wie gebruikt haarzeep?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: wie gebruikt haarzeep?

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Laika"]
Bij mij was het net zo. Ook bij de zepen van Louland. Ik heb ook verschillende merken geprobeerd in de hoop dat dat verschil zou maken.
Het bleef vettig en bij mijn nek sloeg de zeep gelijk dood. Ook ik had witte aanslag op mijn kam (zeepresten vermoed ik).
Op advies van Louland heb ik eerst 2x mijn haar gewassen met water en gespoeld met 20% natuurazijn/80% water. Daarna heb ik het gewassen met haarzeep(soapnuts). Ik heb veel schuim gemaakt met mijn handen en daarna met mijn handen onder mijn haar de achterkant van mijn hoofd gewassen. Als laatste heb ik de bovenkant gewassen en daarna heel goed uitgespoeld (ook de onderkant).
Toen de natuurazijn verspreidt met een plantensproeier,even in laten trekken en tenslotte uitgespoeld.
Voor de eerste keer sinds een half jaar was ik blij verrast toen mijn haar opgedroogd was. Er zit veel meer volume in en na 3 dagen zit het nog steeds goed. De witte aanslag op mijn kam is nog niet helemaal weg (wel een stuk minder).
Vanavond wil ik mijn haar gaan naspoelen met Amla Dat schijnt ook, net als natuurazijn net even wat beter de haarschubben te sluiten dan appelazijn (en het ruikt ook prettiger)
[/quote]

Dit herken ik dus ook! Mijn borstel wordt gewoon wit. Ja, ik ga dan van ellende echt weer gelijk aan de shampoo want ik vond dat zo vies....
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

Als het op kort dun haar het beste werkt hoef ik het niet te proberen  ;D
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Wauw de keuze van de zeep is blijkbaar heel bepalend!
Ik heb een tweede trial zeep gekocht bij Louland: Soapnuts natural scent - waardeloos. Mijn haar is opeens vetter en platter.

Ik ga dus weer snel die eerste zeep bestellen, waar ik fantastische resultaten mee had, ook van Louland: Chamomille & Citrus.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen met Amla?
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

Heb de bestelling van Louland ontvangen en ga morgen mijn haar met de eerste zeep wassen. Ben heel benieuwd of dit beter wil en zal in iedergeval de appelazijn klaar zetten om na te spoelen  :)
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

Weet iemand waat je mooie houten zeepbakjes kan kopen? In een winkel… vind wel het eea via internet maar wil het eigenlijk gewoon in een winkel kopen  :)

Zal morgen in iedergeval eens kijken bij Praxis. Hema, Xenos en V&D heb ik een tijdje terug gekeken maar het viel me erg tegen wat ze hadden  :-\
Barfy
2-sterren
2-sterren

Bericht door Barfy »

Ondanks dat wij hier op het forum enthousiaste zeepgebruikers zijn, is zeep volgens mij bij de rest van Nederland helemaal uit. Ik loop ook altijd naar mooie zeepbakjes te zoeken, maar ze zijn in winkels amper te vinden, jammer hoor. Vroeger (voor de douchegels) had je volgens mij veel meer zeepbakjes in winkels.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

[quote="El_Kato"]
Weet iemand waat je mooie houten zeepbakjes kan kopen? In een winkel… vind wel het eea via internet maar wil het eigenlijk gewoon in een winkel kopen  :)

Zal morgen in iedergeval eens kijken bij Praxis. Hema, Xenos en V&D heb ik een tijdje terug gekeken maar het viel me erg tegen wat ze hadden  :-\
[/quote]
Bij Louland verkopen ze eiken zeeprekken.
Nu uit vooraad, maar er komen weer nieuwe, weet nog niet wanneer, maar ik verwacht binnenkort.
Laika
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laika »

[quote="Borke"]
Wauw de keuze van de zeep is blijkbaar heel bepalend!
Ik heb een tweede trial zeep gekocht bij Louland: Soapnuts natural scent - waardeloos. Mijn haar is opeens vetter en platter.

Ik ga dus weer snel die eerste zeep bestellen, waar ik fantastische resultaten mee had, ook van Louland: Chamomille & Citrus.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen met Amla?
[/quote]

De Amla viel me een beetje tegen. Mijn haar heeft minder volume dan na de natuurazijnspoeling en het is erg statisch als ik het kam.
Het ruikt wel goed (beetje aards, henna-achtig)

Bij mij werkte juist de soapnuts trial veel beter dan de chamomille & citrus  ;)
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

[quote="El_Kato"]

[/quote]
Bij de tuinen misschien?
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

Praxis had helemaal niets, de Tuinen is nog een idee! Morgen eens kijken  :)

De eerste keer gewassen met de rosemary mint haarzeep van Louland. Heb het in totaal 3x gewassen de eerste keer de zeep een paar keer over mijn haar gehaald, kreeg geen sop maar toch ingemasseerd en uitgespoeld. Toen gelijk nog een keer gedaan en wel grotendeels sop gekregen. De derde keer alleen achter op mijn hoofd nog een keer extra gesopt. Gespoeld met een sterkere appelazijn oplossing als dat ik eerder gebruikte en het voelt nu goed aan. Ga het nog een paar keer na het wassen gelijk spoelen met appelazijn en dan eens zonder proberen  :)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Bij Xenos hebben ze zeepbakjes. Ja nee, geen mooie maar het zijn zeepbakjes. Ik vind die van De Werf mooi :smitten:
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

Iets te vroeg gejuigd, net mijn haar uitgeborsteld en het voelt bovenop nu vies en vettkg aan  :-\.

Heb 3 haarzepen en wil ze alle 3 een week proberen… beetje stom dat ik ongeveer 3 dezelfde heb: rosemary mint, rosemary lavender en spicy lavender. Vind die kruiden zo lekker ruiken. Heb geen trials besteld omdat ik ze gewoon als zeep wil gebruiken als het niks is… Bah baal er een beetje van wil gewoon mijn haar schoon wassen zonder al te veel gedoe…  :(
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

Hmmmm De Werf ken ik niet en google geeft oa een restaurant en een basisschool maar geen zeepbakje  ;)

Het zeepbakje van Louland vind ik wel wat weghebben van een stukje terrasplank hout, met can die ribbels erin  :). Ga eens kijken of ik die planken van eikenhout kan vinden en dan olieen ofzo  :). Had ook al iets gezien wat ik ook wel kan namaken van een simpel houtje  :)

Deze bv

http://nl.aliexpress.com/w/wholesale-pi ... -dish.html
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

ik gebruik eigenlijk bijna altijd een hennavariant en die bevallen mij onwijs goed!
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Plaats reactie