K*T Find - is geeuthanaseerd

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: K*T Find! waarschijnlijk botkanker net 1 jaar oud

hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Jeetje hier geen advies, maar veel sterkte!
ashley
4-sterren
4-sterren

Bericht door ashley »

Heeel veel sterkte Yvette  :-\
evds
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door evds »

jeetje wat k&^%$t!e

Je hebt nog geen zekerheid over de diagnose toch? Ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid krijgt!

Botkanker bij een jongen hond lijkt me vrij dramatisch  :'( :'(
Malamoods
5-sterren
5-sterren

Bericht door Malamoods »

yvette_van_alert schreef: Dank je wel voor je advies Lizzy!

Er staat een punctie gepland maar hij gaat zo hard achteruit dat het de vraag is of dat maandag nog zin heeft. Daarnaast is de dierenarts vrij zeker in haar stelling het is botkanker of het lekken van eiwit uit de darm. In beide gevallen kan hij niet meer aan het werk en dat is wat hij voorheen zijn passie was. Een leven als bankhanger zijn hij niet blij van worden.

Het beroerde is dat ik vanaf dat hij ca. 7mnd was heb gezegd er gaat 'iets' niet goed met hem hij is te mager, komt niet aan. Iedereen zei ja Yvet dat zie je vaker bij werkhonden, dat weet je toch. En je hebt de stress van Banjer nog bij je. Hij is gewoon erg slank, dat hoort bij hem, niet elke magere hond is ziek. Terwijl ik dus al een maand of 6 het idee heb dat het niet goed gaat. Div. keren bij verschillende dierenartsen geweest.  :'(

Ik vind 't echt heel triest Yvette.... :'(  Duimpjes draaien voor Find!  :-*

En misschien een gekke gedachtenkronkel van mij.... Ik had ooit 'n hond die ook ziek was (hij is niet meer helaas), maar die had qua eetgedrag ook allemaal van die gekke fratsen zoals Find! (ok, minder extreem, maar hij at ook niet-eetbare voorwerpen). Zou dat een gedragsuiting kunnen zijn van pijn, misselijk zijn, of andere niet-lekker-in-vel-zitten-gedrag?
yvette_van_alert
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door yvette_van_alert »

Malamoods schreef: Ik vind 't echt heel triest Yvette.... :'(  Duimpjes draaien voor Find!  :-*

En misschien een gekke gedachtenkronkel van mij.... Ik had ooit 'n hond die ook ziek was (hij is niet meer helaas), maar die had qua eetgedrag ook allemaal van die gekke fratsen zoals Find! (ok, minder extreem, maar hij at ook niet-eetbare voorwerpen). Zou dat een gedragsuiting kunnen zijn van pijn, misselijk zijn, of andere niet-lekker-in-vel-zitten-gedrag?
Dat denk ik ook, maar na 8 sokken is het ineens accuut op gehouden. Hij kwam natuurlijk ook uit trieste omstandigheden en had nog nooit in huis geleefd. Hij eet al maanden geen gekke dingen meer.

update

Find! is net voor het eerst weer ff mee geweest naar het bos sinds een week. En daar was hij weer een stuk fanatieker met zijn bal. Die liet hij sinds een week of 3 gewoon vallen, hij liep er ook zo voorbij... toen gingen ook de alarmbellen hier heel hard af!!

Nu hadden we weer worstelingen om het bezit van de bal, zoals een speurhond dat hoort te doen. Die moet veel buitdrift hebben en willen 'vechten' om de bal anders komen ze niet eens door de keuring heen,.

We zijn er een kwartiertje geweest en hij heeft 3 keer de bal uit de hei gezocht.

Gisteren leek hij nog elk moment definitief om te kunnen vallen, nu doet hij dat nog wel... hij laat zich gewoon plof vallen, ben NU moe. Maar dan staat hij na een minuut ook weer op.
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

sterkte Yvette, hier draaien de duimen voor Find! :-* :-*
yvette_van_alert
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: K*T Find! Update + Vraag

Zijn het jullie duimen die het hem doen???? Of..

de prednison ... hij is vandaag 4 keer zo druk als de afgelopen tijd. Bijna zijn dood vermoeiende overactieve hardnekkig doordrammerige (als ik die kan op wil ga ik die kant op en staat er iemand in de weg dan ga ik er onderdoor/overheen/doorheen maar ik Gá die kant op) zeer nadrukkelijk aanwezige zichzelf.   :D Hij stond zelfs al weer 3 keer op t aanrecht  ::)

Hij LIJKT zo beter maar dat is schijn natuurlijk door de prednison of het moet toch EPI zijn en door een week de maaltijden met zymozal zo verbetert zijn. Weet iemand dat of dit zo snel een verbetering kan geven?? Hij krijgt de afgelopen weken al 7% lichaamgewicht te eten ( hij kreeg 5) en dan van de 30 kg die hij had moeten wegen ipv zijn huidige gewicht. Dat stouwt hij ook zo weg 4 porties op een dag. ( hierdoor vond de DA het ook zo vreemd dat hij zo weinig eiwit in zijn bloed had)   Hij lijkt vandaag ook weer  'dikker' als gisteren. Kan het er zo snel aanvliegen?? ??

Als het vocht is wat hij vasthoud dan zou je toch zijn ribben net zo goed moeten zijn als gisteren? Het lijkt of de kuilen tussen zijn ribben minder diep zijn en zijn heupbeenderen minder uitsteken. Hij was niet uitgedroogd de afgelopen dagen.

