Angelique schreef:
Dat was ook slechts een gedachtengang van een sgp of cu-meneer. En het COA is er duidelijk in, ze willen omwille van logistiek en overzicht e.d. geen kleine opvanglocaties.
Gelukkig maar want wie weet wat voor problemen dat had gegeven...
Vanwaar trouwens jou belangstelling voor Steve Jobs?? Heb je zijn biografie gelezen??
Dit was dus al voorspeld door de bewoners, en helaas is het waarheid geworden.
Ik ben benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen, ik maak me nog steeds zorgen, en niet in de laatste plaats het gedrag van de huidige bewoners.
Nu is het in elk geval weer rustig, zag nog wel ME in de verte staan maar geen ongeregeldheden meer.
En het bleef nog lang onrustig....
Ik ben benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen, ik maak me nog steeds zorgen, en niet in de laatste plaats het gedrag van de huidige bewoners.
Nu is het in elk geval weer rustig, zag nog wel ME in de verte staan maar geen ongeregeldheden meer.
Jammer van slechts een voorlichtingsavond...
Liep net via maps even door jullie wijk maar het ziet er niet slecht uit.. Niet een echte oude stadsbuurt.. wel wat flats maar niet hoger dan 3 hoog. Op zich nog redelijk wonen lijkt me..
BusKay schreef:
Liep net via maps even door jullie wijk maar het ziet er niet slecht uit.. Niet een echte oude stadsbuurt.. wel wat flats maar niet hoger dan 3 hoog. Op zich nog redelijk wonen lijkt me..
Klopt, het is echt een leuke wijk, ik woon hier met veel plezier, mijn stuk, en dat van Tanna ook, zijn gewoon prima, netjes onderhouden, meerendeel leuke mensen, ja ook wat mindere, maar goed dat heb je overal, via buren hoor ik wel eens het een en ander maar zelf nog weinig ervaren gelukkig. Er is wel wat achterstallig onderhoud maar daar word nu hard aan gewerkt, je krijgt van de woningbouw ook een tuincontract dat je verplicht het netjes bij te houden, van de woningbouw kan ik ook dingen lenen omdat onderhoud te plegen, er is een wijkbeheerder..ze doen er echt wel veel aan om het leefbaar te maken en houden.
BusKay schreef:
Nee, zeker geen oude wijk en voornamelijk laagbouw. Begin jaren '70 was dit nog onbebouwd en de slootjes van toen zijn gebleven en singels geworden. Het is ook nog eens een wijk met heel veel groen, zoals dat op zuid eigenlijk altijd is. Kinderen die hier geboren zijn blijven vaak in de wijk wonen als ze het huis uit zijn, best een goed teken. En we hebben een leuk park, dat voor het grootste gedeelte losloopgebied is. In een minuut sta ik met de hond in het park, hartstikke fijn.
We hebben jaarwisselingen gehad die stukken pittiger waren dan deze vernielingen, dat dan weer wel.
Ik vermoed dat ze voorlopig door blijven pruttelen, maar dat het morgen weer redelijk normaal is. Ik las al van mensen die op de bijeenkomst waren dat ze zich schaamden voor het gedrag van de anderen. Ik spreek morgen vast wel hondenmensen die er iets over te vertellen hebben, ben benieuwd.
Tanna schreef:
We hebben jaarwisselingen gehad die stukken pittiger waren dan deze vernielingen, dat dan weer wel.
Ik vermoed dat ze voorlopig door blijven pruttelen, maar dat het morgen weer redelijk normaal is. Ik las al van mensen die op de bijeenkomst waren dat ze zich schaamden voor het gedrag van de anderen. Ik spreek morgen vast wel hondenmensen die er iets over te vertellen hebben, ben benieuwd.
Oh ja dat zeker, in verhouding met oud en nieuw was het niet veel bijzonders.
ik vind het gewoon echt opmerkelijk om het verschil met Goes te zien, in verhouding was dit dan bijna een 3e wereldoorlog zeg maar
Nou moet ik wel zeggen dat Goes ook veel beter communiceert, daar zou je niet snel voor een voldongen feit worden gesteld zoals ze dat hier gedaan hebben, Goesenaren zijn algemeen gesproken al rustiger, daarbij is de voorlichting beter...dat maakt al met al een wereld van verschil. Dat blijft opmerkelijk dat er zoveel verschil kan zijn op zon relatief kleine afstand.
