zurca schreef: Tous wordt inmiddels wel een dagje ouder *slik* en dat is dus aan zulke dingen wel te merken. Vroeger had hij voor zo'n dagprogramma z'n pootjes niet omgedraaid.... Nu heeft tie heel de zondag op de bank gelegen terwijl we eigenlijk weer een wandeling in Drunen op het programma hadden staan. Maar met de ochtendwandeling bleek al dat tie weinig puf had dus we hebben er maar een luie zondag van gemaakt.
Re: Wat heb je enzovoort....deel 620
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Ronald schreef: @Anne: Pffff... hartkleppen... Fijn dat het allemaal goed terecht gekomen is!
Hier een lekkende keukenkraan. Slim geweest en vorige week al een nieuwe kraan besteld. En nog slimmer om hem niet in het weekend te vervangen, maar op maandag, als de winkels open zijn
De nieuwe kraan doet het goed
Daarna de waterblazer op de allerlaagste stand gebruikt om de computer van jongste-zoon-lief van een behoorlijke hoeveelheid stof te ontdoen. Notitie voor mezelf gemaakt: volgende keer buiten![]()
Wij doen dat ook altijd buiten op het balkon. De officiële verklaring is dat we daar meer licht hebbenRonald schreef: Notitie voor mezelf gemaakt: volgende keer buiten![]()
OT: Jaaaaaaaaa!!!! Ik heb alle 4 mijn tentamens gehaald met goede cijfers

Ik was bang dat ik Duitse maatschappijkennis (staatsinrichting en kennis over de deelstaten) had verknald, zeker omdat ik wegens tijdgebrek een aantal vragen niet kon beantwoorden en een aantal vragen maar half beantwoord had. Maar ik had uiteindelijk een 7,4
Goed zeg Mowgli!
Gijs is aangevallen op straat.
En Joep en meneer Eelke natuurlijk eigenlijk ook, maar die hond moest echt Gijs hebben. Hij liep mee aan de fiets, rukte zich los en dook op Gijs. Meneer Eelke kon m uiteindelijk in zijn nekvel pakken (vind ik knap want hij had ook nog de rolriemen van Joep en Gijs vast).
Ze waren alle drie wel wat van slag toen ze thuis kwamen.
Op het eerste gezicht heeft Gijs geen gaatjes, wel lastig te zien natuurlijk. Zijn teen nagel is wel afgescheurd, dat gaat nu steeds weer open, alles ligt onder het bloed nu. Fijn, met alle pekel wat gestrooid wordt...
en ik hoop niet op psychische schade, Gijs is nou ook niet een heel stabiele hond...
Die vrouw was ook wel heel erg geschrokken. Ze woont achter ons, zijn we net maar even langs gegaan. Ze heeft de hond uit het asiel, en hij reageert vooral sterk op Gijs. Gijs heeft zich een aantal jaar geleden bij mij al eens los gerukt om naar die hond te gaan, dus wellicht is dat nog iets wat speelt. Ze gaat haar trainer bellen en ik heb aangegeven dat als ze ons erbij kan gebruiken we dat natuurlijk graag willen doen.
Wat een daap-honden heb ik eigenlijk ook. Volgens meneer stond Joep te springen en te kwispelen, en Gijs liet zich meteen op de grond storten. Waar ik uiteraard wel heeeeeeeeel blij mee ben, want als die met z'n tweeën in de verdediging moeten schieten...
Gijs is aangevallen op straat.
Ze waren alle drie wel wat van slag toen ze thuis kwamen.
Op het eerste gezicht heeft Gijs geen gaatjes, wel lastig te zien natuurlijk. Zijn teen nagel is wel afgescheurd, dat gaat nu steeds weer open, alles ligt onder het bloed nu. Fijn, met alle pekel wat gestrooid wordt...
Die vrouw was ook wel heel erg geschrokken. Ze woont achter ons, zijn we net maar even langs gegaan. Ze heeft de hond uit het asiel, en hij reageert vooral sterk op Gijs. Gijs heeft zich een aantal jaar geleden bij mij al eens los gerukt om naar die hond te gaan, dus wellicht is dat nog iets wat speelt. Ze gaat haar trainer bellen en ik heb aangegeven dat als ze ons erbij kan gebruiken we dat natuurlijk graag willen doen.
Wat een daap-honden heb ik eigenlijk ook. Volgens meneer stond Joep te springen en te kwispelen, en Gijs liet zich meteen op de grond storten. Waar ik uiteraard wel heeeeeeeeel blij mee ben, want als die met z'n tweeën in de verdediging moeten schieten...
- -Annemarie-
- 5-sterren

Ronald schreef: @Anne: Pffff... hartkleppen... Fijn dat het allemaal goed terecht gekomen is!
Hier een lekkende keukenkraan. Slim geweest en vorige week al een nieuwe kraan besteld. En nog slimmer om hem niet in het weekend te vervangen, maar op maandag, als de winkels open zijn
De nieuwe kraan doet het goed
Daarna de waterblazer op de allerlaagste stand gebruikt om de computer van jongste-zoon-lief van een behoorlijke hoeveelheid stof te ontdoen. Notitie voor mezelf gemaakt: volgende keer buiten![]()

Wel even rechtsonder aankruisen. 8)
Oh ja, die gevalletjes nieuwe kraan/elektriciteit/verwarming doen wij bij voorkeur ook als de dhz nog open is. Learning the hard way.
- -Annemarie-
- 5-sterren

