Boffie

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:Boffie

magda
3-sterren
3-sterren

Bericht door magda »

Dag

Ik heb er voor gezorgd dat Boffie opgevangen werd, ze krijgt gewoon haar vers eten etc. Hoe het in de toekomst gaat weet ik niet, want geen sterveling in mijn omgeving zou haar willen.en de Fransen zijn anders voor hun dieren.
Ik behandel haar niet met dat spul tegen DEMODEX
Ik zoek een middel dat haar niet nog zieker maakt.
Wat ik doe is o.a haar indeppen met Romarin infusion
zelf gemaakt.
Ik krijg de indruk dat Boffie ondanks alles gelukkig is.
Ze heeft iets heel sterks in haar karakter, een geweldig aanpassingsvermogen? soepel van binnen, maar van buiten een puinhoop!
Overal nieuwe plekken,maar de oude lijken wel over te gaan. In <The complete herbal handbook for the dog en cat van Juliette de Baïracli Levy >staat dat herbal antiseptic tablets en zeewier nodig zijn. Ik zal kijken of ze dat in Biologische winkels verkopen,maar hier hebben ze veel minder en andere merken
Hoe lang duurt het voordat ik resultaat zie, is het normaal dat het steeds erger aan het worden is?
Magda
qyan
5-sterren
5-sterren

Bericht door qyan »

[quote="magda"]
Dag

Ik heb er voor gezorgd dat Boffie opgevangen werd, ze krijgt gewoon haar vers eten etc. Hoe het in de toekomst gaat weet ik niet, want geen sterveling in mijn omgeving zou haar willen.en de Fransen zijn anders voor hun dieren.
Ik behandel haar niet met dat spul tegen DEMODEX
Ik zoek een middel dat haar niet nog zieker maakt.
Wat ik doe is o.a haar indeppen met Romarin infusion
zelf gemaakt.
Ik krijg de indruk dat Boffie ondanks alles gelukkig is.
Ze heeft iets heel sterks in haar karakter, een geweldig aanpassingsvermogen? soepel van binnen, maar van buiten een puinhoop!
Overal nieuwe plekken,maar de oude lijken wel over te gaan. In <The complete herbal handbook for the dog en cat van Juliette de Baïracli Levy >staat dat herbal antiseptic tablets en zeewier nodig zijn. Ik zal kijken of ze dat in Biologische winkels verkopen,maar hier hebben ze veel minder en andere merken
Hoe lang duurt het voordat ik resultaat zie, is het normaal dat het steeds erger aan het worden is?
Magda

[/quote]

hoi magda, fijn dat boffie voor nu in ieder geval opgevangen is geweest:D
denk dat je je daar zelf ook beter bij hebt gevoeld.
wat is romarin infusion? en wat zit daar in?
wij behandelen qyan op moment ook niet met ectodex, maar met een teatree oplossing.
bij qyan werd het ook erger, maar een aantal plekken beginnen nu beter te worden.
de behandeling met die chemische troep ectodex is meestal minimaal 2 maanden.
een behandeling bij qyan heeft weleens 4,5 maand geduurd voordat het compleet verdwenen was!
dus misschien dat het met natuurlijke middelen langer duurt, heb echt geen flauw idee.
is nu ook voor het eerst dat ik qyan niet behandel met die troep, dus weet nog niet wat het gaat brengen.
succes in ieder geval verder, denk dat andern wel een beter antwoord op je vragen hebben ;)

gr wendy
magda
3-sterren
3-sterren

Bericht door magda »

