gemalen prooidieren

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: gemalen prooidieren

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

ulla schreef: Sylvia doet de distributie,en het plan is bij ons ontstaan om een voer op de markt te brengen,wat er nog niet was.
Hier zijn maanden aan vooraf gegaan, en uiteindelijk zijn we bij Kiezebrink terecht gekomen.
Zij leveren en vermalen de dieren bij een temperatuur van - 4 graden.

De dieren worden gemaald, waarna ze meerder keren goed worden gemengd tot een homogeen product.

@ lizzy,Kritisch naar een nieuw voer kijken, is alleen maar gezond.
Gelukkig, ik ben blij dat jij er geen probleem mee hebt. Bedankt voor je uitleg omtrent het mengen tot homogeen product!
Ik ga met Sylvia overleggen,om op de site te zetten dat er om compleet te voeren afgewisseld moet worden met minimaal 5 diersoorten.
Tot nu toe wordt All Animal door de mensen die het voeren incidenteel gegeven.
Wij zijn nog in een proeffase,als het goed gaat lopen, komen er diersoorten bij.
Maar alles heeft zijn tijd nodig. ;)
Ja, ik denk dat dat duidelijker is voor de mensen die zich nog niet zo in de materie verdiept hebben.

Nou, spannend joh, deze hele proeffase! Ik snap ook wel dat je niet gelijk 5 of meer diersoorten aan kunt bieden hoor. Je moet gewoon ergens beginnen en kijken hoe het gaat. Ik wens jullie in ieder geval heel erg veel succes!!
DaisyD
2-sterren
2-sterren

Bericht door DaisyD »

@ Wij onderwerpen hier ieder nieuw merk aan ons kritische oog. Dat lijkt me heel gezond. Mij persoonlijk zal het allemaal een worst wezen wat er in een kant en klare worst gemalen wordt. Ik voer uit principe geen gemalen voer en uit principe voer ik geen hele prooidieren. Maar dat neemt niet weg dat ik mijn mening mag geven. En mijn mening is dat dit een hartstikke leuk initiatief is! Maar er ontbreekt op de website mijns inziens 1 belangrijke aspect : het feit dat er dus niet dagelijks zo'n voer als dit gegeven kan worden omdat het te weinig afwisseling qua diersoort is (stel je nou toch voor dat iemand dit voer aan schaft en nul verstand heeft van voeding?) en je dus niet jaar in jaar uit gemalen konijn kunt voeren. En daarnaast mogen wij ons (ook al vind jij van niet) toch afvragen of er 1 konijn in 1 kilo zit?

Eindelijk iemand die positief reageert.
Ik wilde jullie er alleen maar op attent maken. Maar er wordt gewoon met een negatieve toonzettting geregeerd, jammer de volgende keer denk ik wel twee keer na voor ik iets neerzet hier.
Plaats reactie