Voor de mensen met een moestuin.

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Voor de mensen met een moestuin.

Roosj
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roosj »

Anthraciet schreef: Muizen en vogels hebben weining problemen met een bak op poten. Het enige voordeel is inderdaad dat je dan niet hoeft te bukken :biggrin2:
Nadeel is wel de beperkte zand/grondvoorraad in zo'n bak. In de volle grond werkt het vaak toch net iets beter.
Je kunt er een net overheen spannen..
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Roosj schreef: Nee, ik bedoelde dat als je een plant (zeker als die in bloei is) afknipt, deze heel veel energie verliest om zichzelf te helen en daardoor minder energie heeft voor het maken van de vruchten.
Dat valt dus heel erg mee. Kwestie van de uiteinden van de ranken dichtmaken, dat kan een pompoen prima. Nieuwe ranken en uitlopers vormen kost veel meer energie.
Roosj
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roosj »

Mevroi Kruim schreef: Dat valt dus heel erg mee. Kwestie van de uiteinden van de ranken dichtmaken, dat kan een pompoen prima. Nieuwe ranken en uitlopers vormen kost veel meer energie.
Ok, tnx :)
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Mevroi Kruim schreef: Dat valt dus heel erg mee. Kwestie van de uiteinden van de ranken dichtmaken, dat kan een pompoen prima. Nieuwe ranken en uitlopers vormen kost veel meer energie.
Hoe bedoel je dat Olga? De uiteinden van de ranken dichtmaken? Dichtschroeien o.i.d. ??  :-\ :-\

Had ik al gezegd dat bij de Action de kweekbakjes voordelig zijn? €2,99 momenteel, mooi stevig spul  :) Wel jammer dat er net geen 4 P9 potjes naast elkaar kunnen staan als het deksel dicht moet  :-\ :-\
Gonnie
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Gonnie »

Ik ben vandaag klein begonnen.....liep bij de action binnen en heb daar 2 potjes gekocht een met aardbei en een met tomaatjes.
Zaadjes geplant, water gegeven en nu maar afwachten  :sleep1:
Roosj
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roosj »

Gonnie schreef: Ik ben vandaag klein begonnen.....liep bij de action binnen en heb daar 2 potjes gekocht een met aardbei en een met tomaatjes.
Zaadjes geplant, water gegeven en nu maar afwachten  :sleep1:
Als je die zaadjes van de Action hebt gebruikt kijk ik heel raar op als er bij jou wel wat op komt ;)
Gonnie
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Gonnie »

Ik hou je op de hoogte  ;D
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Nynke schreef: Hoe bedoel je dat Olga? De uiteinden van de ranken dichtmaken? Dichtschroeien o.i.d. ??  :-\ :-\

Had ik al gezegd dat bij de Action de kweekbakjes voordelig zijn? €2,99 momenteel, mooi stevig spul  :) Wel jammer dat er net geen 4 P9 potjes naast elkaar kunnen staan als het deksel dicht moet  :-\ :-\
Nee, de plant kan dat zelf heel goed is wat ik bedoel. Gewoon de ranken afsnijden als er genoeg bloemen zijn en dan maakt de plant de wonden zelf dicht met kurkweefsel.
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Mevroi Kruim schreef: Nee, de plant kan dat zelf heel goed is wat ik bedoel. Gewoon de ranken afsnijden als er genoeg bloemen zijn en dan maakt de plant de wonden zelf dicht met kurkweefsel.
okido  :) :)
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

bij de Action zag ik ook hele slimme klemmetjes om plantjes mee te laten klimmen, had ik dat al gezegd  :-\ :-\

Ik kreeg vanmorgen een zakje Patisson-zaadjes, hopen maar dat ik ruimte voor 1 f 2 planten heb  :-\ :-\
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

Bericht door spreeuwtje »

Volgens mij zie ik kleine kriebeltjes rucola opkomen! :circle:
flodder en dwarrel
5-sterren
5-sterren

Bericht door flodder en dwarrel »

Nynke schreef: bij de Action zag ik ook hele slimme klemmetjes om plantjes mee te laten klimmen, had ik dat al gezegd  :-\ :-\

Ik kreeg vanmorgen een zakje Patisson-zaadjes, hopen maar dat ik ruimte voor 1 f 2 planten heb  :-\ :-\
anders de schutting in  ;)
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

flodder en dwarrel schreef: anders de schutting in  ;)
Dat sowieso, maar dan nog, ik had daar al een pompoen gepland 8)
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Kom net terug van de plaatselijke houthandel. Ik heb er hout voor drie mm bakken besteld van larix. Volgende week donderdag ophalen en totale kostprijs is 28 euro. O0
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

hannabelgje schreef: Kom net terug van de plaatselijke houthandel. Ik heb er hout voor drie mm bakken besteld van larix. Volgende week donderdag ophalen en totale kostprijs is 28 euro. O0
Wauw !!!!  Hoe ga je de zijkanten aan elkaar maken??

Gesloten