Maar niet in een eliminatiedieet, denk ik...tt-tjes schreef: Drainage compositum en bijv probiotica kun je tegelijk geven.
Jeukende plekken Joep
Moderator: Lizzy
Re: Jeukende plekken Joep, gaat oke, elimineren, vraag over middelen PUUR
-
sella
[quote="Xerox"]
Maar niet in een eliminatiedieet, denk ik...
[/quote]
Nee niet tijdens een eliminatie dieet. Van ontgiften kan je ook jeuk en plekjes krijgen omdat er ineens teveel afgevoerd wordt door het systeem. En wat is dan wat.
[/quote]
Nee niet tijdens een eliminatie dieet. Van ontgiften kan je ook jeuk en plekjes krijgen omdat er ineens teveel afgevoerd wordt door het systeem. En wat is dan wat.
[quote="Xerox"]
[/quote]
ik zou ook om ste beurt geven. ook zodat je weet wat wat doet voor de hond. zo weet ik bij Reus wanneer hij wat nodig heeft. vies vet vachtje, bijt jeuk en beetje rare oogjes? kuurtje detox. gewoon iets meer kriebel en beetje rare ontlasting? pro-biotica. droog en schilferig? wassen en meer doils. jeuk aan onder kant pootjes en buik/liezen? puur pollen. een week of wat na de detox geef ik meestal een kuur immuboost, begin daar binnen kort weer mee zodat we dat rondje 2 keer kunnen doen voor het eind van de zomer.
[/quote]
ik zou ook om ste beurt geven. ook zodat je weet wat wat doet voor de hond. zo weet ik bij Reus wanneer hij wat nodig heeft. vies vet vachtje, bijt jeuk en beetje rare oogjes? kuurtje detox. gewoon iets meer kriebel en beetje rare ontlasting? pro-biotica. droog en schilferig? wassen en meer doils. jeuk aan onder kant pootjes en buik/liezen? puur pollen. een week of wat na de detox geef ik meestal een kuur immuboost, begin daar binnen kort weer mee zodat we dat rondje 2 keer kunnen doen voor het eind van de zomer.
Zo, paard zit er in 
Heb errug mooi paardenvlees, duur ook wel (bijna 4 euro) maar ik verdeel het met de snijdsels denk ik. Maar het is wel echt heel erg mooi vlees!
Joep vond het ook erg lekker, hij is helemaal gelukkig nu.
Heb errug mooi paardenvlees, duur ook wel (bijna 4 euro) maar ik verdeel het met de snijdsels denk ik. Maar het is wel echt heel erg mooi vlees!
Joep vond het ook erg lekker, hij is helemaal gelukkig nu.
Zow, de eerste 5 dagen paard gingen goed. Zegt natuurlijk nog niks, maar ben blij dat een heftige reactie wel uit blijft in ieder geval.
De plekken bovenop lijken ook minder te worden, zag ik toen ik aan het waterblazeren was. Hij jeukt ook niet ofzo.
De plekken bovenop lijken ook minder te worden, zag ik toen ik aan het waterblazeren was. Hij jeukt ook niet ofzo.
hartstikke goed! ik ben zelf erg blij met paard als extra diersoort, ik heb erg mooi paardenspiervlees en heb het idee dat het echt iets toevoegt aan Reus zijn menu.eelke schreef: Zow, de eerste 5 dagen paard gingen goed. Zegt natuurlijk nog niks, maar ben blij dat een heftige reactie wel uit blijft in ieder geval.
mooi dat de plekken ook minder worden!
Goede berichten,...
Ik hoop dat het op paard goed blijft gaan.
Ik denk dat mijn volgende diersoort dan ook maar paard gaat worden hoewel ik overal lees dat erg veel honden jeukerig reageren op paard,.....
Ik blijf meelezen,....
Ik hoop dat het op paard goed blijft gaan.
Ik denk dat mijn volgende diersoort dan ook maar paard gaat worden hoewel ik overal lees dat erg veel honden jeukerig reageren op paard,.....
Ik blijf meelezen,....
Hmmm...kweet het niet... 
Hij lijkt wat meer te jeuken, en heeft zeker nog wel (weer) plekken. Met de water blazer zie je dat zo goed...
