Tara heeft hormonale suikerziekte en ligt nu op de operatietafel/update pag 35

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Tara heeft hormonale suikerziekte en ligt nu op de operatietafel/update pag 8

elianne
3-sterren
3-sterren

Re: Tara heeft hormonale suikerziekte en ligt nu op de operatietafel/update pag 8

Bericht door elianne »

Hoi Tieneke, lees net over Tara....bbbbbrrrrrrrrr Je krijgt t wel voor jr kiezen hoor. Ik had net al gereageerd maar mislukt denk ik....Maar hopen dat ze stabiel blijft en hier duimen we voor je Groetjes Elianne
Malamoods
5-sterren
5-sterren

Bericht door Malamoods »

Patricia schreef: Wat een toestand zo voor jullie en voor jullie Tara  :(  Hopelijk blijft het zo een beetje goed gaan.
Ik zit er zelf ook altijd mee te sukkelen. Na een paar hypo's heb ik gezworen dat ik nooit meer laag wil zitten.
Maar goed ingesteld ben ik na 13 jaar nog niet. De begeleiding is ook bagger, stimuleert me niet voldoende.
Is het een langwerkende insuline die je geeft want als ik het lees spuit je 1x per dag? Of hoeft dat nooit vaker bij honden?
Sterkte verder!
Ik heb zelf ook suikerziekte en ook jaren lopen klungelen en klooien... Mijn ervaring, was ook dat de begeleiding te wensen overliet. Daar heb ik zelf iets aan gedaan... Mijn ervaring is dat als je zelf niets doet, er ook weinig gebeurt... Dus, onderneem zelf actie! Geef aan wat je wilt (en wat je niet wilt!). Dat helpt... En misschien is een insulinepomp iets voor jou? Ik ben daar heel blij mee en had dit achteraf veel eerder moeten doen!

Maar goed... Ik ga off-topic... Sorry! Patricia, je mag altijd pb-en, als je ervaringen wilt uitwisselen, of als je vragen hebt o.i.d. Kijk maar, of je er iets mee wilt...

Maar voor Tara ben ik uiteraard hartstikke blij!!!! Hoe oud is Tara eigenlijk Tieneke?
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Vanmiddag weer gemeten en nu een waarde van 11,3 niet echt te hoog maar morgen moet deze lager zijn.
@Patricia: de insuline is een langwerkende en 1 keer spuiten is voor haar gelukkig voldoende, soms moet je 2x spuiten.
@Malamoods: Tara wordt 5 april 8 jaar.
ulla
5-sterren
5-sterren

Bericht door ulla »

Ik haal dit topic even naar boven, want ik ben eigenlijk benieuwd hoe het met Tara gaat ?
tieneke
5-sterren
5-sterren

Re: Tara heeft hormonale suikerziekte en ligt nu op de operatietafel/update pag 35

Bericht door tieneke »

Een maand geleden ging Tara ineens raar lopen met haar voorpoot...een soort tikje zat erin, ze leek er geen last of pijn aan te hebben tot het zo'n 2 weken geleden erger werd en ze soms door haar voorpoot viel. Omdat Tinus precies hetzelfde deed en dit later botkanker bleek te zijn stelden we het uit onder het mom van het zal toch niet waar zijn....tot gisteren toen ze voor het eerst pijn aangaf en niet verder wilde.
Vanmorgen meteen ingeladen en naar de kliniek gereden, daar aangekomen konden we meteen doorlopen en is ze uitgebreid onderzocht, moest buiten lopen en ook haar buik/tepels waar aardig wat bultjes zitten is grondig onderzocht.
Laatste was niet goed maar opereren overleeft ze gewoon niet met haar suikerziekte.Omdat we er toch waren alles meteen uitgebreid gedaan...6 foto's van haar poten,ellebogen, onderpoot plus borstfoto.
De laatste wilden we zelf omdat ze de laatste dagen veel gras eet en gezien haar buik met bultjes waren we bang voor eventuele uitzaaiingen...gelukkig zag de foto er mooi uit dus hopelijk geen kanker maar goedaardige knobbels/bulten. Haar ellebogen zit dus artrose waarvan 1 er erg aan toe is en geopereerd zou moeten worden maar gezien haar toestand doen ze dit niet, ook nog aan beide ellebogen uitgroeisels wat er niet hoort plus in de slechte onderpoot een lange smalle vlek wat van alles kan zijn....waarschijnlijk botkanker dus maar de foto laat niet genoeg zien in huidig stadium.....het hoort er in ieder geval niet.
Meerdere doktoren hebben de foto's bekeken waaronder de baas die gespecialiceerd is in fracturen/botafwijkingen etc dus we weten nu wat er precies aan de hand is, hebben Trocoxil meegekregen, een pil die een maand lang werkt bij artrose. Nu maar afwachten hoe het verder gaat en hopelijk verbeterd het zodat ze weer wat meer plezier in haar wandelingetjes krijgt.
Ze was zo lief met de elleboogfoto's....normaal gaat dit onder narcose vertelde onze da Jakub.
Haar suiker is eindelijk vrij stabiel de laatste tijd en dan nu dit weer...ze wordt echt razendsnel oud nu....we houden er rekening mee dat ze niet heel erg lang meer bij ons zal zijn  :-\
*loes*
5-sterren
5-sterren

Re: Tara heeft hormonale suikerziekte en ligt nu op de operatietafel/update pag 35

Bericht door *loes* »

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:Hopenlijk mogen jullie nog een tijdje van elkaar genieten  :-*
Malamoods
5-sterren
5-sterren

Bericht door Malamoods »

Och jeetje zeg...  :'(
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

Hopelijk heeft ze met de Trocoxil weinig of geen pijn..
Zachte knuffels voor je grote meissie  :-* :-* :-*
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

o jakkes meis, arme Tara en arme jullie !!  Geniet nog veel van elkaar !!!

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
de Meiden
5-sterren
5-sterren

Bericht door de Meiden »

Wat een tegenslag...arme Tara....
Hopelijk gaat de medicatie wat doen... sterkte met alle zorgen  !!
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Oh bah Tieneke :'(
Ik hoop ook dat ze nog een tijdje bij jullie zal zijn :'(
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

Ach nee toch, ik duim heel hard dat ze nog een lekkere tijd bij jullie mag zijn.

Plaats reactie