wie gebruikt haarzeep?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: wie gebruikt haarzeep?

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Haarzeep is hier een echte no-no. Maar de zeep is geweldig om te scheren! (ik ben nog niet zo 2015 dat ik naar de The Wax Bar ga :biggrin2:. Leo wast overigens zijn haar probleemloos met de haarzeep en zijn haar ziet er mega gezond uit!

De huishoudzeep is ZALIG maar ruk om mee af te wassen (je glazen worden gewoon wit en vettig). Maar de vloer dweilen (parket), aanrecht schoonmaken, keuken schoonmaken, plee schoonmaken, helemaal top.

De handenwaszeep is zo Goddelijk... maar groot probleem: die gaat ook wel erg hard. Ik heb 'm in 2 blokken gesneden en ben nou al met het 2de blok bezig. Maar ohw, wat is die lekker.

Ik heb voor in de douche Calendulazeep: ook Goddelijk. Leo heeft echte scheerzeep kado van mij gekregen: hij is er helemaal blij mee!

Nou ja, voor een keertje was het helemaal leuk. Voor standaard is het gewoon te duur.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Als je de zeep zo fijn vindt maar te duur, waarom maak je hem dan niet zelf? Schijnt heel simpel te zijn, maar helaas ook verslavend  :P
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Lizzy schreef: Haarzeep is hier een echte no-no. Maar de zeep is geweldig om te scheren! (ik ben nog niet zo 2015 dat ik naar de The Wax Bar ga :biggrin2:. Leo wast overigens zijn haar probleemloos met de haarzeep en zijn haar ziet er mega gezond uit!

De huishoudzeep is ZALIG maar ruk om mee af te wassen (je glazen worden gewoon wit en vettig). Maar de vloer dweilen (parket), aanrecht schoonmaken, keuken schoonmaken, plee schoonmaken, helemaal top.

De handenwaszeep is zo Goddelijk... maar groot probleem: die gaat ook wel erg hard. Ik heb 'm in 2 blokken gesneden en ben nou al met het 2de blok bezig. Maar ohw, wat is die lekker.

Ik heb voor in de douche Calendulazeep: ook Goddelijk. Leo heeft echte scheerzeep kado van mij gekregen: hij is er helemaal blij mee!

Nou ja, voor een keertje was het helemaal leuk. Voor standaard is het gewoon te duur.
Wat bijzonder.. Ik had hem eerder dan jij, en ben nog steeds met mijn eerste kwart bezig....  ???
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Doranto schreef: Als je de zeep zo fijn vindt maar te duur, waarom maak je hem dan niet zelf? Schijnt heel simpel te zijn, maar helaas ook verslavend  :P
Ik weet niet... Ik heb ergens niet het gevoel dat ik 'm zelf voor minder geld kan maken. Maar, wel leuk om voor m'n verjaardag te vragen. En voor de kerst :biggrin2:
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

El_Kato schreef: Het wassen met de zeep van Louland gaat goed! Ik was het wel 2x nu en spoel elke keer na met appelazijn maar mijn haar is wel schoon en voelt niet vettig aan. De zeep gaat wel akelig hard ik gebruik het nu een week of 2 denk ik en de helft van het eerste blok is al bijna op! (heb een heel blok besteld en deze in 2en gesneden).
Inmiddels wassen Leo en ik nu een week of 3.5 onze haren met Louland haarzeep.
Ik had 2 trials besteld en die zijn nog lang niet op.
Een trial is 40 gram ofwel een kwart blok.

Ik was mijn haar dagelijks, Leo om de 1-2 dagen.
Ik was het altijd wel 2x, Leo 1x maar die gebruikt geen styling in zijn haar, ik vaak wel een beetje wax.
Het bevalt super!
Wij hebben heel zacht water en kort haar.

Wij nemen de zeep mee onder de douche, spoelen ons hoofd nat en direct inzepen en na het inzepen de zeep buiten de douchecabine leggen.
Ik heb een ouderwets zeeprekje van hard kunststof waar veel lucht/ruimte onder de zeep komt, die blijft dus niet lang nat.

