Juice challenge 4 t/m 8 april

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Juice challenge 4 t/m 8 april

frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Je hebt ook lekkere vegan kaas van bv vegourmet Jeezini of daiya die heel lekker is op pizza, maar je kan ook vrij makkelijk zelf een kaas maken zolang je een goede blender hebt.

Voor de kaas: https://vedgedout.com/2013/03/11/indivi ... la-cheese/ Ik gebruik wel minder zout (anders vind ik het echt te zout) en iets meer look. Naar gelang hoe ik mijn kaas wil doe ik er soms edelgistvlokken en miso bij (rijpere kaassmaak) of als ik het iets scherper wil iets meer citroen of appelazijn. Ik houd mij sowieso nooit echt aan recepten. Soms doe ik er nog wat blauwe kaas bij van bv vegusto.

Beleg: ofwel rode ui, rode en of gele paprika en doormidden gesneden kerstomaatjes,
ofwel champignons met look fijngesneden en met wat peper en zout bakken voor je het op je pizza legt.

Pizzadeeg hangt er wat van af waar ik zin in heb deze is een lekker https://vegetus.nl/koolhydraatarme-pizza/
Ik maak het ook vaak met een combinatie van volkoren spelt meel en kikkererwtenmeel. Daar dan olijfolie, kruiden en eventueel fijngesneden zongedroogde tomaten en olijven door. Je kan trouwens ook goed het de olie van de zongedroogde tomaten gebruiken ipv olijfolie.

Saus: daar ben ik soms wel eens lui mee en dan gebruik ik gewoon een klein potje tomaten puree en doe daar wat kruiden door. Heb ik wel zin om saus te maken dan maak ik zelf een tomatensaus (tomaat, ui, kruiden).

De kruiden hangen af van de toppings: bij de versie met champignons is dat vooral zout, look en oregano. Bij de versie met tomaat, paprika en ui zijn het kruiden als chili, paprika, oregano, basilicum en zout.

Deze zul je misschien ook lekker vinden. Ik vond hem super, maar had de zoete aardappel iets te dik gesneden waardoor die nog niet helemaal gaar was, maar de bladerdeeg wel. Deze is door de bladerdeeg nu wel niet bepaald gezond. https://vegetus.nl/bladerdeeg-plaatpizz ... aardappel/ Het zal je wel opvallen dat het kaasrecept van de eerste link inspiratie was voor het kaasrecept van deze link. Ik zit daar meestal ergens tussen met mijn recept.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ik lust geen pizza!

Ik hou van kaas ik hou van tomaat, maar smolten tomaat/kaas op pizza vind ik jakkie. EN dan is ie meestal zo mega vet, bleh.
Ja zelf maken dan kun je zelf kiezen, maar ja daar doe ik de moeite niet voor omdat ik zo gewoon pizza's niet eens lust ;)

Trouwens gisteren vanaf de middag zwaar in de kreukels gelegen. Had ook echt mega pijn inwendig. Toevallig ook op dag 5 ;)
Waar dat nou aan lag? naja heb sowieso vaak last van PDS, daarbij was ik gister 5 uur non stop bezig geweest, lopen, poetsen, grasveld maaien etc. Misschien allemaal wat te veel geweest
Dreetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dreetje »

Ik doe dan wel niet mee aan de juice challenge maar heb wel m'n juicer uit 't stof gehaald
door dit topic.
Net een sapje op van wortel, peer, komkommer, appel gember, basilicum en banaan.
Beetje heftig door de gember maar erg lekker.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ok foutje nummer 1 gevonden in vertaling: Sweet Veggie Heaven, daar hoort nog 1/4 komkommer bij! En citroen ipv limoen.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Voor de mensen met weinig tijd in de ochtend en die geen slowjuicer hebben heb ik nog een leuk nieuw jason recept:
1 peer
10 gram verse basilicum
Kwart komkommer
Halve avocado
250 ml gefilterd of bronwater
Handje ijs

klokhuis uit de peer en in stukjes snijden. In de blender met de rest en blenden maar.

Hij heet wake up, shake up. Klaar in enkele minuten dus.
Afkomstig van de app super fast food met zeer leuke recepten en 7 dagen programma. Ik ga dat programma zo veel mogelijk volgen komende week.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Dat klinkt wel drinkbaar :) ga ik eens uit proberen. Vandaag ga ik het pear parsnip drankje maken in smoothievorm. Voor vanavond staat er broccoli-courgettesoep met tofu basilicum op het menu. Ik moet dringend eens afleren om 's avonds nog smoothie te drinken, want dan krijg ik te veel energie en slaap ik niet meer.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

hannabelgje schreef:Voor de mensen met weinig tijd in de ochtend en die geen slowjuicer hebben heb ik nog een leuk nieuw jason recept:
1 peer
10 gram verse basilicum
Kwart komkommer
Halve avocado
250 ml gefilterd of bronwater
Handje ijs

klokhuis uit de peer en in stukjes snijden. In de blender met de rest en blenden maar.