Maar of het nu van het paard komt? Ik vermoed misschien toch een mijten/graspollen allergie. Het gras staat nu overal in bloei natuurlijk. Aan de andere kant verhaart hij ook verschrikkelijk momenteel.
Hij is wel gewoon nog vrolijk en fit, dus die maatstaaf houdt ik maar even aan.
Detoxen etc, heb er even over nagedacht, durf dat nu niet aan. Als het inderdaad ook iets seizoens gebonden is (vorig jaar rond deze tijd zijn de plekken ontstaan) en hij moet nu gaan ontgiften, worden de plekken misschien dubbel op.
Nog eens gekeken naar de middeltjes van puur, je hebt huid, jeuk, allergie en pollen. Zit tussen de laatste twee te twijfelen...
Hij lijkt wat meer te jeuken, en heeft zeker nog wel (weer) plekken. Met de water blazer zie je dat zo goed...
Maar of het nu van het paard komt? Ik vermoed misschien toch een mijten/graspollen allergie. Het gras staat nu overal in bloei natuurlijk. Aan de andere kant verhaart hij ook verschrikkelijk momenteel.
Hij is wel gewoon nog vrolijk en fit, dus die maatstaaf houdt ik maar even aan.
Detoxen etc, heb er even over nagedacht, durf dat nu niet aan. Als het inderdaad ook iets seizoens gebonden is (vorig jaar rond deze tijd zijn de plekken ontstaan) en hij moet nu gaan ontgiften, worden de plekken misschien dubbel op.
Nog eens gekeken naar de middeltjes van puur, je hebt huid, jeuk, allergie en pollen. Zit tussen de laatste twee te twijfelen...
als de plekken ook vorig jaar rond deze tijd zijn ontstaan, zou ik persoonlijk er voor kiezen om nu te stoppen met dingen toevoegen en uitproberen. kijken wat er gebeurd, en hoe hij daarvan hersteld. Reus zijn slechte periode is het einde van de zomer/begin herfst. dus we doen nu even een power rondje weerstand opbouwen en hou daarna alles hetzelfde tot het begin van de winter.
Ja, dat had ik me ook al bedacht. Wil dan toch nu nog paard wel even doorzetten, hij krijgt het al een week natuurlijk. Haas is ineens nergens meer te krijgen (ondanks dat ik dat van te voren had nagevraagdnienk schreef: als de plekken ook vorig jaar rond deze tijd zijn ontstaan, zou ik persoonlijk er voor kiezen om nu te stoppen met dingen toevoegen en uitproberen. kijken wat er gebeurd, en hoe hij daarvan hersteld. Reus zijn slechte periode is het einde van de zomer/begin herfst. dus we doen nu even een power rondje weerstand opbouwen en hou daarna alles hetzelfde tot het begin van de winter.
Sowieso is even rust wel even fijn denk ik voor zijn lijf. Elke nieuwe diersoort is natuurlijk weer een risico op een aanslag op zijn lijf, om het zo maar te zeggen.
Uiteindelijk is het toch constant zoeken en proberen en zoeken en afwachten en kijken en jezelf suf denken
vreselijk vind ik dat!
ikzelf ben nog steeds aan het wachten op de uitslag van de allergietest en blijf ondertusen bij het konijndieet
maar als jij ontdekt hebt dat het in deze periode begint dan zou ik ook niks meer toevoegen en hem even op een constante houden ...
wat ik me afvraag, hoe houden jullie in godsnaam jullie honden weg van ander eten?
zaterdag heeft de mijne katteneten gepikt uit de stal bij mijn ouders... je kijkt dan even 5 minuten niet naar je hond en dan staat die kattenbrokken te vreten ...
vreselijk vind ik dat!
ikzelf ben nog steeds aan het wachten op de uitslag van de allergietest en blijf ondertusen bij het konijndieet
maar als jij ontdekt hebt dat het in deze periode begint dan zou ik ook niks meer toevoegen en hem even op een constante houden ...
wat ik me afvraag, hoe houden jullie in godsnaam jullie honden weg van ander eten?
zaterdag heeft de mijne katteneten gepikt uit de stal bij mijn ouders... je kijkt dan even 5 minuten niet naar je hond en dan staat die kattenbrokken te vreten ...
ai lastig dat er geen haas meer te krijgen is! en paard... tjah, als je al een week bezig bent en geen acute verslechtering heb gezien zou ik er inderdaad denk ik ook mee door gaan.eelke schreef: Ja, dat had ik me ook al bedacht. Wil dan toch nu nog paard wel even doorzetten, hij krijgt het al een week natuurlijk. Haas is ineens nergens meer te krijgen (ondanks dat ik dat van te voren had nagevraagd) dus dan zou paard nog wel erg welkom zijn... anders is het alleen konijn, en 1 keer per week haring, en dat vind ik zo weinig... hij krijgt al zo lang eenzijdig te eten natuurlijk...
