Juice challenge 4 t/m 8 april

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Juice challenge 4 t/m 8 april

Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Anne in Duitsland schreef:Ik heb geen staafmixer hier in Zweden. :crying: Maar daar valt hier in het darrup nog wel aan te komen eventueel. Eens kijken hoe ik de komende week ga inrichten. Misschien doe ik de sapjes van de 5-dagen-kuur wel nóg een keer, dat spaart lekker tijd omdat het allemaal al zo bekend is. :D En dan 's avonds een soepje erbij. Overdag altijd drie roggebroodplakjes met kaas tussendoor, daarop hou ik het wel vol.
Misschien red je het wel zonder dat, als je die sapjes uit het 5dagenprogramma neemt met soep er bij. Volgens Jasons zijn die 4 sapjes toch voldoende en dn heb je de soep er bij.
Overigens redde ik het ook niet met die 4 sapjes op een dag zonder er iets bij ye eten. Avocado of banaan.

Ik snap niet hoe die man een marathon kan lopen op 4 sapjes...
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Vandaag begonnen aan het nieuwe "fast Food" programma van Jason. Als ontbijt heb ik de smoothie van het recept wat ik geplaatst had. Als lunch een soep van courgette, bleekselder, venkel en munt. Vanavond zalm met paprika, sjalotjes en noodles. Zal mij benieuwen vandaag.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Toch kan ik het wel voorstellen dat dat kan, marathon lopen op alleen sapjes.
Moet alleen bedenken dat het niet zijn eerste 5 dagen ooit op sapjes zijn.
Maar dan ook wat ik bij mezelf merkte vorige week, ( ja ok ik heb per dag 1 banaan of een halve avocado gehad, ben eigenlijk ook weer opnieuw begonnen) is dat ik veel fitter was en juist nog beter kon sporten dan met 'voer'. En dan heb ik het over flink sporten een uur lang. En ook daarna is zo'n sap zo lekker, maar vooral merk ik dat dat dan meer doet, dan eten of zo erna. En daarnaast nog 2-3 uur wandelen per dag. Een marathon kan ik niet lopen ( niet daarvoor getraind he, en ook niet de ambitie) , maar ik kan me wel indenken dat hij dat kan met alleen sapjes. ;)
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

hannabelgje schreef:Vandaag begonnen aan het nieuwe "fast Food" programma van Jason. Als ontbijt heb ik de smoothie van het recept wat ik geplaatst had. Als lunch een soep van courgette, bleekselder, venkel en munt. Vanavond zalm met paprika, sjalotjes en noodles. Zal mij benieuwen vandaag.
Wat voor noodles?
Heb ook wel eens wat dingetjes gezien van zijn 'fast-food'. Daar zaten lekker dingen tussen!
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Ik ook ook. Als ik zie hoeveel energie ik had in mijn tweede week sappen, dat was echt ongelooflijk. Nu ben ik minder streng bezig en merk ik dat ik ook weer minder energie krijg.
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Blijkbaar is dat typisch als je raw vegan gaat. Normaal gezien eet je naast groenten en fruit dan ook wel nog noten en zaden. Iemand van eva had het eens een weekje zelf uitgeprobeerd en hij is er na een week ook mee gestopt omdat hij nog nauwelijks kon slapen. Heeft wel veel werk kunnen verzetten die week :)
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Kaio schreef:Wat voor noodles?
Heb ook wel eens wat dingetjes gezien van zijn 'fast-food'. Daar zaten lekker dingen tussen!
Gewone eiernoodles.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

frodo quin schreef:Blijkbaar is dat typisch als je raw vegan gaat. Normaal gezien eet je naast groenten en fruit dan ook wel nog noten en zaden. Iemand van eva had het eens een weekje zelf uitgeprobeerd en hij is er na een week ook mee gestopt omdat hij nog nauwelijks kon slapen. Heeft wel veel werk kunnen verzetten die week :)
Hoe bedoel je?
Ik slaap prima hoor :biggrin2: wordt wel uitgeruster wakker
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Kaio schreef:Hoe bedoel je?
Ik slaap prima hoor :biggrin2: wordt wel uitgeruster wakker
+1 zalig!
marina
4-sterren
4-sterren

Bericht door marina »

