Slecht eten
Moderator: eelke
-
Esther en Reza
- 2-sterren

Re: Slecht eten
Ja ik voel de ribben wel maar er zit nog best wel een laagje vet op, vandaar.
Voor mijn gevoel is 400 inderdaad erg weing, ik hou het inderdaad voorlopig gewoon op 500 gram.
Pffff wordt een beetje moe van mezelf, maar wil reza niet tekort doen
Voor mijn gevoel is 400 inderdaad erg weing, ik hou het inderdaad voorlopig gewoon op 500 gram.
Pffff wordt een beetje moe van mezelf, maar wil reza niet tekort doen
Laatst gewijzigd door Esther en Reza op ma 10 nov 2008, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Houd Reza gewoon goed in de gaten door regelmatig te voelen en te wegen. Komt ze nou heel veel aan dan kun je altijd nog minder geven, maar komt ze niet aan, of maar een klein beetje in de week dan komt het helemaal goed
-
Nyncke
Ik weet niet of deze tip hout snijd want toen at hij alleen maar brokken.
Maar toen Cadiz een pup was was die onverzadigbaar....
Toen heb ik de tip gekregen om sperciebonen door het eten heen te geven, het vult wel maar het zet niet aan. Nog steeds is hij er dol op!!!
Maar toen Cadiz een pup was was die onverzadigbaar....
Toen heb ik de tip gekregen om sperciebonen door het eten heen te geven, het vult wel maar het zet niet aan. Nog steeds is hij er dol op!!!
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

[quote="Kruimel"]

[/quote]
sperciebonen kunnen toch ook af en toe door de groentemix?
[/quote]
-
RupsenStorm
- 3-sterren

[quote="koekje"]
[/quote]sperciebonen moet je wel blanceren voor je ze toevoegd
[/quote]sperciebonen moet je wel blanceren voor je ze toevoegd
ik heb hier op BP dingen gelezen dat dat eigenlijk niet pers'e hoeft. ik geloof een post van dory.
Er word wel is gezegd dat je sperciebonen,(gekookt of uit blik) als vulling aan de hond kan geven wanneer ze moeten afvallen.
Maar ik geloof zelf dat er betere manieren zijn om af te vallen,toch zijn er veel mensen die geloven dat dit dus 'n goeie manier is
Wanneer je sperciebonen in de rauwe groentemix wil doen, werd er altijd aanbevolen om ze dan eerst te blancheren of 'n paar min. koken ivm met de PHASIN - 'n soort eiwit - wat giftig voor mensen is ,en door 't koken onschadelijk word gemaakt.
Maar die mening is vorig jaar herzien,want 't blijkt dat er geen gevaar is.
Zie ook eerder bericht.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 333.0.html
Je kan dus eigenlijk gekookt of ongekookt geven zolang de sperciebonen door de groentemix zit,
(mijn honden hebbem liever de gekookte)
maar wanneer het als maagvuller word gebruikt,dan zou ik alleen de gekookte blik bonen geven.
Maar ik geloof zelf dat er betere manieren zijn om af te vallen,toch zijn er veel mensen die geloven dat dit dus 'n goeie manier is
Wanneer je sperciebonen in de rauwe groentemix wil doen, werd er altijd aanbevolen om ze dan eerst te blancheren of 'n paar min. koken ivm met de PHASIN - 'n soort eiwit - wat giftig voor mensen is ,en door 't koken onschadelijk word gemaakt.
Maar die mening is vorig jaar herzien,want 't blijkt dat er geen gevaar is.
Zie ook eerder bericht.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 333.0.html
Je kan dus eigenlijk gekookt of ongekookt geven zolang de sperciebonen door de groentemix zit,
(mijn honden hebbem liever de gekookte)
maar wanneer het als maagvuller word gebruikt,dan zou ik alleen de gekookte blik bonen geven.
-
Esther en Reza
- 2-sterren

Goed advies de sperziebonen maar Reza geeft niet de indruk dat ze honger heeft. ik denk dat ik al een heel eind kom als ik andere trainingskoekjes ga geven en meer ga belonen met speelgoed. De kipennekken trek ik inderdaad van de hoeveelheid carnibest af. Ik blijf 500 gram geven en blijf haar goed voelen, ik wil absuluut niet dat ze iets tekort komt.
-
Red_Hunter
- 5-sterren

