wel erg veel vet aan de geit
Moderator: Lizzy
Re: wel erg veel vet aan de geit
Bedankt voor de uitleg betreffende IC en SW. Rotterdam is een beetje te ver weg. Ik zit in NO Groningen. Het zal eenvoudiger zijn om hier in de buurt wat te bestellen. Lida
-
orinake
- 5-sterren

- Contacteer:
Moet je de verzamelplaats ff int oog houden. Sinds SW thuis levert zijn er al enkele grote groepsbestellingen geweest over het hele land.Lidas schreef: Bedankt voor de uitleg betreffende IC en SW. Rotterdam is een beetje te ver weg. Ik zit in NO Groningen. Het zal eenvoudiger zijn om hier in de buurt wat te bestellen. Lida
Momenteel loopt er ook nog eentje denk ik in NL
De mijne word vandaag afgesloten, maar daar ben je niks mee want das BE
Heb ik dan zulke hoge standaarden?
Ik heb nog nooit geit gevoerd (geen idee of ze het lusten, zijn best moeilijke eters hier), maar ik vind dit echt veel te vet, ook te foto's van Orinake en May Linn. Als ik daar porties voor Sien van zou snijden, zou ik ook porties met primair of alleen maar vet krijgen. Nog een reden om dan maar geen geit te voeren.
Ik heb wel eens rundvlees gehad wat er ongeveer zo uitzag en heb ik het meeste van weggegooid.
Ik heb nog nooit geit gevoerd (geen idee of ze het lusten, zijn best moeilijke eters hier), maar ik vind dit echt veel te vet, ook te foto's van Orinake en May Linn. Als ik daar porties voor Sien van zou snijden, zou ik ook porties met primair of alleen maar vet krijgen. Nog een reden om dan maar geen geit te voeren.
Ik heb wel eens rundvlees gehad wat er ongeveer zo uitzag en heb ik het meeste van weggegooid.
-
Benjy en Misty
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik denk dat je bij katten toch anders kijkt dan bij honden. Een kat eet zulke kleine porties dat ze gewoon te veel vet binnen krijgen.
@ koekje, alleen in tijden van wat schaarste qua diersoorten haal ik bij de isl slager wel eens een stukje geit of schaap [voor veel ] dan zie ik exact wat ik koop.
Nu was t een experimentje, t was niet zo duur maar imo geen kattenvlees want idd veel vet en erg vliezig
Er is geen man overboord maar ik denk niet dat ik t hier nog een keer koop
Nu was t een experimentje, t was niet zo duur maar imo geen kattenvlees want idd veel vet en erg vliezig
Er is geen man overboord maar ik denk niet dat ik t hier nog een keer koop
-
orinake
- 5-sterren

- Contacteer:
Geit krijgen ze vooral in de winter (speciaal voor het vet)koekje schreef: Heb ik dan zulke hoge standaarden?
Voor de kat haal ik het vlies er wel af; maar verder eet ze dit perfect hoor...
Als je dat vlies er afhaald dan heb je heel mooi spiervlees liggen...
Geit is nu eenmaal een heel vette diersoort.
Ik denk dat er ook wel verschil zit of je katten of kleine honden voert of grotere honden, want die portie's zijn gewoon veel groter en dan kan er ook wat meer vet bij.koekje schreef: Heb ik dan zulke hoge standaarden?
Hier doe dat ook zo, de border collie's krijgen de wat magere portie's, die worden ook snel dik.
En de herders de wat vettere stukken, die kunnen dat prima hebben.
Ik heb geen foto's van hoe ik mijn geitsnippers kreeg, maar dat zag er zeker niet zo goed uit als op de foto's!!
Ben er niet vies van om wat vet erbij te geven, dat blijft er dan gewoon aan zitten. Kunnen ze wel hebben.
Maar ik had 7x1 kg geitsnippers en daar heb ik 3,5-4 kg van over....
hier zit dan ook nog vet aan
Het schaap was iets minder vet maar daar heb ik ook zeker 1/3 deel van weg kunnen gooien.
Nogmaals ik laat wat vet echt wel zitten maar dit was echt te veel!!!
Mss idd de rest vd bestelling in de gaten houden?
Ik weet het niet, maar wel verveledn dat de kwaliteit zo wisselt. Dat vlees van jullie zou ik graag hebben gehad!!!
Ben er niet vies van om wat vet erbij te geven, dat blijft er dan gewoon aan zitten. Kunnen ze wel hebben.
Maar ik had 7x1 kg geitsnippers en daar heb ik 3,5-4 kg van over....
Het schaap was iets minder vet maar daar heb ik ook zeker 1/3 deel van weg kunnen gooien.
Nogmaals ik laat wat vet echt wel zitten maar dit was echt te veel!!!
Mss idd de rest vd bestelling in de gaten houden?
Ik weet het niet, maar wel verveledn dat de kwaliteit zo wisselt. Dat vlees van jullie zou ik graag hebben gehad!!!
-
malimaniac
- 4-sterren

