Mijn husky, boxer en mixer krijgen ook geregeld een kippenruggetje, en dat gaat probleemloos. Vijf minuten kauwen ze er misschien niet op, maar goed gekraakt wordt het wel. Lijkt me dus geen stelregel, geen kippenrug voor een grote hond. Ik snap de logica ook niet. Een heel karkas, dat wordt toch ook alleen maar gekraakt voordat het wordt doorgeslikt, dat malen ze toch ook niet eerst fijn? En soms trekken ze er een redelijk groot stuk af dat afzonderlijk naar binnen gaat. Wat is dan nog het verschil met een enkele kippenrug?
Ik krijg uit Red Hunters verhaal eerder de indruk dat de honden te schrokkerig eten, dus zonder goed te kraken. Misschien dat daaraan gewerkt moet worden? Het bot vasthouden of zo?
En over de reinigende werking van gemalen bot ben ik ook nog niet zo zeker. Onze husky heeft acht maanden lang alleen gemalen barf gegeten, omdat hij weigerde botten te kraken. Toch kon ik heel duidelijk zien dat zijn kiezen schoner waren ten opzichte van de tijd dat hij nog brokken at. Ik denk dat de afwezigheid van de plaque-veroorzakende ingrediënten waar brokken vol mee zitten al een heel verschil heeft gemaakt. Al maakt gemalen natuurlijk nooit zo goed schoon als echt botten kraken, dat geloof ik graag. Scotch is nu zeven, maar hij heeft weer het gebit van een vlotte tiener!
operatie nav verstopte darmen tgv botten
Moderator: Lizzy
-
Anne in Zweden
- 5-sterren