Jeukende plekken Joep

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Jeukende plekken Joep, gaat oke, elimineren, 2e diersoort?

Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

Jullie gaan als een speer, wat goed!
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ja, echt ineens.....gek is dat :) zijn er wel blij mee zeg!
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

O0
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

Hartstikke mooi dat het zo goed gaat!

leuk hè, die verbeteringen te zien in de vacht enzo. bij Reus zag ik dat hij op gegeven moment ineens weer haren op zijn onderbuik kreeg, jackies hebben van zichzelf meestal een hele naakte onderbuik en liezen, en Reus kreeg daar ineens heel zacht puppy fluf. en inderdaad ook een beetje meer broek, voor zo ver je het bij zo'n hondje broek kunt noemen.

paard lijkt me een goede keus voor de volgende diersoort.

dan als extra tip: ropadog heeft een heleboel mooie paarden snackjes!
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ja, ben er echt blij mee om dit zo te merken...:)
Maar vooral zijn gedrags verandering is zo geweldig...het is weer zo een leuke hond :smitten:

Degomeat heeft erg mooie paardenstoofvlees, dus dat ga ik maar eens halen voor hem :)

Nienke, ik koop eigenlijk helemaal geen snacks meer...ik droog echt alles zelf, ook voor Gijs :P ook lekker kwa prijs natuurlijk
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

eelke schreef: Ja, ben er echt blij mee om dit zo te merken...:)
Maar vooral zijn gedrags verandering is zo geweldig...het is weer zo een leuke hond :smitten:

Degomeat heeft erg mooie paardenstoofvlees, dus dat ga ik maar eens halen voor hem :)

Nienke, ik koop eigenlijk helemaal geen snacks meer...ik droog echt alles zelf, ook voor Gijs :P ook lekker kwa prijs natuurlijk
oh das helemaal mooi natuurlijk! ik droog ook veel zelf,  maar vooral dingetjes waar Reus wat langer zoet mee is koop ik nog. Ropadog heeft bijvoorbeeld paardenhuid. (incl. haar) stinkt niet en heerlijk knaag plezier. (voor kleine hondjes dan, Joep en Gijs zullen dat wel als flosdraadjes gebruiken...)
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Als Luna straks een tweede vleessoort erbij krijgt ga ik ook zelf drogen, nu heb ik ruim 2 kilo gedroogde konijnenoren dus daar kan ik wel even mee vooruit. "Straks"als er paard ofzo bij gaat de droogmachien hier ook overuren draaien.

Fijn die positieve berichten, ik zit te popelen om ook positieve berichten te plaatsen! ;)
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Luna krijgt nu toch konijn? Of dat was kvv he? Toen ik dat nog gaf (ben de eliminatie begonnen op eend kvv, geen succes) deed ik daar bolletjes van maken en die drogen, dat ging ook goed.

De konijnenoren doe ik ook zelf drogen inderdaad, krijgt hij elke dag 1 van, savonds voor het slapen gaan. Verder van konijn hart/long, lever en spiervlees gedroogd. Jij had een reden om geen barf te geven he? Die weet ik niet, maar misschien wel mogelijk een keer een kilotje orgaan te bestellen? Zou ik nier niet doen, is vaak erg vet bij konijn.

Paard zou echt een mooie aanvulling zijn...kan via degomeat aan stoofvlees, snijdsels, lever, hart, en luchtpijp komen, die laatste lijkt me ook erg fijn om te drogen!
Dus van de week een bestelling plaatsen, kan hij vanaf volgende week zondag paard erbij gaan eten.
Gaat echt hard nu!

De waterblazer is ook binnen, en Joep accepteert hem wel. Lekker alle losse haren uit zijn vacht blazen dus, zonder aan zijn huid te hoeven komen. Ben er blij mee.

Verder blijft het een lekker blij blond ding  :P ik wordt nog steeds regelmatig in mijn tenen gehapt  ;D
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Dat ik daar niet aan gedacht heb, stom, stom, stom,...ik kan die KVV zelf drogen,...ga ik doen, als afwisseling van de oren.

Ze krijgt verder 2 konijnenoren. 1 in de loop van de dag en 1 voor het slapen gaan.
Orgaan kan ik wel bestellen hoor, als het maar niet herkenbaar is. Dus echt barfen zit er hier niet in. ;)

leuk die waterblazer en goed dat Joep hem gewoon accepteert. Hier gaat de stofzuigert en dan de meubelborstel,  erover iedere dag en dat vind Luna ook helemaal geen probleem, ze gaat ervoor staan.

Fijn dat het zo goed gaat met Joep,....