- Contacteer:
Vandaag een kilo geitensnippers van SW uit de vriezer gehaald. Zag er ong net zo uit als dat van May Linn.
Vond het een erg mooie lap, ik heb nog 2 kg en ben benieuwd of deze vetter zijn.
Vond het een erg mooie lap, ik heb nog 2 kg en ben benieuwd of deze vetter zijn.
-
Benjy en Misty
- 5-sterren

- Contacteer:
Hier mijn geitensnippers. Totaal ruim 600 gr. De stukken heb ik aan 2 kanten gefotografeerd om een duidelijk beeld te geven van voor en achterkant.

Laatst gewijzigd door Benjy en Misty op do 10 mar 2011, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
**Jolanda**
- 5-sterren

Ik vind de redenatie wel logisch, maar er worden meer geiten en lammeren geslacht dan wat er door barfers besteld word.leoindy schreef: Ik heb zelf vorige week 1 kilo geitensnippers gehad via SW en deze zagen er prima uit. Nog geen 10% vet.
Zelf hebben wij nu voor de eerste keer meebesteld bij SW.
Ik zou zeggen: goed opletten wat de anderen bestellen als je meebesteld.
In de bestelling waarin wij meebestelde werden door anderen geitekoppen, geitenhart, geitenlever en nog andere delen van de geit besteld. Dus moesten er verschillende geiten geslacht worden.
ALs je in een bestelling ziet dat je de enige bent die (grotere hoeveelheden) geiten of schapensnippers besteld, loop je naar mijn idee een groter risico dat er meer vet in zit omdat ze dan minder schaap/geit voorhanden hebben.
Daarbij komt naar mijn weten niet alles uit hun eigen slagerij en kopen ze bepaalde dingen in. Ook hebben ze grote vriescellen waar het e.e.a. opgeslagen word. Dus koppen, pensjes ect worden vast en zeker 'opgespaard'.
Ennn, zoals ik het begrepen heb is de omloop bij SW erg groot waardoor er zowiezo veel dieren geslacht worden.
Je hebt nu eenmaal vettere en minder vette geiten en dan ligt het er ook maar net aan welke snippers je krijgt, want mijn snippers zagen er gewoon netjes uit.
Nicole, deze zijn indd erg vet...nou ja, ik zou bijna zeggen dat het vet slecht bevleest is
Zo zagen de mijne er dus ook uitBenjy en Misty schreef: Hier mijn geitensnippers. Totaal ruim 600 gr. De stukken heb ik aan 2 kanten gefotografeerd om een duidelijk beeld te geven van voor en achterkant.
![]()
-
Benjy en Misty
- 5-sterren

- Contacteer:
De geitensnippers op eerdere foto's vind ik echt mooi. Zou ik zo geven maar voor morgen heb ik wat anders uitgelegd voor de honden. Dit vind ik gewoon weggegooid geld.

Voor mij hoeft het niet meer. Liever wat anders dan...
Voor mij hoeft het niet meer. Liever wat anders dan...
-
Anthraciet
- 5-sterren

Op die eerdere foto's vind ik het er ook geweldig uitzien, zoals op de laatste foto's heb ik ze ook wel eens gehad, maar dan geef ik er gewoon kaal en mager spul bij.
Weggooien vind ik zonde en hier kunnen ze wat extra vet wel hebben, zowel qua gewicht als qua vertering.
Dan geef ik gewoon wat kale karkassen en mager wildvlees erbij, dan heft dat het vette weer wat op
Het is ook niet dat ze dagelijks vette geit krijgen tenslotte....
Weggooien vind ik zonde en hier kunnen ze wat extra vet wel hebben, zowel qua gewicht als qua vertering.
Dan geef ik gewoon wat kale karkassen en mager wildvlees erbij, dan heft dat het vette weer wat op
Het is ook niet dat ze dagelijks vette geit krijgen tenslotte....
-
Barbaravh
- 4-sterren

Da's inderdaad wel heel vet "spiervlees". Ik heb zo eens lamsvlees gehad van het ic.
Ik heb het ook bij mager vlees of karkassen gegeven en in kleine hoeveelheden. Heb eigenlijk nog nooit ergens vet vanaf gesneden en weggegooid.
Ik heb het ook bij mager vlees of karkassen gegeven en in kleine hoeveelheden. Heb eigenlijk nog nooit ergens vet vanaf gesneden en weggegooid.