Vers vlees zeer schadelijk ivm met schildklierhormonen ?
Moderator: Lizzy
Re: Vers vlees zeer schadelijk ivm met schildklierhormonen ?
Ik ben wel benieuwd wat die honden precies gevoerd kregen.
Ja, dat staat er idd ook niet bij, voor hetzelfde geld niet uitgebalanceerd etc ..
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
oke, zal haar iig niet meer gaan geven, wat voor ras is het?*Yvje* schreef: We zijn nu aan de derde week begonnen ... dus die 2 kg lukt al niet meer maar ik
geloof dat ze me wel geloven kwa vlees inmiddels hoor, ze komt aan daar ging het om..
Ze kreeg ca 400 gram, nu iedere dag rond de 600 gram, verder doe ik nooit
aan tussendoortjes enzo ..
die van mij wegen tussen de 26 en 27 kg en krijgen 400gr per dag...en dat zijn dan reuen....
-
Martine-Tom
Veronderstel dat het kan, dan moet hij volgens mij nekken gegeten hebben, dat is toch waar de schildklier zit?Hitam schreef: Ik ben wel benieuwd wat die honden precies gevoerd kregen.
Mss dat het bij strotten ook zou kunnen...?
Verder geloof ik er eigenlijk niet zoveel van, dan zouden er toch veel meer honden moeten zijn die er last van hebben als het in al het spier/botvlees zou zitten ???
En dat terwijl ze in dat stuk net zegt dat het bij honden zo zeldzaam is itt katten...
Tara is een vrij kleine labrador teef, ze heeft nooit meer gewogen dan 22 kg.vanaalst schreef: oke, zal haar iig niet meer gaan geven, wat voor ras is het?
die van mij wegen tussen de 26 en 27 kg en krijgen 400gr per dag...en dat zijn dan reuen....
Ze heeft een vrij actief leven, ik fiets heel veel met haar dus ze verbrand ook wel aardig wat.
Ze gaat zeker niet meer krijgen ! Altijd nog liever een iets te schrale hond dan een
iets te dikke hoor ! Veel gezonder ! Ik wil haar het liefst weer rond de 21 kg hebben.
Maar dat doen we gewoon lekker op z'n tijd nu, als ze te snel dik wordt krijgt ze iets minder
maar zoals het nu gaat gaat het de goeie kant op denk ik !
Ja, de schildklier zit bij de keel, bij een schilklierprobleem kun je hem vaak voelen, dan is het wat opgezet.martine-tom schreef: Veronderstel dat het kan, dan moet hij volgens mij nekken gegeten hebben, dat is toch waar de schildklier zit?
Mss dat het bij strotten ook zou kunnen...?
Verder geloof ik er eigenlijk niet zoveel van, dan zouden er toch veel meer honden moeten zijn die er last van hebben als het in al het spier/botvlees zou zitten ???
En dat terwijl ze in dat stuk net zegt dat het bij honden zo zeldzaam is itt katten...
Dat laatste wat je schreef snap ik niet helemaal ... hoe bedoel je dat ?
De DA had het over 4 casussen ...
-
Martine-Tom
Ik bedoel dat stel dat het in gewoon spiervlees altijd zou zitten, dan zouden er toch veel meer honden dan 4 last van hebben, dan zou het niet zeldzaam zijn zoals ze zeggen...*Yvje* schreef: Ja, de schildklier zit bij de keel, bij een schilklierprobleem kun je hem vaak voelen, dan is het wat opgezet.
Dat laatste wat je schreef snap ik niet helemaal ... hoe bedoel je dat ?
De DA had het over 4 casussen ...
Oww.. had ik dus toch wel goed begrepen.. ja, dat lijkt mij ook ! Maar hoe kan schildklierhormoon in
het spiervlees komen vraag ik me dus af ? Iemand ? Ik dacht dat dat gewoon in de schildklier zelf zat ?
het spiervlees komen vraag ik me dus af ? Iemand ? Ik dacht dat dat gewoon in de schildklier zelf zat ?
dit staat in het eerste stuk... Een zeven jaar oude gecastreerde mannelijke intacte Bull terrier

Ja, dat is een hele ingewikkelde operatie

Misschien hebben ze wel veel jodiumhoudende dingen gegeten. Of kregen ze allemaal Orozyme voor de tanden?
Of van die "tandenborstels" met zeewier er in?
Misschien hebben ze wel veel jodiumhoudende dingen gegeten. Of kregen ze allemaal Orozyme voor de tanden?
-
Martine-Tom
Kan zeewier invloed op de schildklier hebben?Hitam schreef: Ja, dat is een hele ingewikkelde operatie![]()
![]()
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
als ik het zo lees komt het wel goed!*Yvje* schreef: Tara is een vrij kleine labrador teef, ze heeft nooit meer gewogen dan 22 kg.
Ze heeft een vrij actief leven, ik fiets heel veel met haar dus ze verbrand ook wel aardig wat.
Ze gaat zeker niet meer krijgen ! Altijd nog liever een iets te schrale hond dan een
iets te dikke hoor ! Veel gezonder ! Ik wil haar het liefst weer rond de 21 kg hebben.
Maar dat doen we gewoon lekker op z'n tijd nu, als ze te snel dik wordt krijgt ze iets minder
maar zoals het nu gaat gaat het de goeie kant op denk ik !
een kleinere lab teef van 22kg klinkt mij goed in de oren!
veel beter als de labs die je kan rollen!
Ja dat zag ik ook alDeesje schreef: dit staat in het eerste stuk... Een zeven jaar oude gecastreerde mannelijke intacte Bull terrier
![]()
Mogelijkerwijs zou het vers vlees schildklier kunnen bevatten en daarmee evt. mogelijk schildklierhormoon en dan zou het evt misschien daaraan kunnen liggen, misschien. Nou ja zoiets staat er wel, het is een behoorlijk losse kreet, een gedachte die even opkwam en maar op papier is gezet. Niks van bewezen.
Ik zou overigens niet weten of een dode schildklier schildklierhormonen bevat en of die dan invloed kunnen hebben op degene die het eet en in welke hoeveelheid dat dan van invloed zou zijn.
Goed dat je labje weer wat aankomt
Volgens mij wel. Proden Plaque Off mag je bv. niet gebruiken bij schildklierafwijkingen.martine-tom schreef: Kan zeewier invloed op de schildklier hebben?
Nicole
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Ja. De schildklier gebruikt jodium om hormoon te kunnen maken, en in zeewier zit jodium.martine-tom schreef: Kan zeewier invloed op de schildklier hebben?