Het ziet er nu niet meer uit of hij accuut dood zal neer vallen.
Laatst gewijzigd door yvette_van_alert op zo 21 aug 2011, 08:50, 1 keer totaal gewijzigd.
pallas
5-sterren
5-sterren

Re: K*T Find! update pag 4 met een vraag.

Bericht door pallas »

Fijn dat het nu al beter gaat Yvette, al ben nog niet veel dichterbij een diagnose. Het geeft je iig tijd om te zoeken  :)

Van prednison weet ik dat ze heel erg snel kunnen opknappen én vocht vasthouden. Tis ook een paardemiddel en verwacht dat hij niet een lage dosis krijgt.

Kijk vooral hoe hij op de spieren aanvoelt, dan voel je wel verschil tussen alleen vocht vasthouden of ook eiwitten binnen krijgen.

Mischien is het wel een combi van deze twee (ontstekingen in het darmstelsel worden door de predn. ook bestreden), maar dan zal je dat via het bloedbeeld meer duidelijkheid in kunnen krijgen lijkt mij.
Ik hoop van harte dat je verder komt de komende week !
yvette_van_alert
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

De ontlasting is weinig en drapperig.  kwark dik en vrij rood=> bloed?

Het lijkt waarschijnlijk vooral beter...
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Om je misschien toch een beetje moed in te praten... EPI honden kunnen idd zo snel reageren op de juiste eetwijze en medicatie. En als dat het 'slechts' is dan hoeft zijn carriere echt niet aan de kant geschoven worden hoor. Onze Bas is nu 3 jaar en na alle ziekte en ellende rond zijn eerste levensjaar is het nu een super zweet hond die gewoon een proef binnen haalt... Alles behalve een bankhanger dus! Tuurlijk, er zijn ups and downs, het blijft een enorm gevoelige hond en waarschijnlijk zal je heel je denkwijze van gezonde voeding voor een hond moeten laten varen (je wilt niet weten waar die van mij op leeft, een zeer minimaal zelf samengesteld dieet...) maar deze honden zijn wel degelijk goed en kwalitatief in leven te houden!
Ik wens je heel veel sterkte!
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

O ja, en als wij niet waren door gegaan was Bas op de leeftijd van 1 jaar en 3 maanden ook ingeslapen vanwege de diagnose lymfeklierkanker. Stronteigenwijs toch de biopten naar Utrecht laten sturen en dat is de enige reden dat meneer er nog is! Houd dus wel vast aan je eigen gevoel!!!
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

poeh, jij bent vast nog nooit zo blij geweest dat je je hond op het aanrecht aantrof!

veel beterschap en sterkte, hopelijk blijft hij zo positief verbeteren.
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Zowel de prednison als de Zymoral kunnen zo snel werken. Dus dan wordt EPI of enteritis een waarschijnlijke diagnose. Zijn er ook pancreaswaarden bepaald? TLI? Ik vind het hele beeld wel pasen bij een enteritis.
Heeft hij geregeld diarree? Braakt hij gemakkelijk?
Bij botkanker zou hij toch wel kreupel moeten zijn. Hebben ze foto's gemaakt.
yvette_van_alert
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

bedankt allemaal weer voor het meedenken.

Er zijn 6 mnd geleden foto's gemaakt bij aanschaf van heupen, rug en ellebogen toen zag het er goed uit. Hij sleept echter met zijn linkerachterpoot. Daar zit ahw een vertraging op.. al vanaf aanschaf dierenartsen zeggen dat hoort bij hem. Hij is toen door de zware medische keuring gekomen. Een minimale afwijking op de rontgenfoto's is afkeuren.

Hij heeft geregeld diarree. Braken had hij het weekend maar dat was zonder moeite.. floep een lading water er uit. tot 2 maal toe. Maar hij kan bij mij op t terrein wel gespuugd hebben dat ik het niet gezien heb en dat een ander het smakelijk hapje heeft op gegeten.

Het gekke is wel dat hij nu weer stof op eet. Find heeft in het begin 8 sokken op gegeten en weer uitgespuugd/gepoept. Daarna heeft hij dit tijden niet gedaan. Vandaag heeft hij de flapjes van de kong wubba op gegeten.

Hier naast is het probleem dat Find! een werkhond is die naar Amerika zou gaan als narcoticahond. Als huishond is hij compleet ongeschikt. Zymoral over zijn eten doen dat zal nog wel voor elkaar te krijgen zijn maar spelen er andere dingen dan wordt hij afgekeurd.  Jantina zei heel lief dat haar hond nog wel een zweetproef kon doen. Deze hond is 'alleen maar' geschikt om de hele dag mee te werken, dag in dag uit...  De afgelopen weken was hij rustig omdat hij ziek was maar hij trekt als hij niet ziek is en te weinig te doen heeft gewoon hele kennelpanelen kapot van opgekropte werklust. Hij is super lief en super talentvol.... maar moeilijk te handhaven zonder extreem veel werk. Dat maakt het allemaal nog gecompliceerder.

toevoeging:

Find! is geen stressvol type maar als hij moet zoeken heeft hij natuurlijk stress tot hij gevonden heeft. De meeste stress heeft hij op de momenten dat hij niet kan/mag werken. Dat vind hij duidelijk stom.. al kan hij ook uren onder mijn buro liggen ronken.
Laatst gewijzigd door yvette_van_alert op zo 21 aug 2011, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Ok Yvette, dat wist ik ook niet. Tsja dan is het een kwestie van, welke diagnose het ook moge zijn, eerlijk bepalen wanneer hij nog een waardevol leven heeft!
Sterkte joh!

Plaats reactie