Geluksmomentje van de dag

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Geluksmomentje van de dag

dribbeldiesel
2-sterren
2-sterren

Bericht door dribbeldiesel »

Hebben wij een jaar of 3 terug ook een keer in de tuin gehad.
Wist niet wat ik hoorde en zag.
Gelijk de honden naar binnen ;)
Wij hebben ook een imker gebeld en die heeft ze opgehaald.
Heeft er ook veel over verteld waardoor het gelijk een stuk minder eng was ;)

Afbeelding

Dit is nog zo'n 1/3 van het volk wat ik in de tuin had.
Anneloog
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anneloog »

Klopt bijen steken zelden en zeker zwermende bijen nog minder snel dit ivm hun volle buikjes om te kunnen zwermen. Nu ben ik wel geschampt/gestoken en de imker ook maar door snel handelen met ijsblokje en azijn is de schade beperkt gebleven.
Ik reageer normaal heel heftig op insecten beten maar dit viel dus gelukkig zeer mee. Maar een allergie is zo gekregen en dat vertelde de imker me ook dus ik moest opletten en zodra ik me niet lekker voelde hem bellen. Was gelukkig allemaal niet nodig. En nu kijk ik uit om over een week of 2 een keer samen met manlief bij hem te komen kijken naar de kasten met bijen families en alles er op en er aan.
Anneloog
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anneloog »

dribbeldiesel schreef:Hebben wij een jaar of 3 terug ook een keer in de tuin gehad.
Wist niet wat ik hoorde en zag.
Gelijk de honden naar binnen ;)
Wij hebben ook een imker gebeld en die heeft ze opgehaald.
Heeft er ook veel over verteld waardoor het gelijk een stuk minder eng was ;)

Afbeelding

Dit is nog zo'n 1/3 van het volk wat ik in de tuin had.

Ohhh ook een prachtige zwerm en bij jouw toen op de grond half tegen een hok/huisje. Dat is makkelijker scheppen lijkt me dan half in de struiken/klimplanten.
Heeft de imker bij jullie toen ook ze geschept en tijdje de korf laten staan om alles te verzamelen?
En ja nu wist ik er al aardig wat van maar door wat de imker me kon vertellen werd ik alleen maar enthousiaster en ben op het eerste zoem zwerm binnen komen schrik momentje na gene moment bang geweest.
dribbeldiesel
2-sterren
2-sterren

Bericht door dribbeldiesel »

Anneloog schreef:Ohhh ook een prachtige zwerm en bij jouw toen op de grond half tegen een hok/huisje. Dat is makkelijker scheppen lijkt me dan half in de struiken/klimplanten.
Heeft de imker bij jullie toen ook ze geschept en tijdje de korf laten staan om alles te verzamelen?
En ja nu wist ik er al aardig wat van maar door wat de imker me kon vertellen werd ik alleen maar enthousiaster en ben op het eerste zoem zwerm binnen komen schrik momentje na gene moment bang geweest.
Nee, ze probeerden in mijn appelboompje te gaan zitten.
Maar die was toen nog te klein die kon die zwerm niet aan :biggrin2:
De imker heeft de korf er naast gezet en heeft er een paar ingeschept in de hoop dat de Koningin er bij zat zodat ze er zelf in zouden gaan.
Na iets van 2 1/2 uur onder het genot van wat limonade heeft hij toen in mijn tuin zitten wachten tot alles er in ging.
De rest heeft hij achter gelaten en die hebben we verjaagd met water.
Het is wel een hele belevenis.
Anneloog
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anneloog »

dribbeldiesel schreef:
Nee, ze probeerden in mijn appelboompje te gaan zitten.
Maar die was toen nog te klein die kon die zwerm niet aan :biggrin2:
De imker heeft de korf er naast gezet en heeft er een paar ingeschept in de hoop dat de Koningin er bij zat zodat ze er zelf in zouden gaan.
Na iets van 2 1/2 uur onder het genot van wat limonade heeft hij toen in mijn tuin zitten wachten tot alles er in ging.
De rest heeft hij achter gelaten en die hebben we verjaagd met water.
Het is wel een hele belevenis.
Oke jammer dat hij zoveel heeft achter gelaten van de zwerm want die zijn eigenlijk ten dode opgeschreven. Maar de koningin met wat gevolg was gered en idd het is een super belevenis.
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

