Hele leuke foto!
Als de vis gewoon aan de lucht gedroogd is en niet verhit heeft 'ie zeker voedingswaarde! Per gewicht juist meer dan verse vis omdat er alleen droge ingredienten inzitten en weinig water, dus het is goed geconcentreerd.
Vis is vies
Moderator: Lizzy
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

-
Henny V.
- 4-sterren

- Contacteer:
Re: Vis is vies
Hoi Pike.
Deze vis heb ik bij een dierenspeciaalzaak vandaan,dus zal wel speciaal voor huisdieren zijn.
En ik heb het een keer op een hondenshow gekocht.
Maar ik denk dat je met verse vis goedkoper uit bent
Voor 2 van die vissen was ik iets van 5 euro kwijt.
Deze vis heb ik bij een dierenspeciaalzaak vandaan,dus zal wel speciaal voor huisdieren zijn.
Ik heb ze ook weleens gezien bij Beestenspul in Rotterdam en ook weleens gekocht. De hondjes vonden het wel lekker

-
roefus
Ik denk dat gedroogde vis zeker voedingswaarde heeft.
Maar ik betwijfel het vetgehalte.
En aangezien vis voornamelijk gegeven wordt om het vet..de omega 3....
Ik weet het niet zeker, maar als ik vlees droog, dan verdwijnt het vet .... ???
Oeps dat is inderdaad niet goedkoop. Ik heb op vakantie wel eens gedroogde wijtingen gekocht in een dierenzaak, mooie vissen, waren ook niet goedkoop, maar toch ook niet zó duur. Maar ik vind die vissen van jou wel mooie grote!Raktom schreef: Hoi Pike.
Als ik vlees droog snij ik doorgaans het vet weg, omdat het anders een smurrie wordt. Eventuele kleine restjes vet die er nog aanzitten, worden tijdens het drogen wel zacht maar niet echt vloeibaar, want daarvoor is de temperatuur niet hoog genoeg. Het vet loopt er dus niet uit/af. Van die stukjes krijg je dan ook vette vingers als je ze nadat ze gedroogd zijn beetpakt. Reden voor mij om dergelijke stukjes gelijk op te voeren en niet te drogen. Ik denk dus niet dat een vis geen vet meer heeft na drogen, tenzij het drogen bij zeer hoge temperaturen gebeurt, want dan zal het er uitlopen net als bij een kip die aan de gril hangt.roefus schreef: Ik denk dat gedroogde vis zeker voedingswaarde heeft.