Ooo, dat zei ik vroeger tegen mijn kleintjes en dan zeiden ze 'je krijgt wel nieuwe oren van ons hoor mama'Kim_S schreef: Mijn kindjes eten me de oren van mijn hoofd
Nee dat is het niet gelukkig
Ik probeer te besparen waar ik kan, dus als ik pasta of stamppot of iets dergelijks maak, dan maak ik in 1x veel omdat de kookplaat dan maar 1x aan hoeft. En ik gebruik bijvoorbeeld een kilo macaroni, met groente die ik toevallig in huis heb, 250g gehakt en 500 ml saus, dat roer ik dan door elkaar, en dan hebben we goedkope ingrediënten en toch veel eten
Als ik dat voor 1x wil maken dan worden het homeopathische hoeveelheden gehakt etc
Je wordt vanzelf creatief / inventief als je niks hebt![]()
Het gaat momenteel gelukkig beter, maar ik probeer zuinig te blijven, en op deze manier lukt dat aardig 8)
Ja, dat is slim besparen zo, bulk-hoeveelheden maken = slim
Hier doe ik ook zunig an, groente van het seizoen natuurlijk, onderin de rekken graaien (C-merk pasta en zo), wat minder vlees...
Ik ben alleen heel slecht in het inschatten van hoeveel we eten met z'n vieren...als iedereen thuis is. Vriendlief eet net zoveel als wij met z'n drietjes...maar toch is het moeilijk inschatten
Naja...restjes gaan in de koelkast en worden evt. als lunch gegeten, er wordt echt nauwelijks iets weggemikt, es een keer een aardappeltje of zo.
Vandaag had ik ribollita gemaakt...volgens mij een receppie met restjes
http://www.cucine-italiane.eu/ribollita-van-florence
Een vegetarische maaltijdsoep van doodgewone ingrediënten...ik had qua groente alleen bonen, palmkool (toevallig gevonden in een boerderijwinkeltje) en wortel erin gedaan, en gewoon volkorenbrood (beetje aangepast aan wat ik in huis had).