Juice challenge 4 t/m 8 april
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
frodo quin
- 5-sterren

Re: Juice challenge 4 t/m 8 april
Ik maak mijn smoothie voor ik vertrek als het is om mee te nemen of op het moment dat ik er aan begin, wat meestal in de namiddag is. Koken doe ik ook zelden voor één dag, meestal gaan er dan een paar porties in de vriezer of kook ik voor twee dagen. In mijn broeken pas ik nog niet in, nog enkele kilo's te gaan, maar ik zit toch al op de helft 
Ja zezijnhet lekkerst meteen, of in ieder geval binneneen paar uur, anders worden sommige ingrediënten sterker. Maar ik heb een centrifuge, met een slowjuicer zou het dus langer moeten kunnen. Maar goed ik drink ze ook nog wel na 6 uur op, smaakt nog wel maar vers is lekkerder, heb geen zin om 3x per dag te juicen.
Vandaag overdag weer gejuiced en zojuist tuinbonen/ erwten/aperges mengeling met muntsaus en een beetje feta en kipfilet ( een jamie)
Morgen weer sap en denk wat restant sla en alfalfa eens opeten, s' avonds soepie ( een jason)
Hmm op de helft zit ik nog niet qua afvallen, sport best veel enzo, maar ja die kilo's willen niet zo snel eraf bij bij alleen erbij
Maar op een gegeven moment gaat het toch, even geduld. Ok ik ben 30% van wat ik kwijt zou willen kwijt, nu nog 7 kilo maar
Ach ja ik voel me wel weer beter he!
Vandaag overdag weer gejuiced en zojuist tuinbonen/ erwten/aperges mengeling met muntsaus en een beetje feta en kipfilet ( een jamie)
Morgen weer sap en denk wat restant sla en alfalfa eens opeten, s' avonds soepie ( een jason)
Hmm op de helft zit ik nog niet qua afvallen, sport best veel enzo, maar ja die kilo's willen niet zo snel eraf bij bij alleen erbij
Ach ja ik voel me wel weer beter he!
-
frodo quin
- 5-sterren

3x smoothie maken zou ik ook veel werk vinden, maar ik maak maar één smoothie per dag
Bij mij zou het me ook niet verbazen als ik ook wat spiermassa kwijt ben, aangezien ik al maanden nauwelijks kan/mag bewegen. Wat ik wel merk is dat ik hoe langer hoe minder honger heb, ik krijg mijn smoothie en soep tegenwoordig met moeite nog op.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Andrea, de sapjes die jij met je Hurom maakt, zijn in principe wel 48 uur houdbaar. Maar hoe verser je ze drinkt, des te lekkerder natuurlijk. Smoothies met banaan of avocado smaken de volgende dag ook nog prima, als ik ze de namiddag ervoor gemaakt heb. Ik moet je zeggen dat hier nog nooit een sapje langer dan 24 uur heeft overleefd - veel te lekker! 
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

O hemeltjehemeltje, heeft iemand deze al gemaakt? De "Pineapple, Banana, Cinnamon & Manuka Honey Shake"? 1/2 ananas juicen, dan blenden met 1 banaan, een volle theelepel honing (ik heb gewone biohoning gebruikt, geen manuka), een flinke snuf kaneel en 250 ml soyamelk (ik heb rijstmelk gebruikt). LEKKER!!!
Nope, maar hij klinkt wel lekker!
Wat ook lekker was, de oriental soep van vandaag
-
frodo quin
- 5-sterren

Receptje?Kaio schreef:Nope, maar hij klinkt wel lekker!![]()
Voor 2 personenfrodo quin schreef:Receptje?
2 rode chillipepers,
2 teentjes knoflook
20 g rauwe gember
1/2 rode paprika
2 lenteuien
1 bok choy ( of paksoi)
4 shitake
10 g verse koriander
1 tl cocosolie
600 ml kokend water
1 snufje himalay zout
De helft van de peper wordt in plakjes in een voorverwarmde oven op 160 2 minuten, worden op het einde als garnering toegevoegd.
( ik heb het overgeslagen en alle peper in de pan gedaan vond het te veel gedoe voor zo'n beetje op dat moment, luimodus)
Dus:
Schil de knoflook en gember, snij in plakjes en stukjes
Snij rode peper ( ondoe van zaadjes en lijsten) paksoi, lente ui in stukjes
Cocosolie in pan. Doe de chilli, knoflook, lente ui, gember erbij. Scheur shitakes erbij en bak 5 minuten. Voeg water en zout toe, laat 10 minuten zachtjes koken, voeg dan de paksoi en koriander toe en laat nog eens 5 minuten zachtjes koken.
Klaar is ie, en je kunt dus dan de evt gegrilde krispy chilli stukjes toevoegen. Ikzelf hou van lekker veel koriander dus doe ik dan nog wat vers er bij.
-
frodo quin
- 5-sterren

