pups en vers

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:pups en vers

sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Het woord van de fokker weegt heel zwaar als dit woord anti vlees is ,mensen luisteren daar eerder blijvend naar.Vergeet niet dat je in den beginne invloed uitoefend alleen jouw woord spreekt iedereen tegen de da iedereen die ze tegen komen,het is bijna een cultureel goed om brok als beste voer voor hond en kat te zien.En uiteindelijk zwichten veel mensen daar uiteindelijk toch voor ook omdat het deep down ook wel erg gemakkelijk is ...die brok. :-\

Maar ik heb nu een extra wapen in handen wat ik voorheen niet had en misschien dat dat zoden aan de dijk gaat zetten.Nu heb ik een forum vol mensen die die puppykopers het zelfde kunnen vertellen,ik heb een forum vol verhalen van honden met problemen die op vers beter zijn geworden en uiteindelijk denk ik dat dat een wapen kan zijn wat mensen aan het vers voer houd.
Laatst gewijzigd door sylvia op wo 28 jan 2004, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
aiko
1-ster
1-ster

Bericht door aiko »

ja inderdaad helemaal eens.
Het mooie is dat mensen je toch gaan geloven als ze resultaat zien nadat het toch fout gegaan is op brokken
debbymuch
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door debbymuch »

bij de oudste hond van ons nu 2 jaar kreeg ze brokken,maar de fokker had wel vlees dagen voor de pups.ook kregen ze pens.

en de jongste pup ,komt bij iemand vandaan die zelf al barft met haar honden.ze heeft de puppen wel brokken gegeven,maar ook vers.kip/rund

en ik heb zowel met de oudste als de jongste combi brokken /vers gegeven tot een paar weken terug.
nu eten ze alleen nog maar vers.
kan nog niet zeggen dat het beter is.
maar wat ik wel zie is dat de honden het veel interesanter vinden om te eten.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="sylvia"]
Het woord van de fokker weegt heel zwaar als dit woord anti vlees is ,mensen luisteren daar eerder blijvend naar.Vergeet niet dat je in den beginne invloed uitoefend alleen jouw woord spreekt iedereen tegen de da iedereen die ze tegen komen,het is bijna een cultureel goed om brok als beste voer voor hond en kat te zien.En uiteindelijk zwichten veel mensen daar uiteindelijk toch voor ook omdat het deep down ook wel erg gemakkelijk is ...die brok. :-\

Maar ik heb nu een extra wapen in handen wat ik voorheen niet had en misschien dat dat zoden aan de dijk gaat zetten.Nu heb ik een forum vol mensen die die puppykopers het zelfde kunnen vertellen,ik heb een forum vol verhalen van honden met problemen die op vers beter zijn geworden en uiteindelijk denk ik dat dat een wapen kan zijn wat mensen aan het vers voer houd.
[/quote]Hoi Sylvia, nou, laten we hopen dat we hier een beetje een bijdrage kunnen leveren! Al is het maar weer 1 persoon extra die vers/rauw blijft geven. Dat is er toch weer 1!! Ja toch?
Groetjes, Lizz
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

[quote="Lizzy"]
[quote="sylvia"]

[/quote]Hoi Sylvia, nou, laten we hopen dat we hier een beetje een bijdrage kunnen leveren! Al is het maar weer 1 persoon extra die vers/rauw blijft geven. Dat is er toch weer 1!! Ja toch?
Groetjes, Lizz
[/quote]
Ja precies,en hoewel het mij niet wakker houd wat anderen aan hun honden geven ligt dat toch anders als het mijn eigen puppen betreft,dus ik hoop dat de BP ook hier een functie kan hebben.
ine

Bericht door ine »

Vandaag weer bij 2 puppen geweest!
Nou, ik vraag me af: "Hoe heilig is het woord van de fokker?"
Bij de eerste antwoord op de vraag: "wat voer je nu?"
Af en toe zo'n blik van de Lidl. Brokken van de molenaar, die het zelf samenstelt soms eens pens en af en toe een mergpijp!
Nou, dat had ik dus nooit aangeraden! :'(
De andere heeft het netjes onthouden, minimaal 1 dag in de week vers!
En ja, de CB bij Angelique gekocht de laatste keer! De wereld is klein ;) En ook nog dezelfde brok als toen ze wegging!
Voor mij was het het eerste nest op vers, dus bij een volgende zal ik proberen wat meer te eisen!
Maar zoals jullie zien, als fokker geef je hele boekwerken mee over gezonde voeding, welke en hoeveel. Helaas, mijn woord is maar bij 1 eigenaar echt heilig ;) en bij 1 is het letterlijk opgevolgd, wat ik minimaal voorgesteld had! :-\
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Wij beginnen met vers bijvoeren en dat houden we even vol tot een week of vijf en dan krijgen ze af en toe brok. Zo zijn ze beiden gewend. Nooit last van diarree gehad.