Mowgli: 
Anne, Zurca en Eelke:
Anne, Zurca en Eelke:
Wat een verhalen hier allemaal. Dikke knuffel voor Scot, Anne, Eelke en Gijs! Tous die zo super knap (of gewoon compleet uitgeteld
) is geweest en Mowgli gefeliciteerd met je gehaalde tentames!
Hier gaat alles zijn gangetje. Morgen mag ik overwerken en dan ook maar gelijk 2 presentaties houden. Vind ik wel leuk, maar is ook allemaal heel lang geleden, dus ook een beetje raar. Ik hoop dat ik een beetje bijtijds weg kan, dan kan ik nog even van het daglicht genieten.
Hier gaat alles zijn gangetje. Morgen mag ik overwerken en dan ook maar gelijk 2 presentaties houden. Vind ik wel leuk, maar is ook allemaal heel lang geleden, dus ook een beetje raar. Ik hoop dat ik een beetje bijtijds weg kan, dan kan ik nog even van het daglicht genieten.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Fukkaduk, Eelke, dat zijn van die ervaringen waarbij je spontaan 10 jaar ouder wordt! Ik heb meneer Anne ook een keer in gevecht zien gaan met een Duitse dog die het op onze Max had voorzien; je schrikt je lam! Is meneer Eelke er ook zonder kleerscheuren afgekomen?
@Mowgli: woehoehoe! Zijn deze tentamens voor je vertaalopleiding? Waarom moet je daarvoor maatschappijkennis und so'n Scheiss hebben? Of hebben deze tentamens met je nieuwe baan te maken?
@Mowgli: woehoehoe! Zijn deze tentamens voor je vertaalopleiding? Waarom moet je daarvoor maatschappijkennis und so'n Scheiss hebben? Of hebben deze tentamens met je nieuwe baan te maken?
Meneer E zag zijn kans en kon m in het nekvel grijpen, waarbij die hond meteen stopte. Maar hij was inderdaad geschrokken (en da's niet zo snel) misschien had ik hem ook beter de bach kunnen geven 
Ik was bij de konijnen bezig en moest meteen binnen komen. Heb ik maar even gedaan, daarna buiten afgemaakt, en toen pas echt naar binnen, vooral normaal doen dacht ik. Bach gegeven, Gijs gecheckt, en maar even wat gedronken voordat we weg gingen. Joep moest per see rijden op Gijs van de spanning.
Ben blij dat het allemaal nog best rustig verliep. Geen bijtwonden enzo. Had ook best anders kunnen zijn, als die hond niet gestopt was, of als Joep en Gijs in de verdediging zouden gaan...
Alleen een kapotte poot in combi met pekel is niet zo fijn natuurlijk.
Ik was bij de konijnen bezig en moest meteen binnen komen. Heb ik maar even gedaan, daarna buiten afgemaakt, en toen pas echt naar binnen, vooral normaal doen dacht ik. Bach gegeven, Gijs gecheckt, en maar even wat gedronken voordat we weg gingen. Joep moest per see rijden op Gijs van de spanning.
Ben blij dat het allemaal nog best rustig verliep. Geen bijtwonden enzo. Had ook best anders kunnen zijn, als die hond niet gestopt was, of als Joep en Gijs in de verdediging zouden gaan...
Alleen een kapotte poot in combi met pekel is niet zo fijn natuurlijk.
Oh, da's schrikken!
Wie heeft er nu een hekel aan Gijs? Hij is zo lief.
Bijna alle honden...te groot en z'n zwarte kop denk ik.koekje schreef: Oh, da's schrikken!
Re: Re: Wat heb je enzovoort....deel 620
Getverderrie Eelke! Da's schrikken! Knuffel voor jullie!
Gefeliciteerd Mowgli! Binnenkort Frau Doktor?
Gefeliciteerd Mowgli! Binnenkort Frau Doktor?
@Eelke: Wat een schrik! Wel fijn dat de eigenaresse meteen actie onderneemt.

eelke schreef: Goed zeg Mowgli!
-Annemarie- schreef: Mowgli:![]()
Kaela schreef: Mowgli gefeliciteerd met je gehaalde tentames!
Anne in Duitsland schreef: @Mowgli: woehoehoe!
Dank jullieRonald schreef: Gefeliciteerd Mowgli!
Ja, die zijn voor mijn vertaalopleiding. Er wordt geacht dat je als vertaler op de hoogte bent van wat er speelt in de landen van de bron- en de doeltaal. Dus krijgen we maatschappijkennis van Duitsland én Nederland. In het voorjaar heb ik tentamens Nederlandse staatsinrichting en Nederlandse geografie.Anne in Duitsland schreef: Zijn deze tentamens voor je vertaalopleiding? Waarom moet je daarvoor maatschappijkennis und so'n Scheiss hebben? Of hebben deze tentamens met je nieuwe baan te maken?
Zoiets ja, als het meezit mag ik me in 2017 "Bachelor of communications" noemenRonald schreef: Binnenkort Frau Doktor?
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Grutten. Wat voor dingen worden er dan gevraagd op zo'n tentamen? Want echt, een mens kan toch alles op internet vinden tegenwoordig?Mowgli schreef:
Ja, die zijn voor mijn vertaalopleiding. Er wordt geacht dat je als vertaler op de hoogte bent van wat er speelt in de landen van de bron- en de doeltaal. Dus krijgen we maatschappijkennis van Duitsland én Nederland. In het voorjaar heb ik tentamens Nederlandse staatsinrichting en Nederlandse geografie.
Feli Mowgli!