Re: wat eten we vandaag... deel 40

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Volkoren pasta met eco sla, avocado uit de blender met peper, zout en knoflook, gekookt ei en een minibeetje oude kaas.
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Oh, en pure chocola met chili toe ::)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Curry. Met heul veul koriander :dribble:
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Gebakken krieltjes met gekarameliseerde uienringen en champs, erwtjes en peekes, worstjes die ook op de bbq kunnen maar die ik in de pan heb gedaan. Komkommerslaai erbij. Als toetje vruchtenyoghurt.
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Re: Re: wat eten we vandaag... deel 40

Bericht door Mowgli »

Ons zondagsmenu is naar vandaag doorgeschoven: witte penne rigate met knoflook, kerstomaten en verse basilicum. Toe hadden we yoghurt met honing.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Witlofrisoto met gerookte zalm. Zal an sich prima maken alleen was nu de zalm veel te zout. Nu maar even een bordje watermeloen met wat kersen.
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

Gisteren budget menu: witte macaroni 500 gr. koken, een pak bami/nasi groenten roerbakken en een blik tom. blokjes en een pakje gezeefde tomaten toevoegen. Kruiden toevoegen, ik had nu verse selderij, tijm en peterselie uit de tuin. Blokjes boterhamworst toevoegen en alles door elkaar roeren. Hier eten we in totaal 3x van  :) Dat is overigens geen straf want het smaakt heerlijk  :P

Vanavond eten we een plaattaart van 4 plakjes bladerdeeg met spinazie, blauwe kaas, knoflook/uitje en pijnboompitjes.
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

Oooh en vandaag als ontbijt smoothie van kokosmelk, sojamelk, aardbei, banaan en tarwegras. En als lunch een salade van tomaat, kikkererwten, uitje, tonijn, peterselie op smaak gebracht met azijn, peper en zout.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Angelique schreef: Witlofrisoto met gerookte zalm. Zal an sich prima maken alleen was nu de zalm veel te zout. Nu maar even een bordje watermeloen met wat kersen.
Dat probleem heb ik nou ook altijd als ik gerookte zalm ergens door doe. Door een omelet ofzo ook, het is dan zoooo zout!
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Jantina schreef: Dat probleem heb ik nou ook altijd als ik gerookte zalm ergens door doe. Door een omelet ofzo ook, het is dan zoooo zout!
Ik hou er altijd wel rekning mee dat ik er sowieso geen extra zout oid in doe. Maar in deze was de zalm echt extreem zout, wat ik helaas pas proefde toen ik de zalm al in de risoto had liggen en ik het laatste stukje van de plank zo even naar binnen werkte. Een zoute haring zou er stikjaloers op geweest zijn.

Ik doe de zalm er wel echt op het laatst bij, dat het net even opwarmt, maar zeker niet doorgaart, want dan lijkt die idd alsmaar zouter te worden.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Ik gebruik geen zout in mijn eten, dat zal ook wel schelen. Als ik een keer zout gebruik of ergens in doe is je beleving veel intenser. Maar dat nagaren klopt ook wel, dat gebeurt bij een omelet natuurlijk zeker.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Rode curry van Mae Ploy met kip en groente, geserveerd met rijst en een hele berg verse koriander  :D :D :D
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Miniwraps met gekruide kalkoenstukjes en champs en ui en paprikas. Erbij knoflook- en pittige saus naar smaak en natuurlijk een bak groenvoer (peejen, avocado, komkommer, andere kleur paprika, radijsjes, geroosterde pitjes en AH-feta). Als toetje aardbeien uit eigen tuin en zelfgekochte watermeloen.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Sla (klötesla) met ovenschoteltje van pieper, kip en ananas.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Klotesla? Pardon?

Gesloten