We hebben een nest ooit met alleen vers gedaan en die wilden bij de nieuwe eigenaren niet eten. Ja, wel het verse maar niet de brokken. Dus daarom wennen we ze nu ook aan brokken.

Het advies dat we meegeven is zoveel mogelijk vers maar tenminste twee keer per week. Maar de meesten gaan op een gegeven moment toch over op alleen brokken. Met een maand of acht brengen we de stambomen en dan kijken we even hoe het gaat. En dan merk je toch dat men toch weer gaat voeren zoals ze dat daarvoor altijd gedaan hebben.
~anna~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~anna~ »

De fokker van mijn pup heeft denk ik toch liever dat ik brokken geef en het liefste het merk wat hij voert.En dat komt omdat ik hem vertelde dat de pup een lichte wild kleur op haar rug heeft gekregen.Ik kwam er kort geleden achter dat haar tuigje afgeeft je ziet de strepen van het tuigje op haar vacht de wildkleur!.Heb haar al twee keer gewassen en veel met haar door de regen gelopen maar het is nog niet helemaal weg.Als het straks weg is valt het met die wildkleur mischien wel mee ;D ;D
eberhardje

Bericht door eberhardje »

Tja.... ik speen de pups af op vers
en krijgen bij mij tot de 8- 10 weken louter en alleen vers.
ik heb een map op mijn computer die heet naomi's vers documenten en dat wordt een steeds langere lijst,
ik maak dus een complete documentatie map voor de nieuwe puppie eigenaren. echt een compleet boekwerk. en het onderwerp voeding wordt in het eerste kennismakings gesprek al besproken. en ik laat ze rauwvoer.pagina.nl doorlezen en hun postcode intoetsen bij de site van diverse CVV fabrikanten zodat ze meteen weten waarze het kunnen kopen
ik selecteer mijn puppiekopers mede op hun bereidheid verder te gaan met vers. Maakt me nieteens uit welk merk vers als het maar gen brok blik of diner is
ik heb er heeeeeeel veel moeite voor gedaan om prachtige , kerngezonde teckels te fokken dat ik dat niet laat verpesten door een eigenwijze puppiekoper met brokkenpraatjes
klinkt misschien hard... maar ik meen het bloedserieus.
ik heb 2 recidivisten in de laaste 3 jaar. 1 geeft pedigree met frolic belonigs koekjes( ik vind dat echt heel erg) en eentje staat op nutro. de overige pups van de afgelopen 3 nesten staan nog steeds op vers. Ik denk dat het een kwestie is van overtuigings en overredingskracht. enne... bij het zien van een nest op vers zijn de meesten mensen al meer dan overtuigd ;D ;D
Laatst gewijzigd door eberhardje op za 14 feb 2004, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

[quote="eberhardje"]
ik heb een map op mijn computer die heet naomi's vers documenten en dat wordt een steeds langere lijst,
ik maak dus een complete documentatie map voor de nieuwe puppie eigenaren. [/quote]

Hmzz, zou ik eens mogen snuffelen in deze documenten? Voor mezelf ben ik er nu ook uit, onze pups worden gespeend op vers en krijgen geen brok meer bij ons thuis. De mensen die op de wachtlijst staan zijn voorgelicht en ingelicht en boven verwachting waren zij het volledig eens met onze ideeen. Dit sterkt ons in ieder geval in het idee om hier mee door te gaan.
eberhardje

ik heb je een pb tje gestuurd!
eberhardje

oh ja.. het bottendocument geef ik nog niet mee..pas later als ze enthousiast zijn en zelf wat willen gaan samenstellen!
ine

Bericht door ine »

[quote="eberhardje"]
ik heb je een pb tje gestuurd!
[/quote]
Ook hier is interesse! ;)
eberhardje

here you are dear! :D
jack
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door jack »

Hallo Eberhardje,
Wij hebben ook teckels en fokken er mee. We voeren zelf vlees en vragen de aanstaande eigenaars van onze pups of ze vlees willen blijven voeren. De meeste reageren wel positief,maar zoals hierboven in vele racties is geschreven blijkt na verloop van tijd toch de brokken in huis gehaald te zijn. Ik zou graag wat van je documenten in willen zien en misschien wel kopieren en aan de nieuwe eigenaars willen meegeven.
Groeten Jack

Plaats reactie