Zou jij het doen?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Zou jij het doen?

Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Tanna schreef: Maar ik denk niet dat die geluiden per definitie met deze wijk te maken hebben. Waarschijnlijk raken de gemoederen altijd een beetje verhit als mensen van het ene op het andere moment te horen krijgen dat ze voor een periode van 5 jaar een azc in de wijk krijgen. En Rotterdams spreken zich vaak iets krachtiger uit dan anderen, dat dan weer wel!
uhm....ja dat laatste klopt zeker :biggrin2:
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

Het enige enge aan de hele situatie vind ik de radicalisering van nederlanders. Ik schrik enorm van de haat, hetze en de ongefundeerde meningen die je dagelijks via je beeldscherm binnen krijgt.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Erna schreef: Het enige enge aan de hele situatie vind ik de radicalisering van nederlanders. Ik schrik enorm van de haat, hetze en de ongefundeerde meningen die je dagelijks via je beeldscherm binnen krijgt.
+1. En niet alleen via het beeldscherm, ik vind het nog enger als ik het mensen hardop hoor zeggen  :-X
boskat
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door boskat »

Erna schreef: Het enige enge aan de hele situatie vind ik de radicalisering van nederlanders. Ik schrik enorm van de haat, hetze en de ongefundeerde meningen die je dagelijks via je beeldscherm binnen krijgt.
+1
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Praat me er niet van, je wilt niet weten wat ik vanavond zo hier en daar heb gehoord toen ik de hond uitliet. Ik houd mijn hart vast voor morgenavond.
BusKay

Bericht door BusKay »

Angelique schreef: Niemand heeft om deze situatie gevraagd, dat vooropgesteld. Maar dat geldt wel voor meer situaties. Maar nu het er is, zullen we ermee moeten dealen.
Helaas wel....  :-\ :-\
Martine-Tom schreef: ja dat dus...dat soort geluiden hoor ik ook al...
Ik ga wel, zorg dat ik ergens sta waar ik makkelijk weg kan komen en ik ga niet alleen...
Het schijnt voor 5 jaar te zijn... dus niet permanent... Begrijp dat jullie allerminst blij zijn immers in 5 jaar kan veel gebeuren en niets zo veranderlijk als de politiek...
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

Kaela schreef: +1. En niet alleen via het beeldscherm, ik vind het nog enger als ik het mensen hardop hoor zeggen  :-X
Gelukkig spreek ik niet zo heel veel mensen. We wonen in een buitengebied en ik ben kluizenaar. :-) Maar goed, zelfs mensen die ik als redelijk beschouw schreeuwen om het hardst op FB. Doodeng. Zo is WO II ook begonnen.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Dat, ja.

Ik ben denk ik een van de weinige mensen die het echt niet erg zouden vinden als ze (aargh dat klinkt al akelig) hier om de hoek komen wonen. Maar goed, ik sta dan ook bekend als naïef en dat ik nogal laat achter de dingen kom  ;)
Vorige week hebben er hier een stel bij de mac gezeten. Da's niet echt in de buurt hoor. Maar daar was wel extra politie en beveiliging.
Ik woon nu ook niet in de beste wijk. Genoeg schorriemorrie hier waar ik me nu al druk over zou kunnen maken. Dus wat meer politie in de buurt vanwege vluchtelingen, ach, dat is misschien best een goed idee :)
Volgens mij zijn ze nog steeds aan het bekijken of de sporthal hier een optie is. Ik heb even gemeten en da's 200 meter verderop. Ik zou het echt prima vinden hoor.

Maar, het ergste vind ik inderdaad nog de haat en nijd die naar boven komt. Morgen komt Geert Wilders naar mijn geboortedrop (euh, stad want stadsrechten ;)) en wat ik dan via via naar boven zie komen van mensen die er nog wonen en berichten liken... :-X een doodsverwensing is daar normaler dan een normale nederlandse zin. Ben ik stiekem toch wel trots op mijn familielid die er morgen gaat staan. Niet om te protesteren, maar om aan te tonen dat er ook mensen wonen die anders denken, dan degene die voor Wilders komen.
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

eelke schreef: .

Maar, het ergste vind ik inderdaad nog de haat en nijd die naar boven komt. Morgen komt Geert Wilders naar mijn geboortedrop (euh, stad want stadsrechten ;)) en wat ik dan via via naar boven zie komen van mensen die er nog wonen en berichten liken... :-X een doodsverwensing is daar normaler dan een normale nederlandse zin. Ben ik stiekem toch wel trots op mijn familielid die er morgen gaat staan. Niet om te protesteren, maar om aan te tonen dat er ook mensen wonen die anders denken, dan degene die voor Wilders komen.
Ik woon in jouw geboortedorp en denk dat ik morgen in ieder geval even ga kijken. Ik heb ook geen problemen met vluchtelingen en AZC's e.d. Ben wel van mening dat het beleid in NL anders moet maar dat is een ander verhaal.
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

eelke schreef: Dat, ja.

