Voeren jullie iedere dag (vlees)bot?
Moderator: Lizzy
Re: Voeren jullie iedere dag (vlees)bot?
Umai krijgt 3-4 x per week vleesbot. Een keer pens/groente maaltijd, een keer vis, een keer orgaan (hart, lever nier) en een keer orgaan/spiervlees. Vasten doen we niet meer ivm hyperactiviteit.
Maar ik ben niet zo heel precies, dus soms wel 5x vleesbot of twee keer pens/groente.
Met name als ze veel lever heeft gegeten kan het dun zijn maar dat vind ik niet erg.
Maar ik ben niet zo heel precies, dus soms wel 5x vleesbot of twee keer pens/groente.
Met name als ze veel lever heeft gegeten kan het dun zijn maar dat vind ik niet erg.
maar wel heel veel kraakbeen, vandaar..Senta schreef: Waarom zie jij runderstrot als vleesbot? Zit toch geen bot in?
Maar in kraakbeen zit toch niet de hoeveelheid calcium als in bot? Daarom reken ook ik het qua voedingstoffen bij spiervlees.nova schreef: maar wel heel veel kraakbeen, vandaar..
Denk dat newfy's ook niet dichter bij de natuur staan dan andere rassen
Ik geef niet iedere dag vleesbot omdat het niet iedere dag compleet moet zijn en omdat je dan mooie grote stukken spiervlees kunt geven.
Elke eetdag 50% vleesbot behalve woensdag, dan krijgen ze enkel pens en zondags krijgen Kai en Dino enkel volledige vissen (makreel, sardienen, sprot of haring). Zo'n halfjaar geleden voedde ik ze 1 dag ook enkel spiervlees, toen kregen ze een iets lager botpercentage en bleef er dan nog een spiervleesmaaltijd over per week. Hebben ze nooit geen problemen mee gehad.
-
annielaumen
- 5-sterren

5-6 keer in de week(vlees)bot
Dit combineer ik met spiervlees of orgaan
De ene week 1 pensdag
De andere week pens met (vlees)bot
Af en toe een vastendag
1x in de week runderstrot meestal met wat sardientjes
Als ik zalmkop heb dan tel ik dit ook als vleesbot
Dit combineer ik met spiervlees of orgaan
De ene week 1 pensdag
De andere week pens met (vlees)bot
Af en toe een vastendag
1x in de week runderstrot meestal met wat sardientjes
Als ik zalmkop heb dan tel ik dit ook als vleesbot
Dat klopt helemaal, maar er zit wel ca. in , al is het minder .Kaio schreef: Maar in kraakbeen zit toch niet de hoeveelheid calcium als in bot? Daarom reken ook ik het qua voedingstoffen bij spiervlees.
De overige dagen krijgen ze 50 % van hun maaltijd aan vleesbot , en heb nooit gemerkt dat het een ongunstig effect heeft als er 1 dag/week wat minder ca. in de voeding zit .
Ik schreef dat ik het reken als vleesbot, maar ik heb me niet correct uitgedrukt.
Het is orgaan, waarvan het kraakbeen calcium bevat, en dat laatste is voor mij een rede om er geen extra vleesbot bij te geven
Denk dat het op deze manier wat juister omschreven is
Nee, ik voer niet elke dag vleesbot, mijn honden zitten rond de 12/15 procent kaal bot.
Bij vleesbot geef ik altijd iets van orgaan/spiervlees erbij, ze hebben nogal vlug last van harde, pijnlijke poep, ze doen het perfect op dit bot%.
Bij vleesbot geef ik altijd iets van orgaan/spiervlees erbij, ze hebben nogal vlug last van harde, pijnlijke poep, ze doen het perfect op dit bot%.
Hier ook bij elke maaltijd vleesbot, voornamelijk met het oog op de ontlasting.