Re: wat eten we vandaag... deel 41

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Eef+Stippels schreef: zo 05 jan 2020, 15:25 Dat klinkt goed!

Wij eten vanavond witlof-venkelsalade.
Uiteindelijk ipv Chili Chipotle sofritas gemaakt, ongeveer volgens dit recept https://www.culinaryhill.com/chipotle-s ... e-copycat/

Ik vind recepten waarin je je kat met overgewicht mag gebruiken wel geinig. Koken moet ook niet te serieus worden. Het was lekker ;)

De rijstpudding iets te lang laten staan in de slowcooker Beetje aan de dikke kant. Maar toch wel verwarmend toetje ;)

Ik had voor kerst een periode met veel buikpijn en gerommel in mijn buik, de afgelopen weken wat uit kunnen rusten en nu gaat het weer beter en dan is koken ook weer leuker. En daarbij, als ik me fitter wil voelen ben ik toch de enige die daar wat aan kan doen :biggrin2: door in iedere geval goed te koken.

@Lizzy die dagen zijn er hier ook, meestal wordt het dan Stjamp of pasta met tomatensaus. Bruine bonen soep maak ik eigenlijk nooit... misschien toch ook maar eens doen ;D
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Wat een heerlijke gerechten Siberienne!

Gister paddestoelenrisotto, vandaag verse friet met gefrituurde inktvisringen en groente
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

- pien - schreef: ma 06 jan 2020, 10:26 Wat een heerlijke gerechten Siberienne!

Gister paddestoelenrisotto, vandaag verse friet met gefrituurde inktvisringen en groente
Dat klinkt ook goed zeg! Hmmmm inktvisringen, lekker! Doe je dat in een gewone frituur? Of kan dat ook anders?
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Siberienne schreef: ma 06 jan 2020, 11:10 Dat klinkt ook goed zeg! Hmmmm inktvisringen, lekker! Doe je dat in een gewone frituur? Of kan dat ook anders?
Ja, in een gewone frituur. Je kunt het ook in een laag olie doen (wel echt een flinke laag begrijp ik), diepe pan en dan 1/3e met olie gevuld.
Meneer pien maakt ze naar dit recept https://madebyellen.com/inktvisringen-b ... e-inktvis/ en ik maak er dan een sissende knoflook-peterseliesaus bij en dan nog een halve citroen om erboven uit te knijpen :dribble:
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Op twee manieren bereide puntarelle (salade en gestoofd) en gepofte zoete aardappel
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Nog steeds volkomen inspiratieloos. Spruitenprak van gisteren vandaag op brood met groentensoep. En wat eiersalade gemaakt voor Leo (geen zin in).
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Ook geen inspiratie hier, het wordt broccoli met vega schnitzel.
Als onze keuken er eindelijk een keer inzit, dan ga ik elke dag een ovengerecht maken :D
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Lizzy schreef: wo 08 jan 2020, 17:20 Nog steeds volkomen inspiratieloos. Spruitenprak van gisteren vandaag op brood met groentensoep. En wat eiersalade gemaakt voor Leo (geen zin in).

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Komt wel weer Lizzy. Periodes van verdriet en afscheid zijn ook niet de culinaire hoogtijdagen, comfort food, warmte en lief zijn voor jezelf :-*

Wij aten de rest van de stamp van maandag. Als ik om 19 uur thuis ben van het werk is het heerlijk gewoon iets in de magnetron te schuiven. Ga daar maar een vaste gewoonte van maken op maandag iets voor 2 dagen te maken.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Dank je Siberienne :-*
CindyMayella
5-sterren
5-sterren

Bericht door CindyMayella »

Komt wel weer goed Lizzy :-* :-* ...
Wij hier zelf gemaakte aardappelpuree, spinazie a la creme met een eitje en fish cuisine... jammie ;) .....
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Bieten met worst
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

CindyMayella :-*

Kant en klare bieten (gekookt en in stukjes) met aardappelen en jus uit een pakje :-X
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Lizzy schreef: do 09 jan 2020, 17:11
Kant en klare bieten (gekookt en in stukjes) met aardappelen en jus uit een pakje :-X
De link niet meteen gelegd dat je natuurlijk inspiratieloos bent omdat je je meisje moet missen :-* :-*

Wij eten salade met knoflookdressing, champignons gebakken in sojasaus, ei, tomaatjes en pijnboompitten.
CindyMayella
5-sterren
5-sterren

Bericht door CindyMayella »

Ovenpatat (kreukelfriet, dacht ik), zigeunerschnitzel en doppers... kids happy :D :biggrin2: ...
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Vegan variant van kaas en wijnavond. Het is nieuwjaarsreceptie op het werk.

Plaats reactie