het grote Juice/Jason Vale topic/daar gaan we weer.

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: het grote Juice/Jason Vale topic

Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

Erwin en ik beginnen vandaag aan dag vier. Gisteren kreeg ik enorme trek in vette vis en een stuk vlees en Erwin mistte de eiwitten ook.
Omdat wij ruim twee jaar Paleo leven vertrouw ik op mijn lichaam dus gisteravond is er naast al het sap ook een haring en een stuk Black Angus erin gegaan. Dit is onze kanttekening van dat sappen, te weinig eiwitten en veel KH.
Voor de rest geen honger geen trek in zoetigheid het is prima te doen.

Ik heb de app gekocht omdat die boodschappenlijst super voor mij werkt. Ik pendel tussen twee bedrijven door en mijn mobieltje heb ik altijd bij me en een boodschappenlijst weer niet.

Ik zie hier namen van andere sappen langskomen die ik nog niet tegen ben gekomen op de app. Staan die in zijn boek ofzo?
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Die staan in zijn boeken en hij deelt ze op zijn facebookpagina en zijn site. Ze staan meestal ook wel ergens in dit topic. Ik had ook tijdens die detoxweek erg veel trek in vis en kaas, eiwitten dus, maar ivm de detox heb ik het niet gedaan en daar ben ik achteraf ook blij om.
Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

hannabelgje schreef: Die staan in zijn boeken en hij deelt ze op zijn facebookpagina en zijn site. Ze staan meestal ook wel ergens in dit topic. Ik had ook tijdens die detoxweek erg veel trek in vis en kaas, eiwitten dus, maar ivm de detox heb ik het niet gedaan en daar ben ik achteraf ook blij om.
Begrijp ik. De detox heb ik allang gehad en mijn lichaam is ingesteld op een eiwit- vetverbranding. Dat wil ik niet in een week gaan resetten naar een KH verbranding. Tevens hou ik me niet aan de tijden ik drink wel de hoeveelheid sappen maar wanneer ik honger heb. Dat is op dit moment 4x per dag. Dat zijn veel "eetmomenten" voor mij gewoonlijk zit ik op 20:00u of later en de eerste maaltijd daarna na 14:00u.

Het is voor ons een test dat sappen  ;) het 14 dagenplan staat ons meer aan omdat daar eiwitten in de vorm van vis worden toegevoegd.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Je hoeft je ook niet aan de tijden te houden, dat is meer een richtlijn voor degenen die daar behoefte aan hebben.  ;)
EllenL
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door EllenL »

Dat volhouden valt bij mij deze laatste dagen ook wel mee, haha, maar goed, vrijdag even weer drie daagse detox en dan weer wat braver doen (en tot aan vrijdag denk ik ook).

@Fido: ik denk ook dat het een programma is dat vooral is ontworpen voor mensen die vooral ongezonde dingen eten. Als tip kreeg je mee dat je elke dag 1 honger sos mocht hebben, als je echt heel veel honger hebt, neem dan een avocado of banaan, maar ik denk ook dat als je gezonder eet je lijf ook beter leert (opnieuw leert waarschijnlijk) aan te geven wat het nodig heeft, dus groot gelijk dat je het aanvult met waar je behoefte aan hebt :)
EllenL
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door EllenL »

Zo, zit nu aan mijn blood builder en die vind ik (met citroenschil er bij) vandaag erg goed bevallen :)

En nog heel even vertellen hoe ontzettend blij ik ben met het juicen! Ongelofelijk, was ik vorig jaar nog een week knock out na de zaterdag ochtend mini carnavals optocht in Enschede mee te hebben gelopen, nu heb ik gewoon dat gedaan en gisteren mee geweest naar Warendorf (duitsland), mega grote optocht, mega vroeg opgestaan, uiteindelijk daar om half 11 ongeveer aangekomen, uurtje rondhangen, dan naar de kazerne (waar de optocht begint) lopen, dan daar snert eten (nou ja, ik had mijn overheerlijke wraps bij me), wachten tot de optocht begint, nou ja, tot wij ongeveer moeten (we lopen altijd helemaal achteraan, alleen de prinsenwagen komt nog na ons), dus dat was rond 2 uur, om half 6 waren we klaar met de optocht, toen naar het restaurantje gelopen, lekker gegeten, wel maar met de 1ste bus terug gegaan ipv met de late bus van 1 uur en natuurlijk bijna niks gedronken (een rode wijn bij het eten en 2 likeurtjes op de hele dag) maar wow, wat viel het me mee zeg! Spierpijn vandaag ook. Als ik dat voor het sappen had geprobeerd was me dat echt niet gelukt, dus ik ben superblij!! :circle: Dus Hanna: nogmaals dank dat je me er op hebt gewezen en door je enthousiasme mee hebt weten te slepen!! Heb al zin in vrijdag ;)
Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

Jeeemig wat is die Hot en spicy  :puke:
Twee keer geprobeerd en in de gootsteen gegooid. Als ik naam al zie wordt ik misselijk. Kan me niet herinneren dat ik dat met iets van eten/drinken heb.