Hij heet wake up, shake up. Klaar in enkele minuten dus.
Afkomstig van de app super fast food met zeer leuke recepten en 7 dagen programma. Ik ga dat programma zo veel mogelijk volgen komende week.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Die klinkt wel leuk! Ik eet nooit avocado, heb nooit een idee wat ik daar mee maken kan. Is wel een leuke om het zo eens te proberen.
Tibbies
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tibbies »

Lijkt me lekker. Maandag ga ik hem maken.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Dreetje schreef:Ik doe dan wel niet mee aan de juice challenge maar heb wel m'n juicer uit 't stof gehaald
door dit topic.
Net een sapje op van wortel, peer, komkommer, appel gember, basilicum en banaan.
Beetje heftig door de gember maar erg lekker.
Ha, kom d'r gezellig bij! Klinkt als een lekker sapje inderdaad.

Ik heb vandaag een juicen-met-de-riemen-die-je-hebt-dag, want zowel appels en peren zijn op hier. Heb de gembershot dan ook met ananas gemaakt ipv appel, was ook gloeiend lekker! Beetje zoeter dan met appel. Gelukkig had de ingrediënten voor The Natural Energizer en de Ruby Tuesday wel in huis. Morgen maar snel boodschappen doen.

Ben net bijna 2,5 uur met de honden op pad geweest over de berg achter ons huis, en het blijft me verbazen dat ik dat met slechts 3 glazen sap in m'n aderen volhoud en bij thuiskomst eigenlijk nog steeds niet echt honger heb (maar wel trek in een lekker sapje :D ).
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Nou ga je naar de AH (die ligt verder weg) omdat die waterkers hebben, niks leeg. Best veel was leeg >:( >:(
Vraag ik aan zo'n vuller of ze waterkers hebben. Hij kijkt me eerst wat geschokt aan, dan wat glazig. Mevrouw wat bedoelt u? Ik weet niet eens wat dat is? Nou ik laat hem dat lege vakje zien. Ow, en hoe ziet dat er dan uit. Nou euh groen, groene blaadjes met groene stengels.
Na hij is achter wezen kijken maar ze hadden niks -of hij vond het niet-.
En toen , toen was zelfs nog de ananas op. >:(
Ballentent >:(
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Uhm :-[
Voor de soupnjuice
Bij de beta-carrot ben ik een 1/4 citroen vergeten (kan dat recept haast dromen maar toch ::) )

Ja en nog speciaal naar de jumbo gereden en daar hadden ze wel waterkers, pfieuw, dat is wel lastig he ingredienten bij zoveel winkels moeten zoeken...
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Hoe zit dat eigenlijk met die soup-en-saprecepten die jij had gestuurd - die Organic Avocado Crunch bijvoorbeeld, moet je dan de ananas en de limoen juicen en de avocado erdoor blenderen? Lijkt me zo'n gedoe, al die kleine hoeveelheden. :(
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ja dat is wel de bedoeling ja
Maar ik blender het dan en meteen in een fles ( dan heb ik wel een blendertje met tapkraan) en dan de volgende. Ik denk dat ik ze smorgens allemaal maak
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Nou Anne, ik zou dat lekker met de staafmixer doen, veel minder gedoe. Werkt prima als je een goede staafmixer hebt, ik heb het ook een keer gedaan bij kleine hoeveelheden.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Borke schreef:Nou Anne, ik zou dat lekker met de staafmixer doen, veel minder gedoe. Werkt prima als je een goede staafmixer hebt, ik heb het ook een keer gedaan bij kleine hoeveelheden.
Ik heb geen staafmixer hier in Zweden. :crying: Maar daar valt hier in het darrup nog wel aan te komen eventueel. Eens kijken hoe ik de komende week ga inrichten. Misschien doe ik de sapjes van de 5-dagen-kuur wel nóg een keer, dat spaart lekker tijd omdat het allemaal al zo bekend is. :D En dan 's avonds een soepje erbij. Overdag altijd drie roggebroodplakjes met kaas tussendoor, daarop hou ik het wel vol.

Plaats reactie