Welke elektrische vleesmolen
Moderator: Lizzy
-
Martine-Tom
Re: Welke elektrische vleesmolen
Nee niet echt eigenlijk, maar er gaat ook niet zoveel doorheen hier he 
Dat zal ik een dezer dagen merken. Ik heb nl na de pens niet meer gemalen. Morgen ga ik kip malen, dus als dat niet meer lukt is het mes wel bot denk ik

-
Cindy de Wolf
- 5-sterren

Ik heb er al heel vaak pens mee gemalen, nooit problemen mee gehad. Ik maal het wel als het nog circa 30% bevroren is. Mijn mesje wordt er niet bot van.
Mijn mesje is 1 keer gebroken op hertenribben en voor 7 euro heb je een nieuw mesje dus dat is wel op te brengen als je een nieuwe nodig hebt.
Mijn mesje is 1 keer gebroken op hertenribben en voor 7 euro heb je een nieuw mesje dus dat is wel op te brengen als je een nieuwe nodig hebt.
ohw, 7 euro maar?!? Nou daar hoef ik geen extra krachtenwijkje voor de nemen 
Thanks lieve dames, voor al jullie hulp!
Thanks lieve dames, voor al jullie hulp!
-
Cindy de Wolf
- 5-sterren

Ja dat kost niet zoveel. Als je de exacte prijs wilt weten moet je even contact opnemen met http://www.europart.nlnien-newfies schreef: ohw, 7 euro maar?!? Nou daar hoef ik geen extra krachtenwijkje voor de nemen
Thanks lieve dames, voor al jullie hulp!![]()
-
Cindy de Wolf
- 5-sterren

Er zijn geen schijven meer beschikbaar.
Ze zullen weer leverbaar zijn vanaf midden september (tenzij ik voor 10 juli minimaal 5 aanvragen heb) en gaan dan € 35,00 kosten inclusief verzendkosten.
Ze zullen weer leverbaar zijn vanaf midden september (tenzij ik voor 10 juli minimaal 5 aanvragen heb) en gaan dan € 35,00 kosten inclusief verzendkosten.
-
Vayacondios
- 1-ster

Vorige week KVV gemaakt met de Kenwood en de schijf van Cindy. Ik ben helemaal blij! De handel verpakt in de vriesbakjes van de Ikea. Echt een rijk gevoel! 
- Dwarreltje
- 5-sterren

Heel veel hier doorgelezen omdat er toch een vleesmolen aangeschaft gaat worden; de gewrichten kunnen al dat gesnij niet aan
Echter lees ik hier dat iedereen het vleesbot er doorheen doet, terwijl het voor mij slechts gaat om vlees, pens en orgaan dat kleiner moet. Wel weer zo grof mogelijk, dus ik heb Cindy al een pbtje gestuurd voor een schijf.
Is het slim om alleen voor vlees, pens en orgaan ook de Kenwood 700 aan te schaffen of ga ik dan met een olifant een mug pletten?
Is het slim om alleen voor vlees, pens en orgaan ook de Kenwood 700 aan te schaffen of ga ik dan met een olifant een mug pletten?
- pearlsofpassion
- Moderator
Voor enkel vlees en orgaan heb je niet zo'n zware molen nodig volgens mij.
Anderzijds, hoe zeker ben je dat je er ook eens niet vleesbot mee wil malen?
Ik denk echter wel dat er goedkopere molentjes zijn die ook wel licht vleesbot aan kunnen. En dus spier en orgaan ook.
Ik raad je wel aan je vlees half bevroren te malen. Gaat gewoon veel beter en zeker taai vlees durft ontdooit echt lastig doen. Pens zal ook wel erg taai zijn denk ik.
Ikzelf heb daar geen ervaring mee, katten eten geen pens.
Ik denk echter wel dat er goedkopere molentjes zijn die ook wel licht vleesbot aan kunnen. En dus spier en orgaan ook.
Ik raad je wel aan je vlees half bevroren te malen. Gaat gewoon veel beter en zeker taai vlees durft ontdooit echt lastig doen. Pens zal ook wel erg taai zijn denk ik.
Ikzelf heb daar geen ervaring mee, katten eten geen pens.
-
Martine-Tom
Pens is niet zo taai, maalt prima alleen het vet loopt vast dus goed de vetranden eraf halen
- Dwarreltje
- 5-sterren

Omdat ik het nut hiervan niet zie; juist het verwerken van het vleesbot is voor de hondjes de grootste pret (en voor mij dus ookpearlsofpassion schreef: Voor enkel vlees en orgaan heb je niet zo'n zware molen nodig volgens mij.
De oudste wordt bijna 14, prima gebitten, alle vier knagen ze als de beste en dat wil ik zo houden.
De vleesmolen is puur voor eigen gemak, om de pols/elleboog/schouder te ontlasten bij verwerking van alle kilo's vlees... A.s. zaterdag komt er weer een lading aan, dus zaak om vóór die tijd de machine in huis te hebben.
Het geld voor de 700 heb ik best over, kreeg alleen het gevoel ver over de maat te kopen omdat ik dus geen bot wil malen.
- pearlsofpassion
- Moderator
Ik heb geen ervaring met de andere molens, maar met de kenwood zal je zeker een goede hulp hebben.
Ik weet niet of het met een kanon naar een mug schieten is. Het is gewoon een degelijk machine. En als je het grof wil hebben, moet je zowiezo een andere schrijf bij kopen. Echt grote gaten vinden is volgens mij echter niet eenvoudig....
Behalve dan bij Cindy natuurlijk.
Al wordt orgaan nog steeds fijn hoor. Lever en nier...
Kan je niets aan doen.
Ik weet niet of het met een kanon naar een mug schieten is. Het is gewoon een degelijk machine. En als je het grof wil hebben, moet je zowiezo een andere schrijf bij kopen. Echt grote gaten vinden is volgens mij echter niet eenvoudig....
Kan je niets aan doen.
- Dwarreltje
- 5-sterren

Heb inderdaad geen zin in goedkoop=duurkoop. Koop liever ineens iets goeds, dus zal het toch de 700 worden. Buurman van dochter wil en kan de schijf voor mij voorzien van grotere openingen, dus dat is ook het probleem niet meer.pearlsofpassion schreef: Ik heb geen ervaring met de andere molens, maar met de kenwood zal je zeker een goede hulp hebben.
Kan je niets aan doen.
Vet van pens (en ander voer) halen deed ik al. Maar toch goed dat er hier op gewezen wordt
Gezien het formaat hondjes (klein) gaat er toch al niet veel in de bakjes, dus of het nou kleingesneden of gemalen is: het wordt toch wel naar binnen geschrokt. Dan is er gelukkig altijd weer dat stuk karkas/kop dat ze doet werken
Dank voor jullie reacties, ik ga eens kijken waar de bestelling het snelst geleverd wordt. Wilde vandaag in de stad een gaan halen, maar mooi dat dat dus niet lukt. Schappen vol machines, vooral keukenmachines, maar vleesmolens??
-
Barbaravh
- 4-sterren

Ik heb de mijne daar vorige week gekocht. ben benieuwd wanneer hij geleverd wordt. Moet morgen malen voor de katten, zal nog eens met de handmolen moeten.