Re: wat eten we vandaag... deel 41
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
worteltjes met gebakken kruidenboterkrieltjes en een varkenskarbonade
Wij ook! Alleen heb ik een visje en meneer iets vega’s ipv de karbonade.dinky89 schreef: wo 19 aug 2020, 13:55 worteltjes met gebakken kruidenboterkrieltjes en een varkenskarbonade
Zakje roerbak, garnalen en ipv oosterse noedels een heel klein beetje volkoren spaghetti... snelsnel en dan sporten
Een emmertje uit de vriezer, ratatouille deze keer. Met pasta. En salade. Heb veel te veel buitenbeentjes komkommers (had nog en nieuwe bij de bestelling
) dus ik flans een slalade in elkaar.
Ik maak altijd salade Sherazade 's zomers:
komkommer, ui en tomaten (ui klein, tomaat en komkommer wat grover), zout erover, en alleen citroensap erbij.
Ik maak altijd salade Sherazade 's zomers:
komkommer, ui en tomaten (ui klein, tomaat en komkommer wat grover), zout erover, en alleen citroensap erbij.
Overheerlijke lasagna in héél goed gezelschap 
Kleine zwarte tomaatjes, cannelliniboontjes, lente uitjes en warme aardappeltjes met zwarte peper, dille en extra vierge olijfolie.
Beer can chicken van de big green egg met gecarameliseerde bospenen en geroosterde aardappeltjes (een deel bij de kip geroosterd en een deel in de oven. Met salade
- pearlsofpassion
- Moderator
Dan maak je Griekse hamburgers op broodjes, met garnituur, om te scoren bij je kroost.. Stoppen de kinders zich vol met olijven en komkommer en hoeven ze de hamburgers niet. 
Hmmm lekker.Tanna schreef: wo 19 aug 2020, 21:57 Kleine zwarte tomaatjes, cannelliniboontjes, lente uitjes en warme aardappeltjes met zwarte peper, dille en extra vierge olijfolie.
Pakketje venkel, zalm, sinaasappel uit de oven
Morgen waarschijnlijk beetje pompoensoep en een (broodje) vegaburger
pearlsofpassion schreef: do 20 aug 2020, 18:44 Dan maak je Griekse hamburgers op broodjes, met garnituur, om te scoren bij je kroost.. Stoppen de kinders zich vol met olijven en komkommer en hoeven ze de hamburgers niet.![]()
Stokjes van kalkoenvlees op de bbq met een salade van chinese kool, veldsla en druiven. Rode grapefruit als toetje.
- pearlsofpassion
- Moderator
Euhm, zwarte en rode (van die echt Griekse)..
Gebakken uien, enorme kastanjechampignons en tomaat met zwarte peper en harissa (uit een potje van Het Blauwe Huis, zo verrukkelijk), groene olijven, een scheut extra vierge olijfolie en versgebakken volkorenbrood.
Roerbak van peultjes/puntpaprika/champignons/kool/kip/ui/knoflook met Udonnoedels en currypasta en kokosmelk. Met Thaise basilicum. Geen plek voor de Thaise-gekneusde-komkommer-salade 
Vanavond Griekse stoof met lamsschenkel. Ik had de hele (5,5 liter) slowcooker volgedouwd met groenten en lamsschenkel. Gelukkig is het nog wat ingekookt maar wat is het lekker
Twee emmertjes voor in de vriezer, éen emmertje voor ons vanavond, en een bakje voor de buurvrouw-met-zeer-been zodat ze niet in de keuken hoeft te staan.
Vanavond Griekse stoof met lamsschenkel. Ik had de hele (5,5 liter) slowcooker volgedouwd met groenten en lamsschenkel. Gelukkig is het nog wat ingekookt maar wat is het lekker
Twee emmertjes voor in de vriezer, éen emmertje voor ons vanavond, en een bakje voor de buurvrouw-met-zeer-been zodat ze niet in de keuken hoeft te staan.
Helemaal klaar met de salades!
Slowcooker gevuld met ui, gehakt , tomaten, courgette, kruiden en blikje tomaatjes.
Vanavond spaghetti, nu al zin in!
Slowcooker gevuld met ui, gehakt , tomaten, courgette, kruiden en blikje tomaatjes.
Vanavond spaghetti, nu al zin in!