Das mooi danHitam schreef: De kater heeft trouwens ondanks mijn waarschuwingen een poes gedekt.
GNRH implantaat
Moderator: Lizzy
-
conleeuw
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: GNRH implantaat
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
oeps....Hitam schreef: Dank je. Nee, ik heb de folder niet en in de bijsluiter staat het niet.
De kater heeft trouwens ondanks mijn waarschuwingen een poes gedekt.
-
danielle1980
- 5-sterren

- Contacteer:
zeg ingrid hoe is de stand van zaken bij jou nu?
@ dorothea: moeten de ballen krimpen bij de reuen?
mijn reu heeft nu 4 weken en ander maandag 4 weken en ballen zijn nog bijna hetzelfde, misschien heel iets kleiner.
en moet het werken nu al, want gister heeft shane aan 1 stuk door achter zn moeder aangelopen en lopen rijden, zo erg dat ik m weg moest halen
en nee ze is niet loops en voorlopig ook nog niet
@ dorothea: moeten de ballen krimpen bij de reuen?
mijn reu heeft nu 4 weken en ander maandag 4 weken en ballen zijn nog bijna hetzelfde, misschien heel iets kleiner.
en moet het werken nu al, want gister heeft shane aan 1 stuk door achter zn moeder aangelopen en lopen rijden, zo erg dat ik m weg moest halen
en nee ze is niet loops en voorlopig ook nog niet
- Martine M
- 4-sterren

- Contacteer:
Ik kom hier even binnen vallen, uit het niets. 
Maar ik iemand gaf me dit door omdat ik ook meer wou weten over de inplant.
Zo te horen werkt het goed, maar dat laatste wat geschreven word, schrikt me dan wat af.
Dat ze eerst erger zouden worden pffff, ik heb een kaukaas en ik zei hem niet graag erger, dan moet ik nog grotere spierballen gaan kweken
En ik las ook iemand die zie dat haar hond nu zelfs naar teven uitvalt .
Ik he hier nog een klein teefje rondlopen ook
Hoe lang duurt het dat het erger word ?
En zijn de mensen die het laten doen hebben nog steeds tevreden ?
Ik zou het ook willen laten doen omdat Ares echt wel tilt kan slaan als hij een on gecastreerd reu ziet.
Maar met de meeste gecastreerd reuen kan hij overweg en hij laat zich helemaal op zijn kop zitten door de vrouwtjes, de charmeur en puppy's dot hem ook niets.
Dus ik denk dat die uitvallen door de hormonen zijn, maar dat wil ik dus eerst zeker weten voor ik hem definitief laat castreren.
Maar ik iemand gaf me dit door omdat ik ook meer wou weten over de inplant.
Zo te horen werkt het goed, maar dat laatste wat geschreven word, schrikt me dan wat af.
Dat ze eerst erger zouden worden pffff, ik heb een kaukaas en ik zei hem niet graag erger, dan moet ik nog grotere spierballen gaan kweken
En ik las ook iemand die zie dat haar hond nu zelfs naar teven uitvalt .
Ik he hier nog een klein teefje rondlopen ook
Hoe lang duurt het dat het erger word ?
En zijn de mensen die het laten doen hebben nog steeds tevreden ?
Ik zou het ook willen laten doen omdat Ares echt wel tilt kan slaan als hij een on gecastreerd reu ziet.
Maar met de meeste gecastreerd reuen kan hij overweg en hij laat zich helemaal op zijn kop zitten door de vrouwtjes, de charmeur en puppy's dot hem ook niets.
Dus ik denk dat die uitvallen door de hormonen zijn, maar dat wil ik dus eerst zeker weten voor ik hem definitief laat castreren.
-
danielle1980
- 5-sterren

- Contacteer:
ik vind dat het niet werkt bij mijn honden, mijn reuen zijn opgefokter en oversexter dan normaal 
- Martine M
- 4-sterren

- Contacteer:
Ik weet dat er honden zijn die als ze gecastreerd zijn, juis gefrustreerd raken op de 1 of andere manier,danielle1980 schreef: ik vind dat het niet werkt bij mijn honden, mijn reuen zijn opgefokter en oversexter dan normaal![]()
en dus meer gaan uitvallen, bijvoorbeeld ook ineens naar teven toe.
En daar heb ik dus ook schrik van natuurlijk, want dat weet je dus niet opvoorhand en dat si ook de reden dat ik niet ineens voor castratie ga?
Dat keer je natuurlijk niet meer om.
Ben benieuwd naar de andere hun ervaring, maar zo te horen ga ik e rnog maar eens goed over nadenken.
6 maanden met een gefrustreerd kaukaas zitten is heel lang denk ik.
-
Anthraciet
- 5-sterren

Ik heb wel het idee dat Tiki naar ons toe in ieder geval liever en rustiger is, wat minder opgefokt. Maar we hebben Tiki en Nanuk nog niet echt bij elkaar gelaten, wel samen uitgelaten, maar dan met genoeg ruimte er tussen.
Mijn dierenarts had het toevallig vorige week nog even nagevraagd bij de leverancier, en het kán dus 6-8 weken duren voor je het echt merkt
Er zijn gevallen bekend waar al na 2 weken verschillen te zien waren, maar die 6-8 weken is dus ook geen uitzondering.....
Wij doen het in ieder geval nog even rustig aan, Tiki heeft het implantaat pas sinds 30 juli, dus dat zegt nog niets
Mijn dierenarts had het toevallig vorige week nog even nagevraagd bij de leverancier, en het kán dus 6-8 weken duren voor je het echt merkt
Er zijn gevallen bekend waar al na 2 weken verschillen te zien waren, maar die 6-8 weken is dus ook geen uitzondering.....
Wij doen het in ieder geval nog even rustig aan, Tiki heeft het implantaat pas sinds 30 juli, dus dat zegt nog niets
- Martine M
- 4-sterren