Dank je Wendy

Ik voel me inderdaad beter,was er zelfs depri van een paar dagen.
Dat opvangen denk ik zal wel van langere duur zijn,maar ja helemaal zeker weet ik het ook niet.
Romarin infusion is een kruidenthee van Rozemarijn
een sterk aftreksel heb ik in het boek van mevr. B L gelezen.
Ik vond de reactie van Peet heel fijn,dank je Peet
Frankrijk is mooi,maar de Fransen zijn geen Nederlanders. Ze zijn niet slechter alleen maar anders.
En mijn baan opzeggen gaat hier zo maar niet, het werk ligt hier niet voor het oprapen, anders kan ik met mijn twee honden,mijn kat en mijn krieltjes onder de brug gaan slapen en dan krijgen we allemaal schurft.
Ik heb er heel veel over nagedacht wat ik kan doen en
ik merkte dat ik het ook erg vond dat jullie me voor een dierenbeul aanzagen,maar het kan me nu gewoon verder niet meer schelen wat jullie van me denken.
Aan al die mensen die vinden dat ik er niet aan had moeten beginnen, zou ik willen zeggen: Wat had ik dan moeten doen?
Had ik Boffie moeten laten aan haar touwtje?
Dit zeg ik niet uit kwaadheid hoor,maar er is één wezenlijk verschil tussen jullie en mij n.l Boffie is mijn verantwoordelijkheid geworden en niet die van jullie.

Magda
magda
3-sterren
3-sterren

Bericht door magda »

Wendy ik lees net dat een knoflookkuur inwendig en uitwendig wonderen schijnt te doen.
Knoflook uitwendig te gebruiken:20 tenen en een handvol fijngehakte vlierbladeren en takjes in een pan doen met koud ( halve liter )water aan de kook brengen en een half uurtje laten doorkoken <zachtjes> deksel erop
Niet filteren 7 uur laten staan met iets erop dat het stof
uitsluit Dan is de lotion zo als zij dat noemt klaar voor gebruik.(uitwendig)
Twee of drie eetlepels kun je ook vroeg in de morgen laten innemen en s avonds ook.
Een vriendin van mij heeft voor Boffie een anti stress drankje gemaakt. Rhonda heet ze en ze heeft in australie ook een Demodex hond gehad die ze onder perfecte controle wist te houden.
Magda
qyan
5-sterren
5-sterren

Bericht door qyan »

[quote="magda"]
Wendy ik lees net dat een knoflookkuur inwendig en uitwendig wonderen schijnt te doen.
Knoflook uitwendig te gebruiken:20 tenen en een handvol fijngehakte vlierbladeren en takjes in een pan doen met koud ( halve liter )water aan de kook brengen en een half uurtje laten doorkoken <zachtjes> deksel erop
Niet filteren 7 uur laten staan met iets erop dat het stof
uitsluit Dan is de lotion zo als zij dat noemt klaar voor gebruik.(uitwendig)
Twee of drie eetlepels kun je ook vroeg in de morgen laten innemen en s avonds ook.
Een vriendin van mij heeft voor Boffie een anti stress drankje gemaakt. Rhonda heet ze en ze heeft in australie ook een Demodex hond gehad die ze onder perfecte controle wist te houden.
Magda
[/quote]

hoi magda,
bedankt voor de tip ;)
inwendig hoef ik het niet te doen bij qyan, kan niet tegen knoflook!
maar uitwendig kunnen we uiteraard een keer proberen!
baad het niet schaadt het niet ;)
sharpie
4-sterren
4-sterren

Bericht door sharpie »

Hoi Magda, ik wil alleen maar even zeggen dat ik het toch moedig van je vind dat je de zorg voor Boffie op je genomen heb.
Ook al is 3,5 dag alleen verre van ideaal, het is altijd nog 100x beter dan waar ze vandaan komt.
En ik begrijp dat je inmiddels ook al een oppas hebt gevonden voor voorlopig.
En Boffie voelt toch wel dat je van haar houd.

Heel veel sterkte met alles :-*
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Hoi Magda ik vind je zeker geen dierenbeul ;) maar blijf erbij dat je een hond geen 3,5 dag alleen kan laten.
Het is fijn dat jij je zo om Boffie bekommert en ik hoop dan ook dat de opvang blijvend is!
Helen
5-sterren
5-sterren

Bericht door Helen »

[quote="tieneke"]
Hoi Magda ik vind je zeker geen dierenbeul ;) maar blijf erbij dat je een hond geen 3,5 dag alleen kan laten.
Het is fijn dat jij je zo om Boffie bekommert en ik hoop dan ook dat de opvang blijvend is!