Chili, look en gember, dat moet wel lekker zijn. Bedankt voor het recept 
Na een weekje met veel culinaire uitspattingen, vandaag de dag weer eens begonnen met een gembershotje voor zowel Leo als mijzelf. Daarna ieder een juice uit het 5-dagen programma:
Minty Sunshine
Ingrediënten:
2 sinaasappels(geschild, maar met het wit er nog aan) 3 wortels
1⁄2 cm gemberwortel
4 takjes verse munt
alles juicen
Gemaakt zonder ijsklontjes en zonder de gember, maar die zat al ruimschoots in de shot
'S middags een heerlijke salade met wat worst er doorheen en ik heb deze nog klaar staan als ik weer trek krijg:
Pear 'n' Parsnip
Ingrediënten:
1 appel
2 peren
1 pastinaak
1⁄2 limoen (geschild, maar met het wit er nog aan) 4 takjes munt
Alles juicen
Mijn munt was inmiddels op, maar ik heb er waterkers doorheen gedaan en wortels in plaats van pastinaak, wat we niet in huis hebben.
Ik merkte wel, dat het me nu minder tijd kostte. Zowel het uitzoeken wat ik kon maken, het maken en ook het schoonmaken van de Kuvings Big Mouth. Ik laat hem dus lekker op het aanrecht staan, dit kan ik wel eens vaker doen zo in het weekend
Minty Sunshine
Ingrediënten:
1⁄2 cm gemberwortel
4 takjes verse munt
alles juicen
Gemaakt zonder ijsklontjes en zonder de gember, maar die zat al ruimschoots in de shot
'S middags een heerlijke salade met wat worst er doorheen en ik heb deze nog klaar staan als ik weer trek krijg:
Pear 'n' Parsnip
Ingrediënten:
1 appel
2 peren
1 pastinaak
Alles juicen
Mijn munt was inmiddels op, maar ik heb er waterkers doorheen gedaan en wortels in plaats van pastinaak, wat we niet in huis hebben.
Ik merkte wel, dat het me nu minder tijd kostte. Zowel het uitzoeken wat ik kon maken, het maken en ook het schoonmaken van de Kuvings Big Mouth. Ik laat hem dus lekker op het aanrecht staan, dit kan ik wel eens vaker doen zo in het weekend
-
hannabelgje
- 5-sterren

Mijn moeder heeft voor moederdag een Domo my blender gekregen en een boodschappenpakket om smoothies te maken. Ik had wat Jason recepten uitgetypt voor haar en dat er nog bij gedaan. Ik hoop dat ze er veel gebruik van gaat maken.
Wat een leuk idee Hanna!
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Dat zijn ook geweldig lekkere sapjes, Astrid! En inderdaad, hoe vaker je juicet, des te sneller gaat het. Ik sap nu iedere dag en het kost relatief weinig tijd.Borke schreef:Na een weekje met veel culinaire uitspattingen, vandaag de dag weer eens begonnen met een gembershotje voor zowel Leo als mijzelf. Daarna ieder een juice uit het 5-dagen programma:
Minty Sunshine
Ingrediënten:
1⁄2 cm gemberwortel
4 takjes verse munt
alles juicen
Gemaakt zonder ijsklontjes en zonder de gember, maar die zat al ruimschoots in de shot![]()
Pear 'n' Parsnip
Ingrediënten:
1 appel
2 peren
1 pastinaak
Alles juicen
Als je iedere dag sapt, dan hoef je hem natuurlijk ook niet zo grondig schoon te maken met sop als ik doe. Hij staat hier op het aanrecht soms ook wat in de zon, dus hij moet echt goed schoon zijn.Anne in Duitsland schreef:Dat zijn ook geweldig lekkere sapjes, Astrid! En inderdaad, hoe vaker je juicet, des te sneller gaat het. Ik sap nu iedere dag en het kost relatief weinig tijd.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

O, maar dat doe ik wel, hoor. Na het sappen spoel ik hem grondig af, om plakkerige restjes te voorkomen, en bij de avondafwas neem ik hem gewoon mee in het sop. Het komt zelden voor dat ik hem alleen maar spoel en dan laat drogen. Al zou dat inderdaad best kunnen, als je goed heet spoelt.Borke schreef:Als je iedere dag sapt, dan hoef je hem natuurlijk ook niet zo grondig schoon te maken met sop als ik doe. Hij staat hier op het aanrecht soms ook wat in de zon, dus hij moet echt goed schoon zijn.