[quote="*irma"]
Ze zoogt nu 3 weken.. wanneer ga je de pups verspenen? ik zou me niet zoveel zorgen over maken dat ze dun is, als de pups voldoende binnen krijgen.
Rond 3 weken ga ik juist altijd afbouwen omdat mijn teef net zo als Karins honden te dik wordt. Ik ga ook omstreeks deze tijd de pups verspenen, omdat ze de etensbak in duiken (en al flink meeeten) als ik de moeder eten geef in de werpkist.
[img]http://leonbergers.nl/images/stories/zo ... ger[1].jpg[/img]
[/quote]
Ik bouw de maaltijden van de pups langzaam op...met 3 weken één maaltijd (nou ja..maaltijd... met 4 weken 2 maaltijden, etc. Met 6 weken staan ze dan op 4 maaltijden per dag.
Ik bouw de maaltijden van de pups langzaam op...met 3 weken één maaltijd (nou ja..maaltijd... met 4 weken 2 maaltijden, etc. Met 6 weken staan ze dan op 4 maaltijden per dag.
Nou als de pups nu langzamerhand overgaan zou ik me geen zorgen maken.
Enne......... zou toch eens zelf kritisch naar je tekst kijken op je homepage, niet omdat het niet volgens de regels van BARFplaats is, maar omdat het gewoon niet klopt wat wat staat.
Zoals jij dat schrijft zou je dus ook je AHV moeten koken. enzenz.
Maar goed, das een andere discussie.
[quote="Laura2004"]
Ik snap niet waarom honden die commercieel voer krijgen, als ze vlees zouden krijgen, gekookt vlees zouden moeten krijgen.
En dat gevaar voor salmonella voor honden is ook te verwaarlozen.
Ik barfte al een tijd met mijn honden voor ik op barfplaats kwam en ik heb mijn honden een paar maanden, rauw vlees en rauwe botten gegeven tijdens de brokkenmaaltijd. Dit is misschien niet ideaal, maar dramatisch is het ook niet. Je geeft verkeerde informatie op je website daar gaat het toch om.
Ik snap niet dat je als versvoerder geen informatie op je website zet waarin je over goede voeding praat en niet één of ander horrorverhaal over rauw vlees. [/quote]
Als je weet wat je doet...maar de meeste mensen wéten niet wat ze doen. En dan bedoel ik niet degene die op de één of ander manier met de kynologie te maken hebben, maar de 'gewone' mensen die 'zomaar' een hond hebben. En dat is dus het merendeel van de bijna 2 miljoen hondenbezitters. Geloof me...die 'gewone' mensen zijn in staat om een hamlapje of weet ik veel wát aan hun hond te geven.
Een tijd terug wees een test van de consumentenbond uit dat er in 6 van de 10 rundergehakt monsters, x% varkensvlees zat.
Enne......... zou toch eens zelf kritisch naar je tekst kijken op je homepage, niet omdat het niet volgens de regels van BARFplaats is, maar omdat het gewoon niet klopt wat wat staat.
Zoals jij dat schrijft zou je dus ook je AHV moeten koken. enzenz.
Als je weet wat je doet...maar de meeste mensen wéten niet wat ze doen. En dan bedoel ik niet degene die op de één of ander manier met de kynologie te maken hebben, maar de 'gewone' mensen die 'zomaar' een hond hebben. En dat is dus het merendeel van de bijna 2 miljoen hondenbezitters. Geloof me...die 'gewone' mensen zijn in staat om een hamlapje of weet ik veel wát aan hun hond te geven.
Een tijd terug wees een test van de consumentenbond uit dat er in 6 van de 10 rundergehakt monsters, x% varkensvlees zat.
[/quote]
Misschien moet je meer vertrouwen hebben in de mensen die 'zomaar' een hond hebben. Als jij duidelijke, heldere en begrijpelijke informatie verstrekt hebben deze mensen namelijk geen enkel probleem met het voeren van rauwe voeding.
