Ja, zoals gezegd een implantaat wat minimaal een jaar zou werken.Martine M schreef: Mei 2007 ?
GNRH implantaat
Moderator: Lizzy
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: GNRH implantaat
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Oeps rectificatie
: juni 2007
- Martine M
- 4-sterren

- Contacteer:
ja, nee sorry, ik was even niet mee, die van jouw hond zou niet meer mogen werken,*Dorothea* schreef: Ja, zoals gezegd een implantaat wat minimaal een jaar zou werken.
ik dacht dat je aan het wachten was tot het ging werken, dan was het jaartal zeker fout geweest.
Maar nu ben ik weer terug mee hoor.
Na alles hier gelezen te hebben word ik er niet vrolijker van. Die van mij is op 10 september j.l. geimplanteerd maar hij duikt nog altijd blindelings op elke teef en heeft maar 1 ding aan de kop: achter de muziek aan en wippen! Ook spelen op de zandvlakte waar talloze honden lekker met elkaar ravotten is stomvervelend omdat hij alleen maar wil sexen. Ik moet hem aangelijnd houden want anders gaat hij er bovenop. Erg lastig als reuen met hem willen stoeien en verward kunnen raken in de lijn.
Met reuen tot nu toe geen problemen en daar ben ik wel gelukkig mee. Hij is tamelijk onderdanig en helemaal geen vechter.
Ik wandel anderhalf uur per dag, maar houdt hem altijd aangelijnd omdat hij met elke andere hond meeloopt.
Ik heb deze hond ooit aangeschaft en (grondig) opgevoed om er LOS mee te kunnen lopen.
Of ik dit doel ooit bereik, daaraan begin ik te twijfelen. Pfff...
Maar verder is er helemaal niets op hem aan te merken.
esa
Met reuen tot nu toe geen problemen en daar ben ik wel gelukkig mee. Hij is tamelijk onderdanig en helemaal geen vechter.
Ik wandel anderhalf uur per dag, maar houdt hem altijd aangelijnd omdat hij met elke andere hond meeloopt.
Ik heb deze hond ooit aangeschaft en (grondig) opgevoed om er LOS mee te kunnen lopen.
esa
Ik denk dat dit een gedragsprobleem is en dat je dit alleen maar op kunt lossen door training, het lijkt er op dat dit niet meer alleen maar hormoongerelateerd is, misschien is het een goed idee om een goede gedragstherapeut te raadplegen.esa schreef: Na alles hier gelezen te hebben word ik er niet vrolijker van. Die van mij is op 10 september j.l. geimplanteerd maar hij duikt nog altijd blindelings op elke teef en heeft maar 1 ding aan de kop: achter de muziek aan en wippen! Ook spelen op de zandvlakte waar talloze honden lekker met elkaar ravotten is stomvervelend omdat hij alleen maar wil sexen. Ik moet hem aangelijnd houden want anders gaat hij er bovenop. Erg lastig als reuen met hem willen stoeien en verward kunnen raken in de lijn.
esa
-
danielle1980
- 5-sterren

- Contacteer:
tja mijn reuen doen gewoon weer normaal...
of t echt bij loopse teven werkt zullen we zien...
de gezelligheid is hier al bijna weer op komst, jippie
de gezelligheid is hier al bijna weer op komst, jippie
Ik heb diep over dit advies nagedacht, maar ik heb in de twee jaar dat hij oud is doorlopend trainingen met hem gedaan: puppie, klikker, jongehonden, relatie baas-hond I en II, en gehoorzaamheid I bij de cynologenclub. Alles met goed gevolg. Daar heb ik dus het advies gekregen om hem met zijn oversekstheid te laten chippen.Laura2004 schreef: Ik denk dat dit een gedragsprobleem is en dat je dit alleen maar op kunt lossen door training, het lijkt er op dat dit niet meer alleen maar hormoongerelateerd is, misschien is het een goed idee om een goede gedragstherapeut te raadplegen.
Ik weet niet wat een gedragstherapeut moet met een hond die niet aan de lijn trekt, niet dominant is, goed alleen kan zijn, rustig in de auto wacht zonder slopen of blaffen, nooit iets heeft gesloopt, niet overactief is, zich met plezier laat borstelen, niet angstig is of agressief is, joggers, fietsers en paarden ongemoeid laat en alleen aanslaat bij onraad. Zelfs als andere honden hem aanblaffen, zegt hij niks terug.
Alleen die oversekstheid is het punt. Dan verliest hij de kop.
esa
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Zijn hun ballen kleiner geworden?danielle1980 schreef: tja mijn reuen doen gewoon weer normaal...
de gezelligheid is hier al bijna weer op komst, jippie![]()
- Martine M
- 4-sterren

- Contacteer:
Ares is hier onder tussen veel rustiger geworden, en heb daar straks gemerkt dat zijn ballen kleinder geworden zijn.
De implantaat zit er nu sinds 8/9 in.
Hij is eigenlijk al een paar dagen rustiger, maar alles draait hier sinds 14 dagen momenteel vierkant,
dus alles is hier abnormaal, en dat zal ook wel op de honden inwerken, daarom en door mijn eigen toestand (gedachten ergens anders) kan ik niet exact zeggen wanneer hij echt veranderd is.
Ik hoop dat hij nu ook minder erg gaat uitvallen naar reuen, ik laat dat in ieder geval nog wel weten hoor.
De implantaat zit er nu sinds 8/9 in.
Hij is eigenlijk al een paar dagen rustiger, maar alles draait hier sinds 14 dagen momenteel vierkant,
dus alles is hier abnormaal, en dat zal ook wel op de honden inwerken, daarom en door mijn eigen toestand (gedachten ergens anders) kan ik niet exact zeggen wanneer hij echt veranderd is.
Ik hoop dat hij nu ook minder erg gaat uitvallen naar reuen, ik laat dat in ieder geval nog wel weten hoor.
- Martine M
- 4-sterren

- Contacteer:
Maar is het verkleinen van de ballen een duidelijk signaal dat de implantaat werkt ?
Worden de ballen niet groter als er loopse teefjes zijn en kleiner als die er niet zijn ?
Worden de ballen niet groter als er loopse teefjes zijn en kleiner als die er niet zijn ?
-
danielle1980
- 5-sterren

- Contacteer:
nee niet echt eigenlijk*Dorothea* schreef: Zijn hun ballen kleiner geworden?
bij shane iets misschien
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
JaMartine M schreef: Maar is het verkleinen van de ballen een duidelijk signaal dat de implantaat werkt ?
-
Fynn
- 5-sterren

- Contacteer:
Bij Fynn zijn de ballen niet echt kleiner geworden,wel iets minder hard .
Een implantaat kan ook verkeerd geplaatst worden toch?
Als je da voor de eerste keer zo"n implantaat plaatst weet hij niet precies hoe het moet.
Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Als je da voor de eerste keer zo"n implantaat plaatst weet hij niet precies hoe het moet.
- Martine M
- 4-sterren

- Contacteer:
En wat is dan het resultaat ?Fynn schreef: Bij Fynn zijn de ballen niet echt kleiner geworden,wel iets minder hard .
Dat het niet werkt of zo ?
Mijn DA had het ook nog nooit geplaatst
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Het gaat precies hetzelfde als chippen, met het grote verschil dat je niet kan checken of íe er in zit.Fynn schreef: Bij Fynn zijn de ballen niet echt kleiner geworden,wel iets minder hard .