Hope, je topic heeft me erg aan het denken gezet over bevallingen en alles daar omheen.
Vanavond zat ik bij mijn schoonzusje en hun kindje van een paar uurtjes oud en we hadden het over de kraamzorg.
Het is best absurd hoe weinig instinct er nog komt kijken bij dit hele gebeuren. Dat viel me bij mijn andere schoonzus ook al op. Je wordt een richting in geduwd met heel veel regeltjes en we volgen braaf want dat is "goed". Mama hoeft niet meer na te denken..
Ik vond het eerst wat gek wat je allemaal wilde, maar ik denk het wel te begrijpen. Het is te gek voor woorden dat vrouwen ineens niet meer zelf kunnen bevallen of zelf voor hun kind kunnen zorgen.
Wilde ik even kwijt.
Hopelijk blijf je stapjes vooruit maken en raak je van die vreselijke misselijkheod af. Sterkte!
Hylos schreef:Hope, je topic heeft me erg aan het denken gezet over bevallingen en alles daar omheen.
Vanavond zat ik bij mijn schoonzusje en hun kindje van een paar uurtjes oud en we hadden het over de kraamzorg.
Het is best absurd hoe weinig instinct er nog komt kijken bij dit hele gebeuren. Dat viel me bij mijn andere schoonzus ook al op. Je wordt een richting in geduwd met heel veel regeltjes en we volgen braaf want dat is "goed". Mama hoeft niet meer na te denken..
Ik vond het eerst wat gek wat je allemaal wilde, maar ik denk het wel te begrijpen. Het is te gek voor woorden dat vrouwen ineens niet meer zelf kunnen bevallen of zelf voor hun kind kunnen zorgen.
Wilde ik even kwijt.
Hopelijk blijf je stapjes vooruit maken en raak je van die vreselijke misselijkheod af. Sterkte!
Dank je!
Borke schreef:Klinkt goed!
Gevaar van jezelf beter voelen, is dat je snel te veel wilt doen.
Te lang op stap.
Te afwijkend eten.
Misschien gaat het gemakkelijker als je kleinere stapjes neemt?
Hoe verleidelijk het ook is om eindelijk eens iets "normaals" te doen
Ja, je hebt echt gelijk. Sjemienee wat ben ik beroerd nu. Het was wel lekkere pasta maar ik sla toch nog maar even over. Het lijkt alsof mijn maag niet meer gewend is aan normaal eten.
Ja, je hebt echt gelijk. Sjemienee wat ben ik beroerd nu. Het was wel lekkere pasta maar ik sla toch nog maar even over. Het lijkt alsof mijn maag niet meer gewend is aan normaal eten.
Maar, je hebt 'm nog niet uitgekotst? Dat is dan toch ook vooruitgang [emoji6]
Fijn dat t stapje voor stapje weer wat beter gaat met je. Hopelijk zet dit door en kun je binnenkort echt gaan genieten van je zwangerschap.
Je maag is ook even geen echt voedsel gewend he vrouw. Het lijkt niet alleen zo, het is zo. Je maag is ook gekrompen dus kleine beetjes, hoe een honger je ook hebt is het devies nu.
pluk schreef:Maar, je hebt 'm nog niet uitgekotst? Dat is dan toch ook vooruitgang [emoji6]
Fijn dat t stapje voor stapje weer wat beter gaat met je. Hopelijk zet dit door en kun je binnenkort echt gaan genieten van je zwangerschap.
Ik heb de hele avond bij de wc gezeten
Rustig aan dus. Kleine beetjes als ik trek heb. Het is absoluut een vooruitgang om te merken dat ik weer trek heb, maar die maag doet toch nog wel echt heel gek bij vast voedsel. Nouja, weer wat geleerd!
Sinds gisteravond heb ik een "aanval" van aangezichtspijn (trigeminus neuralgie). Vannacht heb ik niet geslapen, alleen rondgelopen in huis.