In deze donkere tijd de afgelopen dagen toch iedere keer een geluksmomentje op het moment dat mijn Schatzi opgetogen en blij van zijn nieuwe baan naar huis komt en de volgende dag met frisse zin weer heen gaat :smitten:
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

De rode duivels zijn door naar de 8e finales!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Mowgli schreef:In deze donkere tijd de afgelopen dagen toch iedere keer een geluksmomentje op het moment dat mijn Schatzi opgetogen en blij van zijn nieuwe baan naar huis komt en de volgende dag met frisse zin weer heen gaat :smitten:
Aahh gelukkig :-*
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

hannabelgje schreef:De rode duivels zijn door naar de 8e finales!!
En ze zitten ook nog eens aan de makkelijke kant van het speelschema ;)
http://nos.nl/ek2016/artikel/2112900-ac ... ekend.html
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Hope schreef:Ik geloof dat ik het leger had ingeschakeld ;D

;D ;D ;D

Toch wel indrukwekkend hoor, hoe zulke dieren functioneren, dat ze weten achter wie ze aan moeten en dat ze 's avonds lekker allemaal in hun warme korfje moeten klimmen. De dierenwereld is zo boeiend!
Shanti en co
5-sterren
5-sterren

Bericht door Shanti en co »

Net een proefles autorijden gehad en niemand aangereden. :cool:
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

Haku is bijna helemaal beter, volgens mij gaat het ook super met zijn rug dus dat gaat de goede kant op :biggrin2:

Hij heeft net ook de lam smaak van carnivoer met plezier opgegeten en daar ben ik als baas van mega miep hond super blij mee :biggrin2:
Weer een smaakje dat hij lust de lijst staan nu al op 3 :cool: dus nog 1 er bij en we zitten op safe ;)
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

We hebben een nieuwe vloer uitgezocht!!! Een mooie grijze gemêleerde sandstone vloer, de hal, toilet en trap worden ook gelijk meegenomen. Prijs viel ons echt super mee, en we gaan proberen om onze houten eiken vloer via marktplaats te verkopen....
Heel vervelend dat we straks een week niet in huis kunnen [emoji16] laten we nou vlakbij een mooi landal park hebben.
Voor manlief is het geluksmomentje minder groot, ik wil namelijk graag dat de radiator en de grote Amerikaanse koelkast omgedraaid worden voor de vloer erin komt, wat overigens waarschijnlijk september/oktober wordt....
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Thessa en Shanti schreef:Net een proefles autorijden gehad en niemand aangereden. :cool:
Ooh kijk, er is hoop :biggrin2:
constance.blokzijl schreef:We hebben een nieuwe vloer uitgezocht!!! Een mooie grijze gemêleerde sandstone vloer, de hal, toilet en trap worden ook gelijk meegenomen. Prijs viel ons echt super mee, en we gaan proberen om onze houten eiken vloer via marktplaats te verkopen....
Heel vervelend dat we straks een week niet in huis kunnen [emoji16] laten we nou vlakbij een mooi landal park hebben.
Voor manlief is het geluksmomentje minder groot, ik wil namelijk graag dat de radiator en de grote Amerikaanse koelkast omgedraaid worden voor de vloer erin komt, wat overigens waarschijnlijk september/oktober wordt....
Leuk, sandstone? Wat is het verschil met een grindvloer? Zit er ook nl aan te denken voor ooit.
Maar een week poeh, maar ja hoef je zelf niet veelnte doen, af en toe gaan kijken hoe ze hard werken :biggrin2:
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

Kaio schreef:

Leuk, sandstone? Wat is het verschil met een grindvloer? Zit er ook nl aan te denken voor ooit.
Maar een week poeh, maar ja hoef je zelf niet veelnte doen, af en toe gaan kijken hoe ze hard werken :biggrin2:
Die week is omdat de trap ook gedaan wordt [emoji16]
Het verschil tussen grind en sandstone is dat grind een open strictuur heeft; dit kun je wel aflaten sluiten maar dat wordt na verloop van tijd dof. Een sandstone is fijner, en wordt afgesloten maar krijg je niet dat doffe. Dus hond/puppy technisch is een afgesloten vloer makkelijker schoon te houden. Kleur samenstellen was hier gelijk aan grind.

Plaats reactie