Bruin heeft pijn

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Bruin heeft pijn

spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

Bericht door spreeuwtje »

wat verdrietig..
jij (en wij) waren juist zo opgelucht dat hij na het ongeluk niks leek te hebben..
kan me heeeel goed voorstellen dat er nu toch iets verschoven is..

ik hoop dat jullie lekker slapen vannacht.. en dat er morgen een oplossing te vinden is voor zijn pijn..

sterkte meis..
ik zie steeds dat lieve slaapkoppie voor me van die foto die je laatst liet zien..
was gelijk een bietje verliefd op hem..  :-*
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

Hoe is het vanochtend met Bruintje?
Miranda en Pepper
4-sterren
4-sterren

Bericht door Miranda en Pepper »

Potver, Judith..
Ik lees het nu pas.

Maar wat hierboven geschreven wordt, kan natuurlijk heel goed.
Na zo'n ongeval...

Heel veel sterkte.

Als ik Bruin kan helpen op afstand, doe ik dat met liefde. :-*
- Judith -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - Judith - »

Nou. We hebben wel wat geslapen. Als hij ligt is hij rustig (maar dat is ook niet zo raar als je zo stoned als een garnaal bent van de valium). Ik ben er nu wel achter dat het probleem vooral zit in het opstaan. Hij doet dat niet uit zichzelf, maar gaat dan een beetje liggen piepen: ik wil wat. Dan pak ik een stukje kaas ter motivatie en komt hij alsnog in de benen. Daarbij geeft hij pijn aan (piept hard). Als hij eenmaal staat en in beweging is, merk je niks meer aan hem en loopt hij vrolijk te kwipsen. Poot optillen bij het plassen is geen probleem en ook de poephouding doet geen pijn.

Voor de (ervarings)deskundigen onder ons: waar kan dit op duiden? Hernia, spierprobleem, dislocatie of some sort? Hij heeft vanmorgen weer valium gekregen (maar wel iets minder dan gisteravond  :-X) en hij ligt nu weer ontspannen onder een dekentje in z'n mand.

Edit: Ow, nu staat hij opeens zelf op zonder te piepen. Nou, dat lijkt me hoopvol. Eens kijken hoe zich dat vandaag verder gaat ontwikkelen...
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

- Judith - schreef: Nou. We hebben wel wat geslapen. Als hij ligt is hij rustig (maar dat is ook niet zo raar als je zo stoned als een garnaal bent van de valium). Ik ben er nu wel achter dat het probleem vooral zit in het opstaan. Hij doet dat niet uit zichzelf, maar gaat dan een beetje liggen piepen: ik wil wat. Dan pak ik een stukje kaas ter motivatie en komt hij alsnog in de benen. Daarbij geeft hij pijn aan (piept hard). Als hij eenmaal staat en in beweging is, merk je niks meer aan hem en loopt hij vrolijk te kwipsen. Poot optillen bij het plassen is geen probleem en ook de poephouding doet geen pijn.

Voor de (ervarings)deskundigen onder ons: waar kan dit op duiden? Hernia, spierprobleem, dislocatie of some sort? Hij heeft vanmorgen weer valium gekregen (maar wel iets minder dan gisteravond  :-X) en hij ligt nu weer ontspannen onder een dekentje in z'n mand.
Ik zou het zo niet durven zeggen. Moeilijk opstaan kan zowel uit de heupen als de rug komen. Piept hij als je op z'n wervels drukt?
Edit: Ow, nu staat hij opeens zelf op zonder te piepen. Nou, dat lijkt me hoopvol. Eens kijken hoe zich dat vandaag verder gaat ontwikkelen...
ow wat goed  :) :) :) :) :) :) :) ik duim heel stevig mee....
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

- Judith - schreef:
Nou, dat is idd hoopvol, weer een klein beetje vooruitgang.
Truus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Truus »

Het lijkt erg op wat we met Timo hadden in de vakantie. Hij had duidelijk last van z'n spieren en gewrichten nadat hij veel te veel had gelopen.
Ik denk dat dit bij Bruin ook zo is mede door het ongeluk waarbij alles toch een opdoffer heeft gehad Wij hebben Timo lekker warm gehouden en veel rust gegeven met kleine rondjes lopen en daarbij een pijnstiller.
Hoop dat Bruin weer snel opknapt :-*
- Judith -
5-sterren
5-sterren

*Dorothea* schreef: Ik zou het zo niet durven zeggen. Moeilijk opstaan kan zowel uit de heupen als de rug komen. Piept hij als je op z'n wervels drukt?
Nee, hoewel je wel ziet dat het niet lekker voelt als je veel druk uitoefent op de wervels net boven de staart. Het is echt puur bij opstaan en traplopen (wat hij nu dus even niet doet). Maar ik vind het zo raar dat hij als hij loopt zo vrolijk loopt te kwispelen (en trekken  ::)) en dat er dan echt niks aan hem te merken is.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik denk dat het in zijn rug zit. Maar wat daar aan de hand is....? Sla je me dood.

