Koud eten.

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Koud eten.

Yada
3-sterren
3-sterren

Bericht door Yada »

[quote="koffie"]
Had inderdaad niet gedacht aan de goede bacterien die ook gedood worden.
Van nu af aan dus uit de vries, afgedekt in de keuken ontdooien en als het toch nog te koud is dan even de bak met voer in de gootsteen in warm water....
[/quote]

hey koffie, dat zou ik dan ook weer niet doen  ;D beter in een emmer koud water dan.
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

[quote="Eef+doggies"]
Lintzaag?  ???
Denk dat het met een mes niet gaat lukken om een hardbevroren worst te snijden...
[/quote]

Jawel! :D Ik deed dat 'vroeger' altijd met een gekarteld broodmes, moest de worst wel een uurtje (of 2) uit de vriezer hebben gelegen.
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

[quote="koffie"]
Had inderdaad niet gedacht aan de goede bacterien die ook gedood worden.
Van nu af aan dus uit de vries, afgedekt in de keuken ontdooien en als het toch nog te koud is dan even de bak met voer in de gootsteen in warm water....

[quote="Yada"]
hey koffie, dat zou ik dan ook weer niet doen  ;D beter in een emmer koud water dan.
[/quote][/quote]

Om het op temperatuur te krijgen is het au bain-marie opwarmen een heel goed plan hoor, dat lukt je niet met koud water ;).
claudiaB
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door claudiaB »

[quote="Yada"]

iemand een tip waar ik t beste een hard bevroren worst mee kan snijden? ik voer tussen de 650 en 750 gram namelijk.
[/quote]

Een kilo verpakking 1,5 uur in een gootsteen met koud water en je kan het heel makkelijk snijden.
czerda
1-ster
1-ster

Bericht door czerda »

een ijzerzaag die je alleen daarvoor gebruikt , dat werkt perfect
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

waarom moet het bevroren gesneden worden, wat je overhou geef je toch de dag erna weer...
wil je dat niet dan vries je het gewoon weer in, desnoods snij je het iets eerder...
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

[quote="Yada"]
gaat lastig als je 750 gram voert van een kilo worst. waarvan 250 in de ochtend en 500 savonds

maar de meningen verschillen nogsteeds heel erg over het wel of niet kunnen ontdooien buiten de koelkast.
[/quote]

ik ontdooi het vlees altijd buiten de koelkast.

Als je 750 gram CB voert per dag, doe je op dag 0 één kilo uit de vriezer, daarvan voer je op dag 1 750 gram en de resterende 250 gram doe je in de koelkast en je doet dan ook meteen weer een kilo in een bak om te ontdooien. op dag 2 voer je 500 gram van het ontdooide voer en de resterende 250 gram uit de koelkast.  De resterende 500 gram doe je in de koelkast Je ontdooit dan weer een kilo en op dag 3 voer je daarvan 250 gram en de resterende 500 gram uit de koelkast. Dan doe je 750 gram in de koelkast en die voer je op dag 4. Op dag 4 haal je weer een kilo uit de vriezer.

Snap je hem ??
bloemetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door bloemetje »

Zo doe ik het ook ongeveer. Maar meestal laat ik de hele worst wat ontdooien op het aanrecht, snij hem doordemidden met een broodmes en flikker ze dan weer in de vriezer  8). Maar bij jou hoef je niks vooraf te snijden hoor!

Overigens kan mijn Guus ook niet tegen koud eten. Dat gaan zijn darmen rommelen en krijgt hij soms buikpijn. Ik gooi weleens een beetje kokend water over de cb heen (roer het er een beetje doorheen zeg maar). Dan is het wat warmer.
mysmoothcollies
4-sterren
4-sterren

Bericht door mysmoothcollies »

Ik laat het KVV/vlees ontdooien in de koelkast een dag van tevoren en haal het er 's-avonds uit de koelkast voor de volgende ochtend. Het staat dan op de aanrecht in de etensbakken met alufolie erover. De portie voor 's-avonds heel ik 's-middags uit de koelkast en soms zet ik de bakken dan nog even in een laagje water (warm) om het vlees op kamertempratuur te krijgen. Te koud lijkt mij niet echt jofel. De verpakking haal ik er al eerder af voor het (helemaal) ontdooit is. Bij mij gaat er ongeveer een kilo per dag door dus dat is wel makkelijk qua porties. Er staan bij mij 2 of 3 bakken in de koelkast ter ontdooiing zeg maar, die ruimte moet je dan wel hebben in je koelkast. Maar ik probeer het dus wel allemaal zo dicht mogelijk te houden en zo snel mogelijk weer in de koelkast te bewaren. Alles voor de viamines en versheid :D Een emmer met koud water vulllen om het snel te laten ontdooien was bij mij geen su6.
Nicky
4-sterren
4-sterren

Bericht door Nicky »

Nou lekker die vitamines en versheid is hier soms ver te zoeken...madam 'bewaard' soms een restje, en als ik vergeten ben de bak weg te halen, dan eet ze die het liefst stinkend en al op! (om je vervolgens een lekkere kus op je mond te willen geven..*groenekotssmiley*)

Jaia krijgt ongeveer 500gr op een dag (400 als ik smuldier geef) en ik haal 's avonds het vlees eruit om het op het aanrecht te laten ontdooien in een bak (soms zit de bak in de afwas en als er dan een gaatje in de worst of zak zit loopt het bloed via het aanrechtgootje de wasbak in  :biggrin2: tot afgrijzen van vriendlief die kok is en daardoor bijna smetvrees heeft...we leven nog steeds hoor!
De andere helft van een kiloworst gaat in een bak in de koelkast en krijgt ze de volgende dag, op kamertemp, of met een beetje warm water anders krijgt mevrouw idd buikkramp...
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

[quote="*Natasja*"]
Ik geef het eten alleen op kamertemperatuur (zoals de meesten hier)
[/quote]

Hier hetzelfde, op kamertemperatuur
vitess
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door vitess »

Hier geef ik het uit de koelkast en laat het een tijdje staan (net als vele anderen dus). Mocht het nog te koud zijn, dan gaat er iets warm water over. Onze honden krijgen 's ochtends om half zes eten, als ik een worst te laat uit de vriezer heb gehaald dan leggen we hem de avond ervoor in koud water.
Riek
5-sterren
5-sterren

Bericht door Riek »

Ik laat de worsten ong twee uur ontdooien op het aanrecht en snijd ze dan met een groot broodmes in plakken van 90 en 120 gram.
Die vries ik weer in en 's avonds haal ik uit de diepvries en zet het in de koelkast en de volgende dag geef ik dit.
Dan krijgen ze het gelijk vanuit de koelkast in hun bakkie. Soms als het nog ijzig is dandoe ik er wat warm water over.
Ze hebben er nooit last van dat het te koud is.

Plaats reactie