Boeffie houdt haar kop scheef, nu een zwelling op de neus

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Boeffie houdt haar kop scheef, nu een zwelling op de neus

Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Femke schreef: Hè getsie Sonja, geef haar maar een dikke knuffel van mij :-*
Is dankbaar in ontvangst genomen.  :P
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

He gatver, hopelijk wordt het door die ab nu niet erger.
Geef haar maar een dikke knuffel. :-*
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Omdat Boefje zich verder niet ziek gedroeg zijn we toch maar naar Kroatie gegaan. Tijdens de reis leek er niet veel aan de hand, maar toen ik haar de ochtend na aankomst uit haar bench haalde had ze toch een hele dikke kop en zat haar oog half dicht. Op de plaats waar het gaatje had gezeten zat een soort tuutje, dat we dus maar eigenhandig hebben opengesneden. Ze bleef er rustig voor zitten en slaakte alleen een soort zucht van verlichting toen de troep er weer uit begon te lopen. Inmiddels is de zwelling weer geslonken. Ze is verder niet ziek, eet goed, speelt etc. etc.
We moeten denk ik maar zien dat gaatje open te houden.
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Sonja schreef: Omdat Boefje zich verder niet ziek gedroeg zijn we toch maar naar Kroatie gegaan. Tijdens de reis leek er niet veel aan de hand, maar toen ik haar de ochtend na aankomst uit haar bench haalde had ze toch een hele dikke kop en zat haar oog half dicht. Op de plaats waar het gaatje had gezeten zat een soort tuutje, dat we dus maar eigenhandig hebben opengesneden. Ze bleef er rustig voor zitten en slaakte alleen een soort zucht van verlichting toen de troep er weer uit begon te lopen. Inmiddels is de zwelling weer geslonken. Ze is verder niet ziek, eet goed, speelt etc. etc.
We moeten denk ik maar zien dat gaatje open te houden.
Gelukkig is ze verder niet ziek  ;)
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Oei, wat een ellende weer. Ik denk dat het een goed idee is om het gaatje open te houden. Zou je eventueel weer kunnen spoelen door dat gaatje?
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

We zijn weer terug. Met Boefje gaat het verder goed. Het gaatje is open en er komt nog steeds wat vuil uit, maar de zwelling is weg. Ik laat haar maar weer veel op botten kauwen, want dan komt door de druk van het kauwen het vuil er uit lopen.
Ze is verder niet ziek, gewoon vrolijk, eet graag, speelt en is nog even knuffelig als anders. Ik denk dat we er inderdaad voor moeten gaan zorgen dat dat gaatje open blijft.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Welkom terug! En ik ben blij te lezen dat het behoorlijk goed gaat met Boefje :-*!
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

In Kroatië ging het altijd al beter, toch? Misschien daar blijven wonen?
Hier is het koud en nat :cold:
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

Jeetje, wat is Boef toch een bikkel zeg, en jullie ook... eigenhandig een gaatje opengesneden! :o  8) Gelukkig heeft dat haar goed geholpen. Boef moet dus voortaan met 3 neusgaten door het leven ;).
Knuffels voor Boefje :-*.
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Hitam schreef: In Kroatië ging het altijd al beter, toch? Misschien daar blijven wonen?
Hier is het koud en nat :cold:
Ja, het drogere klimaat daar doet haar zeker goed. Zodra het economisch mogelijk is (als de appartementen klaar voor verhuur zijn dus) dan gaan we daar permanent wonen. Niet alleen beter voor Boefje, maar ook voor ons! ;)
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Nitus schreef: Jeetje, wat is Boef toch een bikkel zeg, en jullie ook... eigenhandig een gaatje opengesneden! :o  8) Gelukkig heeft dat haar goed geholpen. Boef moet dus voortaan met 3 neusgaten door het leven ;).
Knuffels voor Boefje :-*.
Het was gewoon duidelijk dat het open moest. En dan hadden we de keus tussen zelf even een sneetje maken of Boefje in de auto laden om 3 kwartier te rijden naar de dichtstbijzijnde kliniek met een dikke kans dat ze het alleen onder narcose zouden willen doen. Dus was de keuze snel gemaakt. Boefje in de houdgreep, even desinfecteren en hup, snel een klein sneetje maken. Ze verzette zich niet en heeft geen piep gegeven. Was echt een fluitje van een cent.
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

Zoals je het zo schrijft lijkt het alsof het niets voorstelt ;). En misschien doe ik in een gelijksoortige situatie wel hetzelfde, want dan moet je soms gewoon niet denken maar doen. Maar voorlopig heb ik wel bewondering voor je hoor, en ook voor Boef, zonder een piep te geven!
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Afgelopen zaterdag heb ik de laatste pil van de ab-kuur gegeven en vandaag kwam er alweer veel meer troep uit het gat lopen. Ik heb dus in overleg met de da besloten om er nog maar een kuurtje achteraan te geven, want de ontsteking was duidelijk nog niet bedwongen.  :(
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

Sonja schreef: Afgelopen zaterdag heb ik de laatste pil van de ab-kuur gegeven en vandaag kwam er alweer veel meer troep uit het gat lopen. Ik heb dus in overleg met de da besloten om er nog maar een kuurtje achteraan te geven, want de ontsteking was duidelijk nog niet bedwongen.  :(
he getsie, het is echt een chronisch iets wat zich maar slecht onder bedwang laat houden he  :-\ :-\
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Femke schreef: he getsie, het is echt een chronisch iets wat zich maar slecht onder bedwang laat houden he  :-\ :-\
Ja, het is iets heel hardnekkigs dat altijd maar op de loer blijft liggen.  :( :-\

Plaats reactie