Het lijkt erg op de symptomen die Brutus en Pinkel vertoonde met als ze een aanvalletje LSI hadden. Dit ontstond altijd na trauma of na teveel vreemde bewegingen. Pinkel heeft dus twee keer een aanval gehad na het spelen met een hond, waarbij er 1 keer eentje echt op haar rug is gedenderd. Doordat zij een vernauwing heeft aan die twee wervels en er een zwelling ontstond na het trauma, kreeg zij een zenuwbeklemming. Brutus heeft 2 keer een aanval gehad nadat we op het strand met zijn kong hadden gegooid. Ik heb natuurlijk Whoofer gehad die een paar keer een hernia heeft gehad en deze symptomen waren gewoon anders. Een keer had zij gewoon pijn maar bij alles wat zij deed. En een keer had zij geen gevoel meer in de achterpoten. Brutus en Pinkel hadden allebei alleen pijn bij het opstaan en bij op de bank springen. Lopen ging verder goed.

Ik gok op een zwelling ergens in de rug waardoor zenuwen klem zitten. Dit kan te maken hebben met het auto-ongeluk en daarna het spelen met de Rottie. Ik heb wel wat moeite met te begrijpen waarom je valium hebt meegekregen. Ik vind dat eigenlijk alleen maar handig om te geven als er echt sprake is van een spier-kramp. Maar ik denk dus dat dat niet het geval is... Maar heeft ze uitgelegd waarom ze valium heeft gegeven en geen pijnstillers? (ik ben natuurlijk geen DA dus misschien is wat ik zeg stom).
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Even ter verduidelijking: ik zou me dus voor kunnen stellen dat er een verschuiving van wervels is geweest na het auto ongeluk. De wervels kunnen miniscuul uit stand staan of zelfs weer helemaal goed staan. Maar door het spelen met zijn vriendinnetje, zou ik me voor kunnen stellen dat het tere weefsel op de zwakke plek is gaan zwellen en er dus nu een zenuw klem zit. Het kan ook zijn dat hij LSI heeft en door trauma (auto ongeluk/spelen of iets) nu een zwelling heeft, waardoor er een zenuw klem zit.

En ik denk dat er foto's van zijn rug gemaakt moeten worden. En Osteopathie een goede therapie zou kunnen zijn.

En het kan ook heeeeel goed dat ik er pikaal naast zit!
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

- Judith - schreef: Nee, hoewel je wel ziet dat het niet lekker voelt als je veel druk uitoefent op de wervels net boven de staart. Het is echt puur bij opstaan en traplopen (wat hij nu dus even niet doet). Maar ik vind het zo raar dat hij als hij loopt zo vrolijk loopt te kwispelen (en trekken  ::)) en dat er dan echt niks aan hem te merken is.
Dat is echt het lumbosacrale gebied. Maar raar dat z'n staart wel lekker vrolijk kwispelt.  :-\
Ik zou voor de zekerheid voor een foto gaan. En ik denk net als Lizzy dat dit gewoon een combinatie is van het ongeluk en wild spelen.
- Judith -
5-sterren
5-sterren

Hij kreeg na het eerste bezoek pijnstillers mee. Maar die deden niks en de klachten werden in de loop van de dag alleen maar erger. De valium heeft ze meegegeven omdat ze de spieren wilde ontspannen om te kijken of de klachten dan ophouden/ de pijn minder wordt. En om te zorgen dat hij zich zo ontspant dat hij zelf weer durft te gaan liggen en opstaan (want dat durfde hij gisteravond niet meer: de mand = pijn, de trap = pijn , dus daar kom ik niet meer in de buurt. Geef 'm eens ongelijk). Als er vandaag helemaal geen verbetering is of wanneer het erger wordt, dan moeten we meteen contact opnemen en dan zou ze andere maatregelen gaan treffen (geen idee welke overigens). Als alles rustig blijft is er morgen weer contact om op grond van hoe het gaat een verder plan van aanpak te maken. Foto's maken wil ik sowieso.

Tsja, ik heb echt helemaal geen ervaring met dit soort problemen, dus ik kan ook veel minder krititsch vragen stellen dan wanneer ik me wel in een onderwerp heb verdiept  :-\. Lastig vind ik dat.
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

Sunday heeft dit ook gehad (hard piepen, vooral bij het opstaan) en dat was een probleem in zijn onderrug. Veel pijnstillers en een kuur dexamethason hielpen wel. Ik ben uiteindelijk bij een osteopaat terecht gekomen (Martine Burgers) en zij heeft een blokkade in zijn rug verholpen. Het zat onderin zijn rug, ter hoogte van zijn heup zeg maar.

Rontgenfoto's wezen niks uit trouwens...

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 64.30.html
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 533.0.html
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

Overigens, Sunday voelde op dat stukje in zijn rug veel warmer aan. Als ik met mijn handen langzaam vanaf zijn schouders naar zijn achterhand gleed was het niet moeilijk te bepalen waar het zat  :-\ :-\
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Femke schreef: Overigens, Sunday voelde op dat stukje in zijn rug veel warmer aan. Als ik met mijn handen langzaam vanaf zijn schouders naar zijn achterhand gleed was het niet moeilijk te bepalen waar het zat  :-\ :-\
Ja, dat had Indy ook, heel opvallend.

Plaats reactie