Martine-Tom schreef:
Oh ja dat zeker, in verhouding met oud en nieuw was het niet veel bijzonders.
ik vind het gewoon echt opmerkelijk om het verschil met Goes te zien, in verhouding was dit dan bijna een 3e wereldoorlog zeg maar
Nou moet ik wel zeggen dat Goes ook veel beter communiceert, daar zou je niet snel voor een voldongen feit worden gesteld zoals ze dat hier gedaan hebben, Goesenaren zijn algemeen gesproken al rustiger, daarbij is de voorlichting beter...dat maakt al met al een wereld van verschil. Dat blijft opmerkelijk dat er zoveel verschil kan zijn op zon relatief kleine afstand.
Maar voor dat voldongen feit worden mensen in andere steden ook gesteld, dat is op het moment de snelste methode natuurlijk. Alleen is hier het begrip tijdelijk wel erg uitgerekt, 5 jaar is langdurig tijdelijk, zal ik maar zeggen.
Tanna schreef:
Maar voor dat voldongen feit worden mensen in andere steden ook gesteld, dat is op het moment de snelste methode natuurlijk. Alleen is hier het begrip tijdelijk wel erg uitgerekt, 5 jaar is langdurig tijdelijk, zal ik maar zeggen.
Aangezien het al door de gemeenteraad gegaan is is er iig meer tijd overheen gegaan dan de 2 dagen dat wij op de hoogte zijn. Nouja het is ook maar een gedachtegang, maar het blijft staan dat het in Goes iig anders ontvangen werd, ook niet dat iedereen er blij van werd maar "we zien wel" was toch meer de algemene opvatting.
Martine-Tom schreef:
Aangezien het al door de gemeenteraad gegaan is is er iig meer tijd overheen gegaan dan de 2 dagen dat wij op de hoogte zijn. Nouja het is ook maar een gedachtegang, maar het blijft staan dat het in Goes iig anders ontvangen werd, ook niet dat iedereen er blij van werd maar "we zien wel" was toch meer de algemene opvatting.
De samenstelling van de bevolking zal daar een grote rol in spelen.
Martine-Tom schreef:
Tanna schreef:
De samenstelling van de bevolking zal daar een grote rol in spelen.
Nee de tijd is nu anders er komen er teveel tegelijk hierheen en men (onze regering) weet zich geen raad waar men ze kwijt moet..
Er lijkt een akkoord met Turkije te zijn.. minder vluchtelingen hierheen
Laatst gewijzigd door BusKay op vr 16 okt 2015, 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Blijft het rustig bij Pauw vanavond of moet de ME van Amsterdam ook aan de bak??
Heftige reacties op komst Rotterdams AZC
Inwoners van de Rotterdamse wijk Beverwaard zijn woest omdat in hun buurt vijf jaar lang een asielzoekerscentrum komt. In het centrum moeten 600 vluchtelingen opgevangen worden en dat leidde gisteravond tot schermutselingen op een bijeenkomst. Ook in andere plaatsen in Nederland ging het er de afgelopen dagen heftig aan toe toen het gemeentebestuur met vergelijkbare plannen kwam. Leefbaar Rotterdam, de partij die drie wethouders in de Havenstad levert, riep zelfs op om een tegengeluid te bieden tegen de plannen van het eigen college. In Pauw zijn vanavond Ronald Buijt van Leefbaar Rotterdam, Nourdin el Ouali van NIDA en buurtbewoners te gast.
Bedankt dat je dit meldt. Wij kijken eigenlijk alleen maar BBC, dus we zouden dit anders hebben gemist. We zullen het opnemen. Hopelijk komen er minder schreeuwerige types aan het woord en blijft het tegengeluid iets beschaafder, want ik vind het geen reclame voor onze wijk.
Vanmorgen was ik met de hond in het park, de vogels floten, er vloog op ooghoogte een buizerd voor me langs en ik heb een paar gezellige gesprekjes gehad met mensen die nu eens niet over het azc begonnen, dat was prettig. De glasscherven en het gebruikte condoom bij een van de bankjes waren niet zo prettig, maar zulke dingen vind ik ook op andere plekken dan bij ons in de buurt.
Laatst gewijzigd door Tanna op vr 16 okt 2015, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.