[/quote]

Ik schaar me achter Tieneke's woorden!! Als er opvang voor Boffie geregeld is, vind ik het al een ander verhaal.
Laatst gewijzigd door Helen op za 14 feb 2004, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
magda
3-sterren
3-sterren

Bericht door magda »

Wendy, ik heb je niet de juiste verhouding van het water doorgegeven. i.p.v. een halve liter water moet het een kwart liter zijn.
Ik weet niet of dat er toe doet enfin.
Ik heb vlierblaadjes in de tuin kunnen vinden ze waren juist aan het opengaan!
Weet je ,of het nu help of niet, ik smeer Boffie er in ieder geval mee in, want ze stinkt steeds meer,een bittere penetrante lucht, zeer onaangenaam.
Dan prefereer ik knoflook.
vriendelijke groet magda
qyan
5-sterren
5-sterren

Bericht door qyan »

[quote="magda"]
Wendy, ik heb je niet de juiste verhouding van het water doorgegeven. i.p.v. een halve liter water moet het een kwart liter zijn.
Ik weet niet of dat er toe doet enfin.
Ik heb vlierblaadjes in de tuin kunnen vinden ze waren juist aan het opengaan!
Weet je ,of het nu help of niet, ik smeer Boffie er in ieder geval mee in, want ze stinkt steeds meer,een bittere penetrante lucht, zeer onaangenaam.
Dan prefereer ik knoflook.
vriendelijke groet magda
[/quote]

kwart liter water staat genoteerd, denk dat de werkig dan beter is omdat het sterker is.

stinken ???
magda, misschien dat je boffie ook ff moet laten testen op schimmels en huidgisten? daar gaat een hond meestal wel van stinken.
demodex stinkt volgens mij niet zo, maar weet dit opok weer niet zeker :-\.
maar misschien dat paul of yvonne hier beter of op kan antwoorden.

maar magda, vraagje:
heeft boffie imiddels al huidontstekingen en puisten en dergelijke?
of zijn het echt alleen nog kale droge plekken?
smeer ook dagelijks teetrea- olie op de plekken, dat helpt echt!
althans, als je dat kunt krijgen in frankrijk. ???
daar behandel ik qyan nu een 1,5 maand mee.
het werd eerst veel erger en dacht van, waar ben ik aan begonnen, toch maar ectodex.
maar het begint iets te helpen nu gelukkig ;)
Ivonne
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ivonne »

[quote="qyan"]
[quote="magda"]
stinken ???
magda, misschien dat je boffie ook ff moet laten testen op schimmels en huidgisten? daar gaat een hond meestal wel van stinken.

Demodex heeft een hele vieze penetrante lucht: ik noem het wel eens een `Tenenkaaslucht`echt niet lekker, als je de hond aait dan ruik je het ook aan je eigen handen maar de lucht hangt gewoon in huis totdat de demodex weer over is. Schimmels en gisten stinken ook maar wel anders dan demodex. [/quote][/quote]
magda
3-sterren
3-sterren

Bericht door magda »

Nee, ik zie geen puisten en ontstekingen of en toe erupties, klein beetje bloederig en daarna dicht en droog.
Volgens mevr B L stinkt het .<alle vormen van schurft.>
Ik vrees dat als ik knoflook op haar lichaam wrijf,het zeker erger gaat worden,maar zachte heelmeesters...
Ik vind het fijn dat k er met jou over kan praten en ervaringen uitwisselen.
Ik hoop dat je me niet lastig zal vinden.
De zon schijnt ook heel genezend te zijn en die schijnt hier al een paar weken gelukkig.
Ik heb allebei de honden in de tuin, een grote
600 mtr2 ,rondlopen en Boffie is blij en mijn andere zit de hele tijd naar binnen te staren,want die ziet er niets in.
Beetje bij beetje ga ik Koosje leren wat natuurlijker te worden net als Bof.
Magda
qyan
5-sterren
5-sterren

Bericht door qyan »

[quote="Ivonne"]
[quote="qyan"]
[quote="magda"]
stinken ???

