterren

- Contacteer:
Jemig, hier schrik ik echt van.... 
Het is al erg dat veel dierenartsen niets van voeding weten, maar dat ze als ze wel beter weten gewoon die troep blijven voorschrijven, dan zijn ze het niet waard om zich dierenarts te noemen...
Het is al erg dat veel dierenartsen niets van voeding weten, maar dat ze als ze wel beter weten gewoon die troep blijven voorschrijven, dan zijn ze het niet waard om zich dierenarts te noemen...
-
roefus
Ik geloof en hoop....dat niet alle dierenartsen zo zijn.
Maar ik ken artsenbezoekers (van huisartsen in ieder geval) die naast leuke CD's, DVD's enzovoorts....ook pc's en 'vakanties' slijten.
Tot en met op Afrikaanse bergen toe.........pension, met eclusief.
Als ze maar DIE EN DIE geneesmiddelen gebruiken.
Dus, zonder dat ik het weet, kan me goed voorstellen....dat 'brokverkoop' ook veel oplevert.
Maar ik ken artsenbezoekers (van huisartsen in ieder geval) die naast leuke CD's, DVD's enzovoorts....ook pc's en 'vakanties' slijten.
Tot en met op Afrikaanse bergen toe.........pension, met eclusief.
Als ze maar DIE EN DIE geneesmiddelen gebruiken.
Dus, zonder dat ik het weet, kan me goed voorstellen....dat 'brokverkoop' ook veel oplevert.