Een van de mensen die 'zomaar' een hond bij mij kwamen kopen en daar ook verder niets mee van plan waren op kynologisch gebied maar waar ik wel ontzettend trots op ben is Anita* met haar hond Tara. Dat is een heel goed voorbeeld van iemand die nog nooit een hond had gehad, de juiste informatie kreeg en inmiddels een gewaardeerd lid op BP is. Het kan dus wel en het is afhankelijk van wat ze uitgelegd krijgen.
[/quote]
Ik ben zo'n 'gewoon' mens die niet of nauwelijks te maken heeft met de kynologie, ik ben ooit lid geweest van de kc hier in de stad en daar leerde ik dat ik brokken moest geven en gekookte runderbotten. En ook ik ben in staat om met mijn honden te barfen en juist voor die 'gewone' mensen zoals ik is het goed als juist de fokker waar je je hond koopt (als je het geluk hebt dat deze vers geeft) goede informatie over voeding geeft en geen horrorverhalen schrijft over de gevaren van rauw vlees en rauwe eieren.
Ik snap niet dat iemand die vers geeft dit soort onjuiste informatie op zijn website zet. Ik snap best dat de meeste mensen brokken geven, maar het is toch veel beter om dan juist op je website uit te leggen hoe jij voert. En dat jij achter het voeren van rauw vlees staat, als dat zo is in ieder geval...
[quote="Decibels"]
niet goed gelezen...
[/quote]
Nou ja misschien ben ik een van die 2 miljoen, maar dit haal ik eruit.. de angst voor vlees en samonella... daarom zei ik ook dat je eens kritisch naar je tekst moet kijken. Waarschijnlijk is het voor jou erg duidelijk maar voor mij niet
[quote="Laura2004"]
Ik ben zo'n 'gewoon' mens die niet of nauwelijks te maken heeft met de kynologie, ik ben ooit lid geweest van de kc hier in de stad en daar leerde ik dat ik brokken moest geven en gekookte runderbotten. En ook ik ben in staat om met mijn honden te barfen en juist voor die 'gewone' mensen zoals ik is het goed als juist de fokker waar je je hond koopt (als je het geluk hebt dat deze vers geeft) goede informatie over voeding geeft en geen horrorverhalen schrijft over de gevaren van rauw vlees en rauwe eieren.
Ik snap niet dat iemand die vers geeft dit soort onjuiste informatie op zijn website zet. Ik snap best dat de meeste mensen brokken geven, maar het is toch veel beter om dan juist op je website uit te leggen hoe jij voert. En dat jij achter het voeren van rauw vlees staat, als dat zo is in ieder geval...
[/quote]
maar je bent op de één of andere manier dan tóch met de kynologie in aanraking gekomen en bent je erin gaan verdiepen...dus je behoort niet tot de 'gewone' groep die ik bedoel.
Ooit een dier zien overlijden aan Aujeszky? Ik wel...niet voor niets wordt het ook wel pseudo-rabies genoemd.
Ja maar Marijke...je tekst op je website klopt gewoon niet. Hoe kun je nu overtuigd vers voer aan je honden voeren terwijl je op je site meld dat vlees altijd gekookt moet worden?? Dat er salmonellabesmettingen kunnen uitbreken als je rauw vlees geeft en dat er andere bacterieen en wormen inzitten? Je doet het voorkomen alsof vlees het ergste is wat een hond kan overkomen.
Er zijn toch zat teksten te vinden die wel pro vers zijn en die tevens waarschuwen tegen bepaalde no go's met verse voeding?
Als ik dit zou lezen als potentiele teckelkoper zou ik denken dat je hartstikke tegen vers bent en brokken voert.