Demodex heeft een hele vieze penetrante lucht: ik noem het wel eens een `Tenenkaaslucht`echt niet lekker, als je de hond aait dan ruik je het ook aan je eigen handen maar de lucht hangt gewoon in huis totdat de demodex weer over is. Schimmels en gisten stinken ook maar wel anders dan demodex. [/quote][/quote]
[/quote]

ok, weer wat geleerd. qyan heeft eigenlijk nooit echt gestonken namelijk. behalve toen hij samen met de demodex last had van die seborroe
Laatst gewijzigd door qyan op zo 15 feb 2004, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
qyan
5-sterren
5-sterren

Bericht door qyan »

[quote="magda"]
Nee, ik zie geen puisten en ontstekingen of en toe erupties, klein beetje bloederig en daarna dicht en droog.
Volgens mevr B L stinkt het .<alle vormen van schurft.>
Ik vrees dat als ik knoflook op haar lichaam wrijf,het zeker erger gaat worden,maar zachte heelmeesters...
Ik vind het fijn dat k er met jou over kan praten en ervaringen uitwisselen.
Ik hoop dat je me niet lastig zal vinden.
De zon schijnt ook heel genezend te zijn en die schijnt hier al een paar weken gelukkig.
Ik heb allebei de honden in de tuin, een grote
600 mtr2 ,rondlopen en Boffie is blij en mijn andere zit de hele tijd naar binnen te staren,want die ziet er niets in.
Beetje bij beetje ga ik Koosje leren wat natuurlijker te worden net als Bof.
Magda
[/quote]

magda,
woon je toevallig dicht bij zee?
qyan durfde zelf niet te zwemmen (wonen bij scheveningen in de buurt) maar dan vulden we een paar flessen met zeewater en behandelde daar zo'n 3x per week ook de plekken mee.
kijk maar als je zelf een pukkel hebt en de zee in gaat: droogt meteen uit en geneest veel sneller.
maar dan moet je er wel in de buurt wonen natuurlijk!
en je hebt gelijk: zachte heelmeesters helen niet ;)
en lastig, natuurlijk niet! dit forum is voor hulp anders zou ik hier niet zitten.
zonder de meeste mensen hier zou ik niet weten hoe qyan er nu misschien aan toe geweest was ;)
Laatst gewijzigd door qyan op zo 15 feb 2004, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
magda
3-sterren
3-sterren

Bericht door magda »

Nee ik woon niet dicht bij zee.
Ik heb iets vreemds opgemerkt wat de huid van Boffie aangaat,n.l. die is modder vet als ik er romarinkruidenthee op dep, rolt het er net zo snel van af als van een olievlek.
Ik heb haar met zelfgemaakte st Jansolie behandeld,maar volgens mevr B.L moet je er geen vet op doen,maar juist Rozemarijn kruidenthee.
Het dringt er niet in en de Knoflook lotion hetzelfde.
Maar ik heb vol gehouden en zacht gewreven en nou denk ik : misschien is er toch iets binnengedrongen.
Ik heb vanochtend 2 eetlepels knof over haar vlees gestreken en er voor gezorgd dat het moeilijk te verwijderen was,maar ze heeft alles heel braaf op gegeten ze doet niet moeilijk ze lust eigenlijk alles wel.
Ik denk er ook over om haar één dag te laten vasten om haar binnenste een handje te helpen,maar ik vind het zo sneu,dus geef ik haar morgenvroeg melk(volle)
met een theelepel honing en haar druppeltjes en dan tegen Vijf uur maar weer hetzelfde
Ze stinkt nu niet meer naar schurft,maar naar knoflook
ze is dus nu gemarineerd en ik noem haar Boffie Knoffie
Ik hou je op de hoogte hoe het verder gaat met die knofkuur.
Mevr. B.L zegt nergens in haar boek hoelang ik dit moet doen en hoe vaak,maar de hoeveelheid is voor één keer met 6 eetlepels voor d'r innerlijk.
Ik ben nu op zoek naar andere vlierstruiken want omdat de blaadjes minuscule zijn, heb ik bijna de halve struik leeg geplukt.
Bedankt voor de begeleiding.
Magda

Plaats reactie