Uitslagen van de heupen waren dus ook verschillend, laat je foto's maken bij een DA die rontgend voor het raad van beheer.

En zonder roesje;

Wat denken jullie wat de uitslagen waren?
Moderator: Lizzy

Ik zal je zeggen ik vind dat hele HD rontgenen een wassen neus. Sowieso is het vriendjespolitiek (ook al zouden de foto's blind beoordeeld worden volgens zeggen). Want het is toch opmerkelijk dat scheve foto's van Pietje wel beoordeeld worden, terwijl dezelfde foto's van de minder bekende Jantje worden afgekeurd. En zo heb ik foto's gezien van niet fraaie heupen die tot grote verbazing HD-A en NBW 40 kregen. Ik snap er niks meer van eerlijk gezegd.Parelridder schreef: Joh maar de hond ligt op de 2e foto gewoon totaal niet recht! Die foto voldoet totáál niet. Of je nou een roesje gebruikt of niet, op die foto kun je geen HD laten beoordelen en had dus nooit en te nimmer ingestuurd behoren te worden. Sterker nog, ook niet beoordeeld moeten worden: http://www.raadvanbeheer.nl/fokkerij-ge ... onderzoek/
Mijn honden én de door mij gefokte honden zijn zonder roesje gerontgend en werkelijk waar gewoon in 1 foto klaar. Ik heb één keer een foto laten maken mét roesje. Uiteraard bij een gecertificeerde arts, anders is de foto niet officieel, maar niet iemand die daar speciaal veel ervraing mee heeft. Hij zou het zonder roesje proberen en dat lukte hem niet. Nou was dit met Indra en dat was een kei makkelijk hondje.. Na een aantal foto's (gepruts mag ik wel zeggen en en bakje gebruikte hij niet want daarvan zouden honden in paniek raken..) moest het toch een roesje worden. Uitslag: C. Ik wilde in dat geval niet met haar fokken, maar net toen ontstond er toevalligerwijze op een forum een gesprek over HD foto's en de invloed die het heeft als een deskundige deze maakt. Leek mij nonsens, dus ik mailde de op het forum genoemde arts met de vraag of het uit maakte bij wie je een foto liet maken qua kwaliteit. Tot mijn stomme verbazing schreef hij niet dat dit geen fluit uit maakt, maar dat het idd zo is dat bij hem de uitslag vaak beduidend beter is én hij wilde me dat wel graag aantonen... Ik mocht bij hem langs komen en gratis een foto laten maken. Die kon ik dan niet laten beoordelen door het panel, want herbeoordeling mag pas na een jaar. Let wel met een dán gemaakte foto, dus risico op slijtage in de tussentijd, want mijn hondjes leven natuurlijk niet in een porseleinkastje.. Ik nam de uitnodiging graag aan, want was erg geschrokken van de uitslag en wilde graag weten of het klopte. Indra is daarom enkele weken na de 1e HD foto weer gerontgend. Wat een verschil! Hoppekee in het bakje, allemaal heel zeker en gesmeerd, één foto en klaar! De arts legde me uit waarom het prachtige A heupen waren.
Ik heb de foto mee gekregen en de 1e bij de Raad van Beheer opgevraagd ter vergelijking. Ik heb er geen verstand van, maar zelfs dán kun je het verschil zien!Een jaar later heb ik haar heupen laten her-beoordelen, in de hoop dat nog steeds aangetoond zou kunnen worden dat die prima in orde waren: beiderzijds A!!!! Dus HD-C op de leeftijd van 1 jaar en HD-A op de leeftijd van dik 2 jaar.
Sinds die ervaring ga ik voor rontenfoto's naar een arts die daar royaal ervaring in heeft.
ik zat bij dierenkliniek uithoorn,aalsmeer schreef: zou niet bij de ranzijn gaan erma.
daar wa sik ook geweest met me vragen voor jack zijn rug.
kost een vermogen.
nu weet ik dat geld geen rol speelt bij een gezondheid.
maar nu ben ik naar me eigen dieren arts gegaan en dat scheelt ff een hele boel.
in de ranzijn zou ik op de 160 euro komen voor 2 fotos.zonder narcose(met kost 25 euro meer)
en bij me eigen dierenarts zou ik op 95 euro komen voor 2 fotos.
scheelt wel ff.
welke da ben je geweest?
tess06 schreef: ik zat bij dierenkliniek uithoorn,
ga nu naar badhoevedorp.waar ze eerst kijken of het zonder roesje kan
ik zal zo is gaan kijken met de zoek functie.Lil schreef: glucosamine, chondriotine (hier via zoekfunctie opzoeken, er zijn hele goede producten ne veel topics over), groene lipmossel en een goede visolie.
Sterkte!
Het duurt vaak even voordat ze goed zijn "ingesteld" op de suplementen, maar dan kunnen ze vaak nog hardstikke goed functioneren. Ik heb hier zo'n geval rondlopen. Zijn heup kon ik op de foto niet herkennen, maar hij speelt, rent en fietst als een jonge god (ok ik let wel op natuurlijk).

maar die is alleen in amerika te krijgen, toch?Irish schreef: Corta RX is een heel goed middel tegen artrose!

Ja, je kan het bestellen via Cindy de Wolf.tess06 schreef: maar die is alleen in amerika te krijgen, toch?
en gebruik je daar nog andere spullen bij?