Ik blijf meelezen,.... :biggrin2:
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ja, ik vond het fijn om de kvv te drogen als beloning, en als we weggaan, krijgen ze ook altijd 'iets' dus om dan steeds een oor te moeten geven...beetje duur!
Ah, vandaar dat barfen er niet in zit, eigenlijk omdat je er zelf niet tegen kan? Ik snap het wel, heb half gillend de eerste eenden nekken gegeven, goor dat ik het vond...maar het went echt snel. Voor smerige dingen gebruik ik handschoentjes, scheelt ook veel in de beleving. Vind een konijnenoor dan nog het meest herkenbaar eigenlijk, van alles :)

Joep blijft wel een onrustige huid houden, het hersteld niet snel, maar ik zie hem weinig jeuken en hij is gewoon vrolijk. Acceptabel dus.
Ik ga zo de bestelling paard de deur uit doen, kan hij dat vanaf zondag proberen.
Dan zit ik op 4 diersoorten, dus inmiddels wel een afwisseling weer.

Na paard zit ik er toch aan te denken om iets toe te gaan voegen, zou zijn huid graag weer helemaal goed zien. Zit te denken aan de middelen van puur, maar welke dan? Huid, jeuk, of allergie? Jeuk is nu niet echt nodig. Ik gok dat hij ook wel allergisch is voor iets uit de omgeving, dus misschien de laatste dan?
Of misschien zijn de plekjes nog wel van het hert, wat niet goed viel, en hij herstelt daar niet goed van, dus daarom huid? Lastig...wat denken jullie?
nienk
5-sterren
5-sterren

Re: Jeukende plekken Joep, gaat oke, elimineren, vraag over middelen PUUR

Bericht door nienk »

even denken... krijgt hij al visolie? Reus zijn huid is stukken verbeterd met de Doils Skin. minder droog (dus minder snel schilferig) en wondjes en plekjes herstellen sneller. overigens smeer ik dat soort plekjes ook behoorlijk in met de zalf van Vet Gold. super spul! (wel erg jammiejammie volgens Reus, dus smeren voor de wandeling)

dat herstellen, dat is voor een groot deel ook weerstand. dus misschien kan je eens bij phytonics en de Groene Os neuzen wat die aan middeltjes hebben om de weerstand op te peppen? Phytonics Immuboost, bijvoorbeeld.

aan de andere kant zou het wellicht ook kunnen dat hij lastig herstelt door dat zijn lijf er moeite mee heeft de rotzooi er uit te werken. dan zou het ook wel eens goed kunnen zijn om hem een kuurtje te laten ontgiften. Voor Reus gebruik ik de Detox druppels van Phytonics.

(over een van die 2 phytonics druppels heeft een van de dierenarsten hier een keer gezegd dat het erg heftige reacties kan geven. ik ben alleen vergeten welke van de twee, dus die vraag zou je, als je een van de 2 wilt gebruiken, eerst even moeten stellen denk ik.)

Reus krijgt af en toe een tijdje Puur Huid. dat doet wel iets, maar neit bijzonder veel. Puur Allergie nog nooit gebruikt, maar klinkt wel goed met wat er in zit.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Haha, je helpt me lekker verder, met mijn keuze....nog tig middeltjes erbij  ;D

Insmeren is niet handig met zijn vacht, dat wordt 1 grote pekboel. Visolie krijgt hij niet, hij krijgt momenteel niets aan andere dingen. Hij krijgt wel haring natuurlijk :)

Imuumsysteem boosteren, klinkt ook wel goed. Hoe sterker hij is, hoe beter natuurlijk. Maar goed, mocht het toch een allergie voor iets van buitenaf zijn, zijn die middelen van puur natuurlijk weer fin...

Dub dub...
Xerox
5-sterren
5-sterren

Bericht door Xerox »

De meest logische volgorde zou mij lijken: Eerst alle troep van binnenuit eruit, dan de weerstand opkrikken, dan iets gaan geven voor de huid en daarna voor dingen van buitenaf. Tenminste, dat is mijn plan  8) Stel dat je eerst iets geeft voor allergieën van buitenaf en dan voor ontgiften, dan zou de situatie weer kunnen verslechteren door de troep die vanuit het lichaam komt, was mijn redenatie? En ik denk dat het lichaam vanbinnen eerst helemaal 'schoon' moet zijn voor je de weerstand optimaal kunt verhogen, maar dat is mijn idee als leek  ;D

Edit; typo
Laatst gewijzigd door Xerox op di 12 jun 2012, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

nou dat van Xerox klinkt best heel logisch!

haha ja sorry voor nog meer dingen, maakt de keuze niet makkelijker maar er zijn ook zoveel dingen die hem wellicht zouden kunnen helpen!
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Drainage compositum en bijv probiotica kun je tegelijk geven.

Plaats reactie