Wij hebben de snert van gisteren opgegeten. Was heerlijk, al waren de meningen binnen ons gezin niet unanimous.
Re: wat eten we vandaag... deel 37
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Kom kom dames...niet zo...
. Buikgriep is een ernstige zaak.
Wij hebben de snert van gisteren opgegeten. Was heerlijk, al waren de meningen binnen ons gezin niet unanimous.
- Jacqueline&Rica
- 4-sterren

Ik ken het recept van cola kip niet zo, maar ik denk dat het wel hetzelfde is ongeveer. Dit is hoe ik het heb gemaakt.Mieke L. schreef: ik ken wel cola kip, is dit net zoiets? heb je receptje?
ingredienten:
- 1 ui
- kippenpoten
- 1 madam jeanette (ik heb een rode peper gebruikt)
- 1 pak passata di pomodoro 500 gr
- bruine basterdsuiker
ui snijden in vieren, versnipperen boven een pan (ik heb een wat groter soep pan gebruikt). Kip kruiden met peper en zout, kip in de uien leggen. de passata di pomodoro toevoegen. Dr pepper erbij gieten totdat de kip met onder staat. 2 eetlepels bruine suiker toevoegen, peper fijn snijden en toevoegen. pan in de oven zetten op 150 graden. hier heeft ie ruim 4 uur in de oven gestaan, af en toe wel even kijken en omscheppen.
het is echt lekker! Ik ga de volgende keer denk ik wel een madam jeanette gebruiken omdat ik hem niet zo pittig vond.
- Mieke L.
- 5-sterren

- Contacteer:
Bedankt! Klinkt goed ga ik zeker een keer maken.
Pompoensoep met Turks brood en knoflookboter 
Chilaquile met verse salsa, guacamole en rijst
- Jacqueline&Rica
- 4-sterren

Lasagne met sla
-
BusKay
Zuurkoolstamp met een plasticworstje die te nassen is.
Krieltjes met gehaktballen en erwtjes
Kip in ruime hoeveelheid zelfgemaakte pesto gebakken en dat door de pasta. Met lekker veel oude kaas.
- Pauline
- 5-sterren

Zuurkoolsoep á la Nynke et Judith.
Kip in zoetzure saus. Met rijst.
Re: Re: wat eten we vandaag... deel 37
Hamburgers met patat
Hhmmmm
gekookte grote stukken spitskool met een ietsiepietsie roomboter en nootmuskaat en aardappelpuree met een ietsiepietsie roomboter, peper, uienpoeder en nootmuskaat.
Oh, en inmiddels vind ik nootmuskaat heerlijk. Vroeger vond ik het vreselijk spul; mijn moeder knikkerde het óveral (echt overal) overheen, maar inmiddels ben ik net zo erg als mijn moeder.
....vinden de kinderen...

Oh, en inmiddels vind ik nootmuskaat heerlijk. Vroeger vond ik het vreselijk spul; mijn moeder knikkerde het óveral (echt overal) overheen, maar inmiddels ben ik net zo erg als mijn moeder.
....vinden de kinderen...
Shoarma met Turks brood en heel veel knoflooksaus