zimba/min of meer uitslag..
Moderator: Lizzy
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: zimba/min of meer uitslag..
als ik hem geen eten geef dan gaat ie spugen..en dat wil ik weer niet voor zijn maag..
groente, pompoen, zeewier kreeg hij hiervoor ook, dus neem niet aan dat dat het is....geef de paard de schuld..
hij krijgt ook effe geen orgaan meer, ook al is het een frukkie....
groente, pompoen, zeewier kreeg hij hiervoor ook, dus neem niet aan dat dat het is....geef de paard de schuld..
hij krijgt ook effe geen orgaan meer, ook al is het een frukkie....
gekookte kip en bataat heb je wel eerder gegeven?
kWeet dat ie gaat spugen van vasten
, hoop dat je de boel zonder weer rustig krijgt!
kWeet dat ie gaat spugen van vasten
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
kip wel maar bataat eigenlijk weer niet......( wel puree wat je me aanrade)
enkel kip?
maar daar heeft ie helemaal niet veel aan, toch maar doen denk ik...
enkel kip?
Zoals Gemmaa hierboven, en ik zou zelfs alles van groenten weglaten (omdat ik weet dat Berre daarop zowiezo met diarree reageert) misschien nu alleen mager kippenvlees of zoals Berre at paardenbiefstuk of paardenstoofvlees ( want hij verdraagt geen kip) en dat 's voor een dag proberen. 't Is voor z'n darmen nu echt belangrijk om altijd weer 't zelfde te moeten verteren en rust te vinden. En zolang die dunne darm ontstoken of gerirriteerd is gaat hij toch zo goed als niks van voedingstoffen opnemen. Laten vasten is bij Berre hier ook een ramp, dan gaat hij spugen en wil niks eten en blijft spugen omdat z'n maag leeg is en............. 
Acchhh ik ken 't gevoel wat jij nu hebt maar al te goed," trappelen en spartelen en toch nog zinken". Maar ik weet zeker dat jullie erdoor raken en Zimba erbovenop krijgen.
Acchhh ik ken 't gevoel wat jij nu hebt maar al te goed," trappelen en spartelen en toch nog zinken". Maar ik weet zeker dat jullie erdoor raken en Zimba erbovenop krijgen.
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
weet je wat zo vervelend is en wat ik zo erg vindt, hij heeft zo'n honger.....ik wil hem met alle liefde geven wat ie zo graag wil maar dat kan niet...
vanaalst schreef: weet je wat zo vervelend is en wat ik zo erg vindt, hij heeft zo'n honger.....ik wil hem met alle liefde geven wat ie zo graag wil maar dat kan niet...
Dat is zo raar, je zou denken dat als zijn maag niet goed is hij geen zin zou hebben om te eten. Maar 't is ook goed dat hij eetlust heeft, krijg hem anders maar weer op z'n poten ???. Zou hij misschien reageren op de stukjes bot die mee gaar gekookt worden??
Berre poepte van die pure paardenbiefstuk natuurlijk niet echt vast maar z'n ontstekingen bleven ermee weg. Van de DA moest ik 't vlees koken samen met pasta of rijst (de rijst dan echt overgaar) maar dat at ons meneerke niet, Krisppies van Kelloghs erbij at hij wel hij heeft dat dus een half jaar gegeten en 't overzetten op kvv heeft weken geduurd en dan was 't weer zoeken naar een kvv zonder graan, groenten of kip dat hij wel verdroeg en ik denk (en nu tart ik waarschijnlijk 't lot) dat we stilletjesaan op de goede weg zitten. Ik hoop dat jullie sneller de juiste afrit vinden.
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
ik geef hem geen bot, maar eierschaalpoeder, hij krijgt al maanden geen bot meer...geef ik hem dat wel dan gaat ie geheid spugen..
rijst heb ik hem een poosje geleden gegeven maar dat kwam zijn ontlasting ook niet te goede..
hij heeft net drooggekookte gemalen kipfilet op, eens zien hoe het vannacht en morgen gaat...
fijn dat jullie op de goede weg zitten!!!
rijst heb ik hem een poosje geleden gegeven maar dat kwam zijn ontlasting ook niet te goede..
hij heeft net drooggekookte gemalen kipfilet op, eens zien hoe het vannacht en morgen gaat...