[quote="Erna"]
Ja maar Marijke...je tekst op je website klopt gewoon niet. Hoe kun je nu overtuigd vers voer aan je honden voeren terwijl je op je site meld dat vlees altijd gekookt moet worden?? Dat er salmonellabesmettingen kunnen uitbreken als je rauw vlees geeft en dat er andere bacterieen en wormen inzitten? Je doet het voorkomen alsof vlees het ergste is wat een hond kan overkomen.
Er zijn toch zat teksten te vinden die wel pro vers zijn en die tevens waarschuwen tegen bepaalde no go's met verse voeding?
Als ik dit zou lezen als potentiele teckelkoper zou ik denken dat je hartstikke tegen vers bent en brokken voert.
[/quote]
ik hang ergens in het midden..ik ben niet echt anti-brok. Als een hond het er goed op doet...waarom niet? IK ken vele honden die er gezond oud op zijn geworden...
[quote="Decibels"]
ik hang ergens in het midden..ik ben niet echt anti-brok. Als een hond het er goed op doet...waarom niet? IK ken vele honden die er gezond oud op zijn geworden...
[/quote]
Dan nog moet je naar mijn mening juiste informatie verstrekken en dat is nu niet wat je doet.
[/quote]
Volgens mij is het merendeel van de BP-leden "gewone" mensen die "zomaar" een hond hebben zonder kynologische achtergrond. En jij wilt beweren dat al die mensen achterlijk zijn?
Laatst gewijzigd door *Natasja* op wo 24 okt 2007, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij is het merendeel van de BP-leden "gewone" mensen die "zomaar" een hond hebben zonder kynologische achtergrond. En jij wilt beweren dat al die mensen achterlijk zijn?
[/quote]
Je gebruikt woorden die ik pertinent niet gebruikt heb...!!
De groep die ik bedoel zouden echt niet op zoek gaan naar een 'barfplaats'...De mensen hier op BP zitten vallen dus niet onder de groep die ik bedoel...maar ja...dat zijn er nog geen 5000...blijven er nog zo'n 1.995.000 hondenbezitters over...als we gemakshalve het even afronden op 2 miljoen.
[quote="Decibels"]
Je gebruikt woorden die ik pertinent niet gebruikt heb...!!
De groep die ik bedoel zouden echt niet op zoek gaan naar een 'barfplaats'...De mensen hier op BP zitten vallen dus niet onder de groep die ik bedoel...maar ja...dat zijn er nog geen 5000...blijven er nog zo'n 1.995.000 hondenbezitters over...als we gemakshalve het even afronden op 2 miljoen.
[/quote]
Wij zijn toch ook allemaal ergens begonnen met vers-voeren? En waarom? Omdat we juiste informatie hebben gekregen over hoe en waarom.
Ik snap nog steeds je argumenten niet om deze onjuiste informatie op je website te zetten.
Ik ben gewoon een hondeneigenaar en ook ik ben gaan barfen met mijn hond.
Juist als jij goede informatie over voeding op je website zet zullen die gewone mensen eerder overwegen om vers te geven. Barfen is niets ingewikkelds en kan heel goed gedaan worden door gewone mensen.
Mijn broer bijvoorbeeld heeft vijf jaar geleden een hond aangeschaft, puur als huishond om lekker mee te wandelen, is nog nooit op een cursus geweest en heeft helemaal niks met die hele hondenwereld (hij is muzikant en is alleen maar daar mee bezig). Hij vond brokken iets onnatuurlijks en heeft één keer op het internet een wolvenmenu gevonden en is gaan barfen en dat is prima gegaan. Hij heeft mij erover verteld en zo ben ik na anderhalf jaar ook lid geworden van bp, omdat ik toch bang was dat ik het niet helemaal goed deed. Als zijn fokker hem informatie over Barf had gegeven had hij gewoon gaan barfen als gewoon mens met een gewone hond.
Dus ik vind het een veronderstelling die nergens op gebaseerd is dat mensen die gewoon een huishond nemen dat die niet in staat zouden zijn om op basis van informatie verantwoord een menu voor hun hond samen te stellen.