Ik ben denk ik een van de weinige mensen die het echt niet erg zouden vinden als ze (aargh dat klinkt al akelig) hier om de hoek komen wonen. Maar goed, ik sta dan ook bekend als naïef en dat ik nogal laat achter de dingen kom  ;)
Vorige week hebben er hier een stel bij de mac gezeten. Da's niet echt in de buurt hoor. Maar daar was wel extra politie en beveiliging.
Ik woon nu ook niet in de beste wijk. Genoeg schorriemorrie hier waar ik me nu al druk over zou kunnen maken. Dus wat meer politie in de buurt vanwege vluchtelingen, ach, dat is misschien best een goed idee :)
Volgens mij zijn ze nog steeds aan het bekijken of de sporthal hier een optie is. Ik heb even gemeten en da's 200 meter verderop. Ik zou het echt prima vinden hoor.

Pfoe, dapper van jouw familielid...
Ik denk er net zo over als jij, ik vond het tot 2 weken terug schandelijk dat het AZC hier (in 200? gebouwd) nog steeds gesloten was, terwijl er plek/locatie genoeg is, zelfs ruimte voor uitbreiding aan de andere kant van het spoor..  Maar ben toch wel bang hoor, vanmiddag met 1 collega in de pauze die nogal fel was, ik houd dan liever m'n mond dicht en zeg dat het wel mee zal vallen dan dat ik ertegenin ga (maar nou ben ik ook geen held in discussies..  ::) )
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Erna schreef: Ik woon in jouw geboortedorp en denk dat ik morgen in ieder geval even ga kijken. Ik heb ook geen problemen met vluchtelingen en AZC's e.d. Ben wel van mening dat het beleid in NL anders moet maar dat is een ander verhaal.
Ja, ik weet t :)
Weet je, tegengeluid is niet erg, een andere mening is niet erg, maar de manier waarop ik denk dat het morgenmiddag zal gaan, en de bedoeling van Meneer Wilders hierin (De mensen een hart onder de riem steken vanwege de mogelijke komst van vluchteling) a me hoe la. Stemmingsmakerij.
TomsBorders
5-sterren
5-sterren

Bericht door TomsBorders »

ik ben niet voor of tegen hoor, maar ik hoop dat er nog genoeg mensen achterblijven die sterk genoeg zijn om voor hun rechten te vechten zodat de plekken ooit stabiel worden. wat ik niet helemaal kan inschatten is of de hele reis niet veel gevaarlijker is dan terugvechten maar ze zullen niet voor hun plezier deze kant op komen.

wat nu echt het probleem is dat er alleen kortetermijn gedacht wordt en zeer plaatselijk.
daarmee bedoel ik, dat we het constant hebben over nu en Nederland maar dat de echte problemen niet op tafel komen, namelijk hoe gaan we er een betere wereld van maken zodat we niet zulke rare dingen hebben als vluchtelingen (daarmee bedoel ik dat ze geen reden mogen hebben om te vluchten).
dat verschuift steeds verder van de agenda en one-liner wilders helpt daar ook niet bij.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Erna schreef: Gelukkig spreek ik niet zo heel veel mensen. We wonen in een buitengebied en ik ben kluizenaar. :-) Maar goed, zelfs mensen die ik als redelijk beschouw schreeuwen om het hardst op FB. Doodeng. Zo is WO II ook begonnen.
Nou. Dit dus. Ik ben bang. En niet van vluchtelingen maar van hoe Nederlanders reageren. Ik zie dingen voorbij komen op facebook waar ik echt van in paniek raak. Wat ik op de vorige bladzijde schreef heb ik serieus gelezen op facebook (dat er maar snel een nieuwe Hitler mag komen). En dan wordt er gezegd "jaaa, maar mensen menen dat niet echt, ze schrijven het zo makkelijk omdat ze veilig achter hun pc'tje zitten". Ik geloof daar niks van. Ik geloof dat mensen op zulke momenten juist hun ware aard laten zien.
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

TomsBorders schreef: wat nu echt het probleem is dat er alleen kortetermijn gedacht wordt en zeer plaatselijk.
daarmee bedoel ik, dat we het constant hebben over nu en Nederland maar dat de echte problemen niet op tafel komen, namelijk hoe gaan we er een betere wereld van maken zodat we niet zulke rare dingen hebben als vluchtelingen (daarmee bedoel ik dat ze geen reden mogen hebben om te vluchten).
dat verschuift steeds verder van de agenda en one-liner wilders helpt daar ook niet bij.
Helemaal eens.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

TomsBorders schreef: ik ben niet voor of tegen hoor, maar ik hoop dat er nog genoeg mensen achterblijven die sterk genoeg zijn om voor hun rechten te vechten zodat de plekken ooit stabiel worden. wat ik niet helemaal kan inschatten is of de hele reis niet veel gevaarlijker is dan terugvechten maar ze zullen niet voor hun plezier deze kant op komen.

wat nu echt het probleem is dat er alleen kortetermijn gedacht wordt en zeer plaatselijk.
Ja, ook helemaal mee eens.

Plaats reactie