Zou jij het doen?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Zou jij het doen?

Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

BusKay schreef: Je mag denk ik niet vergeten dat in Zweden nog veel ruimte is en hier men direct op je lip zit.. en dat men ook veel problemen door de komst van deze mensen verwacht. Door 9/11 heeft zich dat ook nog eens verhard.
Nou, dat is precies wat ik zelf zeg, dat de situatie heel anders is, vooral doordat er minder mensen wonen en er in de buitengebieden veel leegloop is. En wat ik vraag, of het daardoor zou komen? Minder mensen, meer tolerantie? Jij denkt blijkbaar ook dat dat meespeelt. Ik ook. Mede daarom vind ik NL en dan vooral de randstad nou niet bij uitstek het beste gebied om vluchtelingen op te vangen.
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Martine-Tom schreef: in het bruisende Goes :biggrin2:
Ik zat op een christelijke basisschool en goes heeft al zolang ik me herinner een azc, is even gesloten geweest maar nu alweer jaren open, nu is er ook een noodopvang (zeelandhallen) daar loopt het iets minder soepel naar ik verneem.
Maar goed, in mijn jeugd was het heel tolerant en open naar asielzoekers, en volgens mij nog, de weerstand die ik hier nu beleef en vanuit elders in het land hoor herken ik totaal niet in elk geval.

Ik denk dat ruimte zeker meespeelt!
Interessant! Ik ken Goes een klein beetje. Heel gemoedelijk en rustig sfeertje daar.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Vanaf vrijdag komen er hier ook vluchtelingen, op een korte afstand van mijn werk. Ik heb niets gehoord over protesten of weerstand. Er zijn wel informatieavonden geweest en ik denk dat de mensen in de wijk ernaast ook wel even denken van oh oh. Maar niets groots of opvallends voor zover ik weet.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Boeffie Blafmans schreef: Interessant! Ik ken Goes een klein beetje. Heel gemoedelijk en rustig sfeertje daar.
achter de voordeur word er wel gemopperd hoor, maar doorgaans heeft men daar een 'we zien het wel' idee.
Ik heb ook de indruk dat goes beter communiceerd, ik kan me niet voorstellen dat het daar gaat zoals hier, dat je een dag voordien een brief krijgt met de melding dat het al vaststaat.
BusKay

Bericht door BusKay »

Boeffie Blafmans schreef: Nou, dat is precies wat ik zelf zeg, dat de situatie heel anders is, vooral doordat er minder mensen wonen en er in de buitengebieden veel leegloop is. En wat ik vraag, of het daardoor zou komen? Minder mensen, meer tolerantie? Jij denkt blijkbaar ook dat dat meespeelt. Ik ook. Mede daarom vind ik NL en dan vooral de randstad nou niet bij uitstek het beste gebied om vluchtelingen op te vangen.
Klopt ook daarom is het des te erger dat Europa eigenlijk nu geen Europa is maar blijkbaar alleen als er subsidie te halen is. Verder een grote mond en geen vluchteling die erin komt. Het mag door een paar landen opgelost worden.
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Ik denk dat een deel van de problemen met moslims/buitenlanders komt door hun plaats in de samenleving. De gastarbeiders kwamen toch aan de onderkant van de samenleving terecht wat de kans op criminaliteit vergroot. Bij wijze van 100 jaar terug was de onderste laag nog blank maar net zo crimineel als de huidige onderste laag. Denk dat daar een deel van de angst vandaan komt.
De andere kant is dat de excessen in het nieuws komen omdat het afwijkt van het normale. De goede moeten daardoor lijden onder de slechten. Hoeveel van de asielzoekers veroorzaken nou daadwerkelijk voor overlast van de vele busladingen die hier aankomen? Maar wat wel goed gaat wordt gezien als normaal en bereikt daardoor niet de grote massa.

Daarnaast worden goedwillende asielzoekers tegen gewerkt door de regels. Willen ze taallessen volgen of werken dan is dat (vrijwel) onmogelijk totdat ze definitieve verblijfsvergunning hebben. Vergeet ook niet dat ze de hele dag niets te doen hebben en de verveling makkelijk leidt tot vervelend gedrag. Bovendien zijn ze nauwelijks bekend met onze normen en waarden.
Ben zelf nu bezig in het boek een goede man slaat soms zijn vrouw van joris luyendijk wat voor mij toch wel eye opener is van hoe mensen uit een islamitisch land (in dit geval het Egypte van Mubarak, boek stamt uit 1998) tegen onze westerse beschaving aankijken.
cj

Bericht door cj »

BusKay schreef: Klopt ook daarom is het des te erger dat Europa eigenlijk nu geen Europa is maar blijkbaar alleen als er subsidie te halen is. Verder een grote mond en geen vluchteling die erin komt. Het mag door een paar landen opgelost worden.
Waar komt dat vandaan???
Saskia
Martine-Tom

Pff zit nu de livestream te kijken...gaat er erg grimmig aan toe... :-\
BusKay

Bericht door BusKay »

Martine-Tom schreef: Pff zit nu de livestream te kijken...gaat er erg grimmig aan toe... :-\
Heb je een URL voor ons?? http:/???
Martine-Tom

BusKay schreef: Heb je een URL voor ons?? http:/???
http://rotterdam.newsbyte.nl/
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Hier kwam Wilders dus niet opdraven en hebben de tegenstanders de voorstanders met eieren bekogeld...  :-\
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Martine-Tom schreef: Pff zit nu de livestream te kijken...gaat er erg grimmig aan toe... :-\
Ondanks dat ik het niet van plan was heb ik het halverwege toch aangezet en ik kan je verzekeren dat dit voor sommige Rotterdammers redelijk normaal is. ;)
Martine-Tom

Tanna schreef: Ondanks dat ik het niet van plan was heb ik het halverwege toch aangezet en ik kan je verzekeren dat dit voor sommige Rotterdammers redelijk normaal is. ;)
I know, zover was ik inmiddels  :P
BusKay

Bericht door BusKay »

Martine-Tom schreef: http://rotterdam.newsbyte.nl/
Thnx... vind het ook nog vrij redelijk gaan maar begrijp dat er nogal wat ME om de tent staat.
Misschien niet het beste moment maar ik blijf jullie burgemeester een geweldige kerel vinden...
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Die meneer die riep : Houd jij je muil, daar bedoelt hij niet eens iets lelijks mee, maar gewoon dat je even stil moet zijn. :)

Plaats reactie