En als je nu de wekker op 4 uur zet en hem er dan een keertje extra uitlaat 's nachts ?? Scheelt wel een hoop dweilwerk
maar het scheelt ook onrust bij Zimpapimba, die weet natuurlijk ook wel dat binnen poepen niet de bedoeling is

Sorry, ik dacht dat hij gekookt kvv kreeg en daarom dacht ik aan 't gemalen-gekookte bot.vanaalst schreef: ik geef hem geen bot, maar eierschaalpoeder, hij krijgt al maanden geen bot meer...geef ik hem dat wel dan gaat ie geheid spugen..
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
heeft manlief ook al eens gedaan, op de bank slapen en zodra ie hem hoorde de deur open en gaan met die banaan, maar als ie op dat moment niet moet dan moet ie nietNynke F schreef: En als je nu de wekker op 4 uur zet en hem er dan een keertje extra uitlaat 's nachts ?? Scheelt wel een hoop dweilwerk![]()
maar het scheelt ook onrust bij Zimpapimba, die weet natuurlijk ook wel dat binnen poepen niet de bedoeling is
![]()
![]()
rare hond hoor, die zimba.
maar kunnen het allicht doen
als je nog nooit bataat gegeven hebt loop je weer hetzelfde risico als met het paardvanaalst schreef: kip wel maar bataat eigenlijk weer niet......( wel puree wat je me aanrade)
enkel kip?
Is niet raar dattie honger heeft, zal veel te weinig voedingsstoffen opnemen en poept ook alles weer uit.
Werkte de puree niet, of heb je daar vanalles bijgegeven?
Nja, die kip kun je natuurlijk proberen, als er niks is waarvan je zeker weet dat Zimba dan beter poept.
Maar als hij de spuitpoep blijft houden zou ik Mandigers bellen en vertellen van de spuitpoep en waardoor. Kijken wat hij zegt. Ik zou er zeker geen 2 weken mee blijven aanmodderen
Hoop dat Zimba's kont snel beter gaat!
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
neu ik blijf niet aantobben tot volgende week een vrijdag, als ie morgen nog zo is dan bellen of mailen we!!
puree heb ik gegeven maar omdat ie vaker op een dag eten moet, gaf ik hem de ene keer puree en dan wat gemalen paard en dan en dan ..
doe ik ook niet meer...
puree heb ik gegeven maar omdat ie vaker op een dag eten moet, gaf ik hem de ene keer puree en dan wat gemalen paard en dan en dan ..
doe ik ook niet meer...
nee, dat werkt zo niet.
ik zou toch maar vannacht op de bank slapen. En morgen bellen
Of een babyfoon zetten als je denkt dat je snel genoeg beneden bent als hij dringend buiten moet, hier werkt dat prima, ik slaap toch in m'n bed (want na enkele nachten op de bank was ik een wrak) en boven lag ik altijd te luisteren en ging regelmatig naar beneden om te zien of ik niks gemist had, dus veel rust had ik zo ook niet.gemmaa schreef: nee, dat werkt zo niet.
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
het punt is dat bv de andere gaan lopen piepen als ze naar buiten moeten, zimba niet die denkt wat moet dat moet!
heb net met manlief gesproken en overheen gekomen dat er toch snel wat moet gaan gebeuren, morgen komen als het goed is wat van tannetje, aangezien tannetje me al vaker uit de brand heeft geholpen wil ik dat eventjes de tijd geven evenals enkel en alleen de kip, is het vrijdag net zo of gekker dan weet ik mandigers te vinden....
heb net met manlief gesproken en overheen gekomen dat er toch snel wat moet gaan gebeuren, morgen komen als het goed is wat van tannetje, aangezien tannetje me al vaker uit de brand heeft geholpen wil ik dat eventjes de tijd geven evenals enkel en alleen de kip, is het vrijdag net zo of gekker dan weet ik mandigers te vinden....