Poes voor de 4e keer blaasontsteking

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: Poes voor de 4e keer blaasontsteking

spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

Bericht door spreeuwtje »

hey..
ik herken t verhaal..
mijn ouwe katje had ook om de haverklap blaasontsteking..
ik besefte zelf al dat het stress was..
maar toch ook urine op kweek laten zetten.. en er werd niks gevonden..
ab na ab.. cystease.. enzovoort..
een hoop ellende..
dus na de zoveelste keer blaasontsteking heb ik haar bij de da achter gelaten voor een volledig onderzoek..
kweet niet meer wat ze gedaan hebben allemaal..
iig alles nog een keer.. ook urine onderzoeken.. een echo om te zien of er soms iets van een tumor zat ofzo..
zelfs foto's geloof ik..
ik was een paar ruggen armer.. en er kwam geen probleem aan de orde..
dus..
wat ik al wist.. stress..

noezels blijft nu snachts in de huiskamer en keuken..
haar kattenbak staat  hier.. dus ze kan nu rustig uitplassen..
de ergste boosdoener heb ik weg gedaan..
hij was zelf niet gelukkig hier.. pieste ook regelmatig overal tegen aan..
ik was er erg verdrietig over.. maar hij was nog jong en brutaal.. en kwam als laatste.. en noezels is een ouwe muts..
naja..
dat scheelde al zo enorm..
en nog steeds blijft noezels in de kamer en de rest in de bijkeuken en buiten..
als ik wegga.. en als ik ga slapen..
ze zijn het gewend.. en als ik er wel ben doen ze haar tegenwoordig niets meer..
puur omdat ze het vergeten lijken te zijn..
af en toe wordt ze nog geplaagt.. maar dat is minimaal..
ze heeft nu al een jaar geen blaasontsteking meer gehad..
(zelfs op brokjes en blikjes.. kun je nagaan.. ;) )

naja.. wat ik dus wilde zeggen..
je kunt bergen kosten maken nog.. maar feitenlijk is het hoogstwaarschijnlijk dus idd stress..
je katje is ongelukkig en angstig..
ook zonder blaasontsteking lijkt het me dat er een oplossing moet komen..

sterkte..
lied
Hekate
3-sterren
3-sterren

Bericht door Hekate »

Hoi,

Ik heb sinds kort ook een kat en die heeft an vrij snel ivm tandvleesontsteking een antibiotica kuurtje moeten hebben. De eerste dag kon ik hem nog foppen door zijn pilletje door een beetje natvoer te doen. Daarna werd het ook een drama.

Ik kreeg de tip (van de mensen van wie ik mijn kat heb overgenomen) om medicijnen fijn te malen, te mengen met een druppeltje water en een beetje kleverig voedsel zodat het een goed kleverig papje word. En daarna dit papje op de voorpootjes van mijn kat te smeren. De kat denkt dan dat zijn poten vies zijn, en de beste manier die hij heeft om vieze poten schoon te maken is het geheel aflikken!

Voor mijn kat werkte het perfect! Hij werd wel een beetje gestressed toen hij mij aan het einde van zijn kuurtje aan zag komen lopen met het schoteltje "pap". Maar heel even vasthouden, papje goed insmeren op de pootjes en hij kon weer doen wat hij wilde. Het was in ieder geval stukken minder stress dan een pilletje proberen te geven, die spuugde hij uit, keer op keer op keer, zelfs als je zijn bek dicht hield. :(

Misschien kan je alle verschillende methodes om pilletjes binnen te krijgen bij je kat hiermee afwisselen? De eerste keren kon ik het aanbrengen terwijl ik mijn kat aan het aaien was. Hij bleef toen zelfs door spinnen!
Plaats reactie