Vanochtend naar het ziekenhuis met hevige pijn. Ik kan het niet omschrijven, het is zo ongelooflijk heftig en intens. In het ziekenhuis is er plaatselijk verdoofd in de hoop dat de zenuwcdaarnavtot rust zou komen. De verdoving is nu uitgewerkt maar het is totaal niets verbeterd. Ik ben ondertussen doodmoe. De pijn is zo afschuwelijk heftig.
Eerder kreeg ik tijdens een aanval anti-epileptica en paracetamol+ tramadol om de pijn te onderdrukken maar nu ben ik zwanger.
Zouden jullie paracetamol gebruiken tijdens de zwangerschap? Het zal niet veel doen maar al kon ik maar eventjes wat rust vinden. Ik loop nu met een doek tegen mijn gezicht (tegendruk geven helpt wat) te ijsberen in huis maar ik weet niet meer waar ik het zoeken moet. Het staat me tegen om wat te nemen.
Meestal duurt een aanval 2 tot 4 vier dagen.
Als de paracetamol zonder toevoegingen is (coffeïne of codeïne) zou ik het in ieder geval proberen of het iets gaat doen
Paracetamol was (als ik echt iets moest) ook het enige wat ik nam tijdens mijn zwangerschap omdat dat als enige veilig bevonden is voor het ongeboren kind.
Frappante was dat het op sommige ogenblikken zelfs veel beter hielp als dat het ooit gedaan had voor mijn zwangerschap
Probeer het en kijk wat het voor je doet... deze enorme pijnen zijn niet te doen en nog slechter voor je lijf als nu een paracetamol
Ja ik heb pcm gebruikt tijdens de zwangerschap, omdat andere dingen niet aan te raden waren. Werkt goed. Bouw wel een hoge en solide bloedspiegel op. Dus niet af en toe eens eentje, maar consequent om de 3-4 uur 2 nemen. Overleg of geef dit soort dingen ook altijd aan bij alle medische behandelaars, van vk/gyn tot neuroloog en anaestesist die de spuit zette. Zij kunnen gerichter meedenken met de combinatie pijnstilling en zwangerschap.
koekje schreef:Ja ik heb pcm gebruikt tijdens de zwangerschap, omdat andere dingen niet aan te raden waren. Werkt goed. Bouw wel een hoge en solide bloedspiegel op. Dus niet af en toe eens eentje, maar consequent om de 3-4 uur 2 nemen. Overleg of geef dit soort dingen ook altijd aan bij alle medische behandelaars, van vk/gyn tot neuroloog en anaestesist die de spuit zette. Zij kunnen gerichter meedenken met de combinatie pijnstilling en zwangerschap.
Ja, ik heb uiteraard gezegd dat ik zwanger was omdat ik nu niet wist wat ik moest doen.
Misschien moet ik toch maar weer wat minder streng zijn voor mezelf. Ik vind het zo moeilijk, zwanger zijn in dit lijf. Ik wil gewoon niet dat de baby daar onder moet lijden.
Hope schreef:
Misschien moet ik toch maar weer wat minder streng zijn voor mezelf. Ik vind het zo moeilijk, zwanger zijn in dit lijf. Ik wil gewoon niet dat de baby daar onder moet lijden.
Mijn misschien simplistische mening: als jij lijdt, lijdt je baby ook.
Probeer t een beetje los te laten en goed voor jezelf te zorgen, ook als dat een pcm-tje betekent
Ik ben van mening dat je niets moet nemen dat niet nodig is. Maar als het nodig is, en het wordt als veilig naar voor gebracht, dan zou ik niet twijfelen.
pearlsofpassion schreef:Ik ben van mening dat je niets moet nemen dat niet nodig is. Maar als het nodig is, en het wordt als veilig naar voor gebracht, dan zou ik niet twijfelen.
Ik heb toch maar een dosis genomen. Ik weeg nu nog maar 50 kilo dus ik houd de dosering aan die past bij dat gewicht (kinderen tot 12 jaar).
Zo kan het ook niet, zoveel pijn is zoals pluk schreef misschien wel slechter nu dan een paracetamol. Voor de pijn wil ik rechtop zitten en lopen, maar daarvan moet ik spugen. Dus tja, erg handig is het allemaal niet.
Nu hopen dat het wat gaat doen.