De rest is prima te doen hoewel op dag vijf, vandaag, gaat het me een beetje tegenstaan al die sappen. Het verveelt me........
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Ja dat had ik ook inderdaad. Ik ben blij dat de spring cleaning maar 5 dagen is, dat vind ik toch fijner, ik nam in die week wel af en toe een banaan of appel omdat ik wilde kauwen. Komende vrijdag ga ik de driedaagse detox doen. Daar heb ik dan wel weer erg zin in.  :)
saskia37
5-sterren
5-sterren

Bericht door saskia37 »

Even een vraagje waarom gebruikt hij alleen golden delicous appels??
Is het alleen voor de smaak of nog iets anders?
EllenL
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door EllenL »

Vooral voor de smaak, enige appels die je beter niet kan gebruiken zijn granny smiths en cox heeft hij ook een keer genoemd geloof ik... zijn te zuur... 
ik vind trouwens de hot 'n spicey (warm appelsap met beetje kaneel) alleen echt lekker als ik daar wat zuurdere appels voor gebruik, zoals braeburn...
EllenL
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door EllenL »

Fido schreef: Jeeemig wat is die Hot en spicy  :puke:
Twee keer geprobeerd en in de gootsteen gegooid. Als ik naam al zie wordt ik misselijk. Kan me niet herinneren dat ik dat met iets van eten/drinken heb.

De rest is prima te doen hoewel op dag vijf, vandaag, gaat het me een beetje tegenstaan al die sappen. Het verveelt me........
Misschien meer of minder kaneel toevoegen? (als je echt een volle theelepel doet vind ik het te veel, de paar snufjes die hij er in het filmpje op doet vind ik te weinig) en ik gebruik er het liefste zuurdere appels voor, maar als je hem echt vies vindt zou ik hem inderdaad gewoon weg laten ;) Ik had dat met de 7 dagen ook, dag 4 vond ik het lastigst met alleen maar sappen, maar dag 6 en 7 kostten me dan weer helemaal geen moeite en toen had ik eigenlijk ook best nog even door kunnen gaan...
saskia37
5-sterren
5-sterren

Bericht door saskia37 »

EllenL schreef: Vooral voor de smaak, enige appels die je beter niet kan gebruiken zijn granny smiths en cox heeft hij ook een keer genoemd geloof ik... zijn te zuur... 
ik vind trouwens de hot 'n spicey (warm appelsap met beetje kaneel) alleen echt lekker als ik daar wat zuurdere appels voor gebruik, zoals braeburn...
Oké dank je wel
Maak ik eerst de appels op die ik nu heb Elstar en jonagold.
tess06
4-sterren
4-sterren

Bericht door tess06 »

EllenL schreef: Misschien meer of minder kaneel toevoegen? (als je echt een volle theelepel doet vind ik het te veel, de paar snufjes die hij er in het filmpje op doet vind ik te weinig) en ik gebruik er het liefste zuurdere appels voor, maar als je hem echt vies vindt zou ik hem inderdaad gewoon weg laten ;) Ik had dat met de 7 dagen ook, dag 4 vond ik het lastigst met alleen maar sappen, maar dag 6 en 7 kostten me dan weer helemaal geen moeite en toen had ik eigenlijk ook best nog even door kunnen gaan...
dat had ik nu ook. ik ben weer redelijk gewoon gaan eten maar ,miste de sapjes ::).
drink nu elke dag 2 sapjes, tussen de middag een salade, en s avonds gewoon eten.
EllenL
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door EllenL »

saskia37 schreef: Oké dank je wel
Maak ik eerst de appels op die ik nu heb Elstar en jonagold.
Die doen het ook prima hoor! Vaak kijk ik gewoon wat er in de aanbieding is en die worden het, en als er niks in de aanbieding is haal ik zakken golden delicious voor 2,99 per 2 kg bij de lidl in Duitsland :)
Morgen nog de laatste boodschappen doen voor de 3 daagse detox die Hanna en ik vrijdag gaan beginnen, ze hadden helaas geen ananas in duitsland vandaag (vorige week nog wel, grrr), dus die maar ergens anders vandaan toveren...
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Ik ga morgen ook mijn boodschapjes doen voor de driedaagse, ik heb het meeste al wel in huis.
Verder niemand die met ons mee wil doen komend weekend?

Plaats reactie