Sowieso is even rust wel even fijn denk ik voor zijn lijf. Elke nieuwe diersoort is natuurlijk weer een risico op een aanslag op zijn lijf, om het zo maar te zeggen.
als ik ergens kom met Reus waar andere honden zijn (en dus ander honden eten rond slingert), dan ga ik pas naar binnen na er zelf zeker van te zijn dat er nergens meer iets ligt. andere baasjes kunnen er best rekening mee houden, maar de ervaring leert dat ze dan vergeten dat kauwhoefjes, of over gebleven stukjes knaag ook niet ok zijn voor Reus en dat hij een verdomd goede neus heeft en dus echt alles vindt. dus als je met hem bij je ouders bent, dan zou ik zelf even het katten eten ergens hoog weg gaan zetten. van straat snaaien is met Reus altijd nog een probleem, hij loopt dus nooit meer los en ik moet altijd goed op letten. zeker hier in de stad, waar altijd van alles op straat ligt.fydgi schreef: Uiteindelijk is het toch constant zoeken en proberen en zoeken en afwachten en kijken en jezelf suf denken
vreselijk vind ik dat!
zaterdag heeft de mijne katteneten gepikt uit de stal bij mijn ouders... je kijkt dan even 5 minuten niet naar je hond en dan staat die kattenbrokken te vreten ...![]()
Mijn moeder weet dat Joep absoluut niks mag hebben, dus die haalt de kattenbrokken weg, nog voordat ik kom. En als ze niet zeker weet of de hondjes meekomen, vraagt ze het eerst door de deur voordat ze open doet.fydgi schreef: Uiteindelijk is het toch constant zoeken en proberen en zoeken en afwachten en kijken en jezelf suf denken
vreselijk vind ik dat!
zaterdag heeft de mijne katteneten gepikt uit de stal bij mijn ouders... je kijkt dan even 5 minuten niet naar je hond en dan staat die kattenbrokken te vreten ...![]()
Even stoppen met elimineren is inderdaad wel erg verstandig. Misschien stom, maar zo in de zomer, met lekker weer enzo, bbqen in de tuin, er valt wel eens wat dan natuurlijk, dan hoeven we daar ook niet zo voor op onze hoede te zijn constant, en is het dieet niet meteen verpest bij 1 kruimel stokbrood. En ff rust in zijn lijf, kijken wat het seizoen voor hem doet, en ik zit inderdaad serieus te denken aan de puur allergie...
Zo blijf je maar emmeren,...
Ik hoor over paard veel verhalen dat het jeuk veroorzaakt,.................
Het is zo verrekte moeilijk, Luna is net een stofzuiger, die vreet alles wat in haar bek past,.....
Zoals dat kippenvoer, daar schijnt ze geen last van gahad te hebben, misschien omdat het onbewerkt was? Het kwam er zo weer uit.
Luna krijgt trouwens Puur pollen, vanwege de pollen en grassen,..............
Ik blijf mee lezen,.....
Ik hoor over paard veel verhalen dat het jeuk veroorzaakt,.................
Het is zo verrekte moeilijk, Luna is net een stofzuiger, die vreet alles wat in haar bek past,.....
Zoals dat kippenvoer, daar schijnt ze geen last van gahad te hebben, misschien omdat het onbewerkt was? Het kwam er zo weer uit.
Luna krijgt trouwens Puur pollen, vanwege de pollen en grassen,..............
Ik blijf mee lezen,.....
Nou ja, en nu gaat het weer stukken beter. Hij heeft wel wat plekjes, maar die zijn rustig, en zijn huid is ook gewoon rustig. Denk dat hij toch wel tegen paard kan...dus dat blijven we voorlopig maar gewoon lekker geven, en dan nog ff niks nieuws toevoegen.
Verder is het nog steeds een blij ei
Verder is het nog steeds een blij ei