Zo! Mijn 5 dagen zitten erop (met heel heel klein beetje smokkelen)
Grappig dat jullie zoveel meer energie hebben, ik merkte dat echt totaal niet. Eerder minder, door het weinig eten heb ik gewoon minder gesport omdat ik daar de energie niet voor had ;D
Slapen deed en doe ik altijd als een blok dus daar ook geen verschil in gemerkt.
Wat wel echt een verbetering was, is dat mijn buik veel rustiger was. Geeft toch aan dat ik toch nog zaken eet waar ik niet goed op reageer (helaas).
Conclusie van het verhaal is dat ik meer snoep dan dat ik dacht :-[ , hoofdmaaltijden kunnen best wat kleiner (nu eet is altijd zeer gezond, maar ook daar kan je in overdrijven he!) en dat ik het best overleef met minder eten.
Ik blijf zeker wel sapjes maken en na "zware" eetdagen zal ik ook vast wel een sapdag inlassen. Maar verder ben ik blij dat ik weer wat meer koolhydraten kan eten, want ik heb ze blijkbaar echt nodig met mijn actieve leven.

Oh en de wijn liet ik met gemak staan!

Al met al een interessant en geslaagd experiment!
marina
4-sterren
4-sterren

Bericht door marina »

En wat koopt mijn vriend voor me als beloning voor het doorstaan van deze 5 dagen: Mijn lievelingsbrownie ;D
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

marina schreef:En wat koopt mijn vriend voor me als beloning voor het doorstaan van deze 5 dagen: Mijn lievelingsbrownie ;D
;D ;D ;D
Mooi dat het een geslaagd experiment was!

Ik ga het ook weer doen als eerst, een aantal dagen per week sap, rest gezond (en idd wat minder mag wel) en weekend hoe het uitkomt! "zondigen" mag ;) Voelde me toen echt wel beter.
Voor deze week de soupnjuice

@ hanna, die fast food app he, is niet alleen een programma maar ook veel recepten. Hoe weet je eigenlijk of het op je telefoon of tablet gaat werken? EN je kunt niet kopen en op beiden hebben? En als je van toestel wisselt of zo ben je je app dan kwijt (ik heb nog nooit een app gekocht vandaar)
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Ik heb net een smoothie in elkaar gedraaid van de allerallerlaatste restjes groenten die ik had, en twee bananen, en was van plan zo meteen naar de stad te rijden om boodschappen te doen, maar er is hier net in een uur tijd 5 cm sneeuw gevallen, en er komt nog steeds meer bij :-X . En ik heb de zomerbanden al onder de auto (je mag na 15 april niet meer met spikes rijden), en kan dus niet de weg op. Gelukkig wel een voorraadje bonen/kikkererwten etc. in blik, en diepvriesgroenten en ander diepvrieseten, dus verhongeren zal ik niet, maar juicen wordt lastig zo. :biggrin2:
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

marina schreef:En wat koopt mijn vriend voor me als beloning voor het doorstaan van deze 5 dagen: Mijn lievelingsbrownie ;D
*proest* ;D ;D
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Kaio schreef:;D ;D ;D
Mooi dat het een geslaagd experiment was!

Ik ga het ook weer doen als eerst, een aantal dagen per week sap, rest gezond (en idd wat minder mag wel) en weekend hoe het uitkomt! "zondigen" mag ;) Voelde me toen echt wel beter.
Voor deze week de soupnjuice

@ hanna, die fast food app he, is niet alleen een programma maar ook veel recepten. Hoe weet je eigenlijk of het op je telefoon of tablet gaat werken? EN je kunt niet kopen en op beiden hebben? En als je van toestel wisselt of zo ben je je app dan kwijt (ik heb nog nooit een app gekocht vandaar)
Ik koop de apps in de playstore van android. Die koop je eenmalig en dan staan ze in je acount van android (google). als je dan wijzigt van telefoon/tablet dan kun je die gewoon weer opnieuw downloaden. Ze staan nl op je account en niet op je apparaat. Ga je van android over naar apple (geen idee waarom iemand dat zou willen, maar goed) dan moet je ze wel opnieuw aanschaffen. Ik kan op meerdere apparaten tegelijk de apps zetten en raadplegen.
Er staan giga veel recepten op en in principe een programma van 2 weken, eentje vegetarisch en eentje met vis.
Ik ben fan. :)

Plaats reactie