Ik snap niet dat die haarzeep bij anderen zo snel gaat, maar heb wel ontdekt dat het snel uit de douche halen, helpt.

1 van de trials bevalt me niet en die gebruik ik op als handzeep, die ligt op het houten zeeprek wat ik van Louland heb.
Van de ander heb ik nu een heel blok zeep besteld, maar daar ben ik nog niet aan toe.

Welke handzeep en schoonmaakzeep bevalt jullie zo goed?
toscak
5-sterren
5-sterren

Bericht door toscak »

Hmmm ik ben pas aan mijn tweede blok bezig sinds opening van dit topic. Tweede blok is nog niet eens voor de helft op. Met lang haar, dus zou verwachten dat ik wel veel gebruik.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

toscak schreef: Hmmm ik ben pas aan mijn tweede blok bezig sinds opening van dit topic. Tweede blok is nog niet eens voor de helft op. Met lang haar, dus zou verwachten dat ik wel veel gebruik.
Dus sinds januari!
Bewaar jij ook de zeep buiten de douchecabine?
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

ik bewaar de zeep binnen de douchecabine, maar wel op zijn rek waar vocht eraf kan druipen........... heb nu 4 kleine stukjes op, sneed zelfs de trials in 4-en :P
marina
4-sterren
4-sterren

Bericht door marina »

Lizzy: kan je van zon blok handzeep niet gewoon vloeibare zeep maken? Dat is denk ik veel zuiniger in gebruik.

Met haarzeep nog geen ervaring (en dat gaatvoorlopig ook niet gebeuren, erg blij met dr organic) maar recent wel poging 2 om wasmiddel te maken, ditmaal van olijfoliezeep en ik moet zeggen dat de eerste resultaten erg goed zijn. En een stuk voordeliger dan ecover.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Ik heb vandaag een bestelling bij Werfzeep gedaan....ben benieuwd :biggrin2:
En bij Louland weet ik ook al wat ik een volgende bestelling zal gaan bestellen :-[ ::)
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

zurca schreef: En bij Louland weet ik ook al wat ik een volgende bestelling zal gaan bestellen :-[ ::)
Maak me eens gek - vertel  ::) :biggrin2:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

marina schreef: Lizzy: kan je van zon blok handzeep niet gewoon vloeibare zeep maken? Dat is denk ik veel zuiniger in gebruik.

Met haarzeep nog geen ervaring (en dat gaatvoorlopig ook niet gebeuren, erg blij met dr organic) maar recent wel poging 2 om wasmiddel te maken, ditmaal van olijfoliezeep en ik moet zeggen dat de eerste resultaten erg goed zijn. En een stuk voordeliger dan ecover.
Dat is wel een goede tip, dank je!
toscak
5-sterren
5-sterren

Bericht door toscak »

Borke schreef: Dus sinds januari!
Bewaar jij ook de zeep buiten de douchecabine?
Yup, op het zeepbakje van Werfzeep zelf.
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

De haarzeep gaat bij mij denk ik zo snel omdat het niet voldoende is om het zeepje een paar keer over mijn haar te halen. Dat heb ik geen schuim zeg maar dus moet het echt goed over mijn haar verdelen, inmasseren en voelen waar nog geen of niet voldoende sop is en daar nog bij soppen. Ik heb vanmorgen mijn haar 1x gewassen en uitgespoeld met appelazijn. Het zit nu in een knot maar zal zo eens voelen of het goed voelt  :)

De haarzeep ligt in een simpel plastic zeepbakje boven op de sproeier, regendouche en het bakje past net op het randje. Niet ideaal maar het wordt daar niet nat in iedergeval.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

zurca schreef: Ik heb vandaag een bestelling bij Werfzeep gedaan....ben benieuwd :biggrin2:
Klein minpuntje.... heb dinsdagochtend mijn bestelling gedaan, met ideal betaald, bevestiging ontvangen maar nog geen zeep ::) Is brievenbuspost dus als het woensdag dan "pas" verzonden is had ik het vandaag toch wel kunnen ontvangen....

Plaats reactie