- Contacteer:
Dat het niet direct werkt, vind ik niet zo erg, maar dat ze erger worden dat schrikt me een beetje af.Anthraciet schreef: Ik heb wel het idee dat Tiki naar ons toe in ieder geval liever en rustiger is, wat minder opgefokt. Maar we hebben Tiki en Nanuk nog niet echt bij elkaar gelaten, wel samen uitgelaten, maar dan met genoeg ruimte er tussen.
Wij doen het in ieder geval nog even rustig aan, Tiki heeft het implantaat pas sinds 30 juli, dus dat zegt nog niets![]()
Zijn jouw honden erger geworden ?
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Dat vind ik opmerkelijk, want in de folder van de fabrikant staat een grafiekje waaruit op te maken is dat honden binnen 2 weken geen testosteron meer hebben.Anthraciet schreef: Mijn dierenarts had het toevallig vorige week nog even nagevraagd bij de leverancier, en het kán dus 6-8 weken duren voor je het echt merkt
Bij mijn hond werkte het heel snel, maar was het ook weer heel snel uitgewerkt.
Mijn hond heeft dus een teef aangevallen, toen hij dat implantaat had, maar ik was hier zelf niet bij dus ik weet niet wat er gebeurd is. De teef in kwestie ken ik ook niet als een leuke vriendelijke dame. Over het algemeen kan ik zeggen dat z´n gedrag verbeterd was.
-
Anthraciet
- 5-sterren

Misschien zijn er ook verschillende merken in? Heb er geen idee van hoor, maar kan me indenken dat er misschien wel meerdere soorten leverbaar zijn....*Dorothea* schreef: Dat vind ik opmerkelijk, want in de folder van de fabrikant staat een grafiekje waaruit op te maken is dat honden binnen 2 weken geen testosteron meer hebben.
Bij mijn hond werkte het heel snel, maar was het ook weer heel snel uitgewerkt.
Mijn dierenarts noemde het ook niet GNRH implantaat, maar had er een andere naam voor (die ik acuut weer vergeten ben
-
Anthraciet
- 5-sterren

Ik vond wel dat Tiki de eerste 2 weken meer 'rook', dus meer een hormonengeur afscheide. Zijn hele slaaphokje meurde de tent uitMartine M schreef: Dat het niet direct werkt, vind ik niet zo erg, maar dat ze erger worden dat schrikt me een beetje af.
Zijn jouw honden erger geworden ?
Dat is nu gelukkig wel weg.
Ik had ook wel het idee dat hij wat feller in zijn spel met Dara was, maar dat kan ook gekomen zijn omdat hij de vechtpartijen met Nanuk nog in zijn hoofd had zitten... Vlak na de laatste vechtpartij speelde hij zelfs helemaal niet meer met Dara, alsof hij niet meer durfde....
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Ja, dat heb ik me ook al afgevraagd. Mijn hond heeft er één in Utrecht gekregen, toen ze in NL nog niet op de markt waren. Tot nu toe merk ik bij de honden waar ik een implantaat heb geplaatst, dat het veel langer duurt voordat het werkt.Anthraciet schreef: Misschien zijn er ook verschillende merken in? Heb er geen idee van hoor, maar kan me indenken dat er misschien wel meerdere soorten leverbaar zijn....
suprelorin, dat is de productnaam, er zit desleroline in, wat een GnRH analoog is. Het zijn dus allemaal GnRH implantaten.Mijn dierenarts noemde het ook niet GNRH implantaat, maar had er een andere naam voor (die ik acuut weer vergeten ben)
-
Fynn
- 5-sterren

- Contacteer:
Na heel lang meegelezen te hebben en vaak getwijfeld of ik het wel of niet zou doen is het vanmiddag geplaats.
Ik wil hem zo graag intact houden maar de laatste weken zijn echt niet leuk.
Hij is zo gefixeerd op de plasjes van teven en gecastreerde reuen dat ik uitgelaten word ipv andersom.
Ik ga kijken hoe hij reageerd op een implantaat .
Hoe is het met de anderen ?
Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Hij is zo gefixeerd op de plasjes van teven en gecastreerde reuen dat ik uitgelaten word ipv andersom.
-
danielle1980
- 5-sterren

- Contacteer:
mn reu wil per se een teef van me dekken

en ze kan echt niet loops worden...
en ze kan echt niet loops worden...
-
conleeuw
- 5-sterren

- Contacteer:
mmm kijk, wat ik denk is dit. Het is prima als je de implantaat plaats om te bekijken hoe de hond zou zijn als hij gecastreerd is, maar als je van plan ben om hem intact te houden (of dat jij het nog niet zo weet en vaak is dat zo bij het plaatsen van implantaat ... het is even kijken of het nou wel voor echt moet of liever niet) lijk het mij zaak om aan het trainen te slaan op dit soort ongewenste gedrag terwijl de implantaat werkt, dan kan jij later wellicht jou proffijt er mee doen en de hond intact houdenFynn schreef: Na heel lang meegelezen te hebben en vaak getwijfeld of ik het wel of niet zou doen is het vanmiddag geplaats.