Zou jij het doen?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Zou jij het doen?

Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

BusKay schreef: Ik denk dat er sinds 9-11 wel iets veranderd is...
yep dat denk ik ook, en in het klein dingen als de sint discussie ed zorgen bij veel mensen voor een bedreigend gevoel.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Sonja schreef: Naar schatting zullen we in 2015 in totaal op ongeveer 35.000 asielaanvragen uitkomen. Dat is best een behoorlijk aantal, maar het is zeker niet het hoogste aantal asielaanvragen van de laatste decennia. Zo kregen we tijdens de Balkanoorlog te maken met wel 50.000 asielaanvragen in een jaar tijd. Kan iemand zich herinneren dat er toen ook zoveel Nederlanders op hun achterste benen stonden?
Ik vraag me echt af waar de enorme onvrede nu eigenlijk vandaan komt. Ja, de economische situatie was toen misschien iets beter dan nu. Maar werden vluchtelingen uit voormalig Joegoslavie misschien als minder bedreigend gezien dan mensen uit Syrie? Is het omdat er toen nog geen Wilders was die de boel lekker opstookt? Maken mensen elkaar gek d.m.v. social media?
Ik denk vooral dat laatste. Moest je het eerder hebben van wat je op het journaal/krant zag of in je eigen buurt, nu kijk je met datzelfde gemak heel europa door en schrijven veel mensen hardop wat ten tijde van de instroom van joegoslaven, vietnamese bootvluchtelingen enz, alleen binnenskamers werd gezegd. Onvrede daarover was er toen zeker ook wel, alleen niet zo openlijk en alles bepalend En met dat laatste beoel ik dan dat alles wat mis is/gaat nu op de vluchteling/asielzoeker wordt geprojecteerd. Hoewel ik toendertijd ook wel regelmatig hoorde dat asielzoekers alles maar kregen, huis, uitkering, inrichting enz. Maar toen waaide dat wel vlotter over als men er niet hoogstpersoonlijk hinder van had. Toendertijd had je dan nog wel de scheiding tussen asielzoeker/vluchteling en wat men toen de gastarbeider noemde, wat tegenwooridg de gelukszoeker heet en leek het alsof toen die scheiding duidelijk was en die is momenteel een beetje zoek en daar zit zeker een kneep en ook bij het feit dat velen moslims zijn en dat dat niet direct bij iedereen warme gevoelens oproept.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Martine-Tom schreef: yep dat denk ik ook, en in het klein dingen als de sint discussie ed zorgen bij veel mensen voor een bedreigend gevoel.
Ik denk dat die sintdiscussie vooral is aangewakkert om een lekkere stok te hebben om mee te slaan, tegen alles wat niet 6 generaties ollander is. 1 iemand heeft dit in gang gezet en vele ollanders zijn daar op in gegaan en nog, het is nog geen oktober en ze beginnen alweer met der...blijf van onze zwarte piet af.....nu al jaren lang ondertussen. Toen dezelfde meneer Martine Bijl neerzette als nazi (oid) vond "nederland" dat blijkbaar wel prima, haalde hun schouders op en meneer kon weer terug onder zijn steen kruipen. Hadden ze bij zijn pietenconclaaf ook kunnen doen, was het nooit bij de VN terecht gekomen.
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Wat ook niet helpt is dat je van jongs af aan zwart wit gesteld leert dat in het midden-oosten een soort middeleeuws volk leeft. Dus hoe dichterbij dat volk komt, hoe enger het is. Feit is, dat we de volken daar helemaal niet kennen. Dat het heel divers is. En dat er in heel dat gebied enorme mondiale economische belangen spelen wat voor een hoop propaganda zorgt, hier, daar, in Rusland, overal. Toevallig onlangs in een programma zei een hoogleraar islam hoe ergerlijk hij het vindt om telkens als spreekbuis te worden opgeroepen als het westen de islam beter probeert te begrijpen. In plaats van islamieten zelf op te zoeken en met hen te spreken. Er is dus ook weinig communicatie.
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Vergis je niet in de schreeuwers die nu in actie komen in Rotterdam, die zijn niet van plan om alleen maar te schreeuwen. Er is een petitie gestart tegen het azc en ik zie tot mijn schrik allerlei namen van mensen die ik ken en commentaren waar de rillingen me van over mijn rug lopen. Er zijn al meer dan 1200 handtekeningen, dat is 10 procent van de inwoners. En dan hebben we ook nog het woonwagenkampje, dàt is pas een gevaarlijk gebied hier. We hebben een tijd gehad dat de woningen tegenover dat kamp op last van de gemeente allemaal leegstonden omdat de bewoners op een agressieve manier werden weggeziekt, de ruiten werden ingegooid en er brand werd gesticht. De politie durft er niet eens naar binnen, zo bang zijn ze voor die lui. Drugs, wapens, misdaad, daar kun je het vinden - als ze je zouden toelaten op hun terrein althans. Maar die komen dus vanavond ook naar de voorlichting in de tent en zijn van plan herrie te trappen.
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