- Contacteer:
Mijn pup is nu 6,5 maand maar ik heb al een maand haar eten niet verhoogd en ze ziet er nog steeds goed uit, mag zelfs iets af, maar ik vind het goed zo.
Ik merk eigenlijk vanzelf wel dat ze niet meer hoeft, je ziet het aan de hond.
Ze krijgt nu 800 gr en weegt 23 kg.
Groetjes Trudie
Ik merk eigenlijk vanzelf wel dat ze niet meer hoeft, je ziet het aan de hond.
Ze krijgt nu 800 gr en weegt 23 kg.
Groetjes Trudie
-
Nyncke
Even ter info, ik gaf toendertijd Cadiz, sperciebonen uit blik, gewoon als vulling.
Later gaf ik het hem wel als hij van slag was bij loopse teefjes en niks meer wilde eten. Met wat sperciebonen ging het erin als koek.
Maar om even heel eerlijk te zijn, wat is nu nog het probleem bij je vraag?
je hebt hem nu gesteld maar ik heb het idee dat je niet zoveel met de antwoorden kunt.
Dus klopt je vraag nog wel of is ie inmiddels veranderd???
Later gaf ik het hem wel als hij van slag was bij loopse teefjes en niks meer wilde eten. Met wat sperciebonen ging het erin als koek.
Maar om even heel eerlijk te zijn, wat is nu nog het probleem bij je vraag?
je hebt hem nu gesteld maar ik heb het idee dat je niet zoveel met de antwoorden kunt.
Dus klopt je vraag nog wel of is ie inmiddels veranderd???
-
Esther en Reza
- 2-sterren

Ik ben blij met alle antwoorden, dit tropic begon met het slechte eten van Reza, dat is inmiddels prima in orde. Ze eet nu goed.
Toen ben ik er achter gekomen dat ze te dik was (naar mijn idee de rede van het slechte eten) ze zat gewoon vol.
Ik zat even te twijfelen over hoeveel ik haar nu zal geven en ben toch op 500 gram uitgekomen en laat dat voorlopig zo.
het is ziet zozeer dat ik antwoorden zocht maar meer meningen en advies.
Deze heb ik gekregen.
Vandaar, Groetjes
Toen ben ik er achter gekomen dat ze te dik was (naar mijn idee de rede van het slechte eten) ze zat gewoon vol.
Ik zat even te twijfelen over hoeveel ik haar nu zal geven en ben toch op 500 gram uitgekomen en laat dat voorlopig zo.
het is ziet zozeer dat ik antwoorden zocht maar meer meningen en advies.
Deze heb ik gekregen.
Vandaar, Groetjes
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Het probleem met die blikken sperziebonen is dat dierenartsen en anderen luide verkondigen dat je die rustig kunt geven 'omdat er toch niks in zit'
En da's dus kul. Er zit gewoon energie in sperziebonen, ook wel bekend als calorieën, net zoveel als in pak 'm beet snijbonen bv. En in die blik- of pot-bonen nog meer dan in verse aangezien er suiker in de blikken en potten gaat.
Kijk, op zich is er niet veel mis met meer groente voeren als je hond spiet van de honger maar anders te dik wordt. Billinghurst beveelt dat bv ook aan. Maar doe dan gewoon groentemix van rauwe groente. En niet alleen blikbonen. Da's een stuk minder ongezond, het vult beter want er zitten meer onverteerbare delen in en ze halen er nog wat nuttige fyto-actieve stofjes uit.
Als er echt 'niks' in blikbonen zou zitten, denk je dan echt dat er niet allang een super-afvaldieet zou zijn bestaande uit sperziebonen uit blik?
Overigens kun je prima een deel van de dagelijkse maaltijd als trainings-beloningjes geven. Beetje kliederig, een zakje met kippenhartjes, maar ze werken en uitstekend voor
Kijk, op zich is er niet veel mis met meer groente voeren als je hond spiet van de honger maar anders te dik wordt. Billinghurst beveelt dat bv ook aan. Maar doe dan gewoon groentemix van rauwe groente. En niet alleen blikbonen. Da's een stuk minder ongezond, het vult beter want er zitten meer onverteerbare delen in en ze halen er nog wat nuttige fyto-actieve stofjes uit.
Als er echt 'niks' in blikbonen zou zitten, denk je dan echt dat er niet allang een super-afvaldieet zou zijn bestaande uit sperziebonen uit blik?
Overigens kun je prima een deel van de dagelijkse maaltijd als trainings-beloningjes geven. Beetje kliederig, een zakje met kippenhartjes, maar ze werken en uitstekend voor
-
Anthraciet
- 5-sterren

[quote="Kruimel"]
Het probleem met die blikken sperziebonen is dat dierenartsen en anderen luide verkondigen dat je die rustig kunt geven 'omdat er toch niks in zit'
En da's dus kul. Er zit gewoon energie in sperziebonen, ook wel bekend als calorieën, net zoveel als in pak 'm beet snijbonen bv. En in die blik- of pot-bonen nog meer dan in verse aangezien er suiker in de blikken en potten gaat.
[/quote]
Daarnaast wordt er in bliksperciebonen ook nog eens behoorlijk wat zout gebruikt, wat natuurlijk voor niemand echt goed is.
Dus áls je sperciebonen wil geven, dan beter die uit de vriezer ipv die uit blik
(maar natuurlijk is vers groenteprutje vele malen beter
)
[/quote]
Daarnaast wordt er in bliksperciebonen ook nog eens behoorlijk wat zout gebruikt, wat natuurlijk voor niemand echt goed is.
Dus áls je sperciebonen wil geven, dan beter die uit de vriezer ipv die uit blik
(maar natuurlijk is vers groenteprutje vele malen beter