Martine-Tom

Tanna schreef: Vergis je niet in de schreeuwers die nu in actie komen in Rotterdam, die zijn niet van plan om alleen maar te schreeuwen. Er is een petitie gestart tegen het azc en ik zie tot mijn schrik allerlei namen van mensen die ik ken en commentaren waar de rillingen me van over mijn rug lopen. Er zijn al meer dan 1200 handtekeningen, dat is 10 procent van de inwoners. En dan hebben we ook nog het woonwagenkampje, dàt is pas een gevaarlijk gebied hier. We hebben een tijd gehad dat de woningen tegenover dat kamp op last van de gemeente allemaal leegstonden omdat de bewoners op een agressieve manier werden weggeziekt, de ruiten werden ingegooid en er brand werd gesticht. De politie durft er niet eens naar binnen, zo bang zijn ze voor die lui. Drugs, wapens, misdaad, daar kun je het vinden - als ze je zouden toelaten op hun terrein althans. Maar die komen dus vanavond ook naar de voorlichting in de tent en zijn van plan herrie te trappen.
ik kreeg ook zoiets mee, ik blijf dus thuis heb ik besloten. Als je op fb leest wat ze allemaal van plan zijn 'weten we in elk geval waar we met oudjaar het vreugdevuur kunnen stichten' 'was die man uit 40/45 maar beter geslaagd dan praatte we nu Duits en was dit nooit gebeurd' brrrr
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Martine-Tom schreef: ik kreeg ook zoiets mee, ik blijf dus thuis heb ik besloten. Als je op fb leest wat ze allemaal van plan zijn 'weten we in elk geval waar we met oudjaar het vreugdevuur kunnen stichten' 'was die man uit 40/45 maar beter geslaagd dan praatte we nu Duits en was dit nooit gebeurd' brrrr
Het lijkt me heel verstandig, Martine. Je weet maar nooit waar je in terecht komt. Laten we hopen dat het spreekwoord van de blaffende honden opgaat vanavond!  ;)
Martine-Tom

Tanna schreef: Het lijkt me heel verstandig, Martine. Je weet maar nooit waar je in terecht komt. Laten we hopen dat het spreekwoord van de blaffende honden opgaat vanavond!  ;)
ik ga de livestream wel volgen.
En mss ga ik gewoon in de tuin zitten, denk dat ik het dan ook wel kan horen hihi
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Boeffie Blafmans schreef: Wat ook niet helpt is dat je van jongs af aan zwart wit gesteld leert dat in het midden-oosten een soort middeleeuws volk leeft. Dus hoe dichterbij dat volk komt, hoe enger het is. Feit is, dat we de volken daar helemaal niet kennen. Dat het heel divers is. En dat er in heel dat gebied enorme mondiale economische belangen spelen wat voor een hoop propaganda zorgt, hier, daar, in Rusland, overal. Toevallig onlangs in een programma zei een hoogleraar islam hoe ergerlijk hij het vindt om telkens als spreekbuis te worden opgeroepen als het westen de islam beter probeert te begrijpen. In plaats van islamieten zelf op te zoeken en met hen te spreken. Er is dus ook weinig communicatie.
Dat is mij niet van jongs af aan zo geleerd hoor.
BusKay

Bericht door BusKay »

Martine-Tom schreef: ik kreeg ook zoiets mee, ik blijf dus thuis heb ik besloten. Als je op fb leest wat ze allemaal van plan zijn 'weten we in elk geval waar we met oudjaar het vreugdevuur kunnen stichten' 'was die man uit 40/45 maar beter geslaagd dan praatte we nu Duits en was dit nooit gebeurd' brrrr
Dan hebben ze gekregen wat ze wilde.. mensen die een beetje normaal denken die thuis blijven (nou ja normaal  :biggrin2: :biggrin2:)

Vergis je niet... dit is oorlogsstrategie van IS... Geef Europa een zooi vluchtelingen op z'n dak want dan zijn ze niet met ons bezig...
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

BusKay schreef: Dan hebben ze gekregen wat ze wilde.. mensen die een beetje normaal denken die thuis blijven (nou ja normaal  :biggrin2: :biggrin2:)

Vergis je niet... dit is oorlogsstrategie van IS... Geef Europa een zooi vluchtelingen op z'n dak want dan zijn ze niet met ons bezig...
Gelukkig hebben we Vladimir nog  :P
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Angelique schreef: Dat is mij niet van jongs af aan zo geleerd hoor.
Ik ook niet in mijn privéomgeving. Maar ga daar eens wat verder op in dan, want voor veel mensen zijn islamieten mensen die op hun balkon geiten afslachten met botte scheermesjes en vrouwenonderdrukkers. En nu ook terroristen. Waar komt dat negatieve beeld (dat mij in mijn jeugd al niet vreemd was) dan vandaan volgens jou?
BusKay

Bericht door BusKay »

Angelique schreef: Gelukkig hebben we Vladimir nog  :P
Die doet ook z'n eigen zin want ondertussen helpt ie Assad door een stel rebellen af te slachten...  :( :(
Maar wie weet als tie een keer echt boos op IS wordt....
Martine-Tom

Boeffie Blafmans schreef: Ik ook niet in mijn privéomgeving. Maar ga daar eens wat verder op in dan, want voor veel mensen zijn islamieten mensen die op hun balkon geiten afslachten met botte scheermesjes en vrouwenonderdrukkers. En nu ook terroristen. Waar komt dat negatieve beeld (dat mij in mijn jeugd al niet vreemd was) dan vandaan volgens jou?
het nos journaal om maar eens een dwarsstraat te noemen?

Plaats reactie